Restauraatorite päev Tagadi külas Kurtna lähedal
#1

Iga aasta mai ja oktoobri esimestel pühapäevadel toimub Saku vallas Tagadi külas Restauraatorite päev. Paljud nõukogude ajast pärit inimesed mäletavad seda üritust naaberküla Kurtna järgi Kurtna Laadana. Tegelikult asub Kurtnas Mootorrattamuuseum, mida tasub ka külastada.

Sellest korrast on üritusel osalemiseks uus kord. Palun lugege see põhjalikult ja teadlikult läbi. Olulised punktid on: eelregistreerimine, kindel müüja asukoht, avalikustatud kaupleja, kõrgem hind.

Täpsemalt: http://www.unic-moto.ee/yritused/tagadi.html

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#2

Tahaks vähe  avaldada MINU arvamust tänasest päevast.
Võrreldes eelmiste kordadega oli üritus rahulikum.(välja arvatud pisike tulekahju,milles süülised joobes kiluvargad).Kadunud oli müügi kohtade kaootilisus.Kuid küsimus miks toimus osa müüki aia taga?
Isiklikult mina arvan ,et "tänu" ettemaksule ja eelregistreerimisele jäid väga paljud  mitte restauraatorid oma kuuridest ja garaazidest korjatud aardekastidega koju . Minu meelest võib nende mitte restauraatorite  kolast leida palju väärtuslikumat kui mitmeid kordi mööda igasugu laatu veetud nännist.Kas lätlaste fuhhvel militaar on parem meie kohalike külameeste tehnikakraamist?Vanamees kes oli  talvotsa oma M-407 juppe kokku korjand ja lootis need kellegile sümboolse hinna eest ära müüa läks küll minema kuuldes et kohti pole.
Nüüd hinnast.1.Minu meelest peaks ostjate (enamus ei tea restaureerimisest ja taastamisest sussugi) pileti hind olema suurem.Täiskasvanu kleeps 25., lapsele 10 ja selle nimi kes korraldajate vaeva suurema hinnaga toetab kajastub väravas rippuva gaz 24 kapotil.(hea sile pind ) 2.See müüja kes müüb RESTAURAATORITE PÄEVAL uut ja taastamisele mitte kuuluvat kraami peaks ka kukrut rohkem kergitama.(ma ei mõtle uusi varuosi)
Kindlasti  on lihtsam muuta ürituse pretensioonikas nimi tagasi laadaks!
Targutada on alati lihtsam kui midagi teha aga seda ma teen , et
SÜGISEL LÄHEN JÄLLE.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#3

Mina jäin küll rahule, valik oli suur, ok pakuti ka uuemat kraami Ural ja Dnepr tsiklitele ja ka teistele(uued kroom summutid jne.) ,sellest ma saan aru veel, kuna tegemist siiski mitte just väga liikuva kaubaga. Tuntumad nagu tegiad Honda , Kawazukad jm. paljud nooremad ei tea ju Minski125-st midagi.
Nõus, restauraatori päevaks ma seda ei nimetaks kuna selle nime all sooviks ka restaureaator firmasid ja ka näiteks värvide tootjaid, keemia ja kõiksugu muude vahendite tootjaid kohal näha pakkumas vahendeid restaureerimiseks. See ikka vanavara laat.
Jumal hoidku ainult Leedu soki ja beebi kaupade müüjate eest mida igal turul parseldatakse, nagu värva juures pakuti päikseprille PLASTIKUST.
Mina sain igatahes omale tule, tutika Rolleyes (Macza!) , plekkis oma jagu Toungue aga, ega neid liigu ka nii väga enam. Oleks rohkem asju võtnud kuid polnud üksi see kord ja autos polnud ruumi, neetud pidin ma neid kaasa võtma Sad . kohal oli K-750 tutikas raam, säästab hulga vaeva ja aega!
Loodan et, tase jääb ka edaspidi samaks või läheb paremaks mida ta siiani on ka teinud.
Vasta
#4

Asi selles et väravataga eipidand piletieest maksma.
Nu seda mida müüa et ära vea vanarauda kaasa eisaa kellegile öelda, mõnda asja nägin ma juba 5endat laata.
Ja kuda sa võtad kinni kas ta jagab vanatehikast midagi või mitte?
Vasta
#5

Tõdesin isegi, et nimi ei olnud asjal päris õige, aga ega ma sealt suurt erinevust eelnevaga ei oodanudki.
Kuid annan au korraldajatele viitsimise eest.
Leidsin enda Volgale õiged tagumised tuled(üks inglise keelt kõnelev isik pakkus sellist isegi 25 kr eest, aga kahjuks oli siis juba raha läbi löödud), kaks rehvi, iluliiste jne. Ainult ühtegi II seeria masina kandilise suunatule paari ei leidnud ja raadiot mida olen juba pikemat aega otsinud. Ühe vasakpoolse suunatule ilma klaasita siiski sain, aga noh... Muljet avaldas natuke see, et I seeria Volgale oli pakkuda terve ninamäng ja spetsiifilisi juppe, mida ma pole müügis veel kohanudki.
Oli tore kevadpäev.
Vasta
#6

Te olete osalised pikemas protsessis. Kõike kohe ei saa.
Tänu nimele on tagasi põrkunud TUHANDED kartuli, kitsepiima ja mee müüjad.
Varem ei olnud kauplejad meile teada, nüüd on. Seega see "petrov", kes tegeles mingi teemavälisega, ei saa järgmisel üritusel enam oma nime alt registreeruda. Lõpmatuseni ei saa ju ka tankiste jaguda, kelle nime all tegutseda.
Aia taha jäid need, kes ei olnud teadlikud muutunud korrast, elu õpetab paremini kui mina seda teha suudan. Sel korral ei tehtud protokolli Saku valla territooriumil toimuva ebaseadusliku kaubandustegevuse kohta, kuid järgmine kord ehk tehakse. Samuti on vastavatele ametkondadele teada ka relvadega avalikul üritusel viibinute isikukoodid.

Kummalisel kombel ei tulnud eelnevalt registreerunud ja osavõtutasu maksnud osalejad kohale ja mitmed müügikohad jäid tühjaks. Platsil oli rohkem asjadega osalejaid, kui kunagi varem, ometigi oli ka ruumi rohkem.

See, et ka seni odav ja peaaegu pakendis nõukogude tehnika hakkab otsa saama on ka loomulik, seda polnud ka siis vabalt saada kui see uus oli. Seega on viimaseid aastaid saada veel selliseid asju, mida kolhoosi ladudest leitakse, juurde neid ei tehta. Kõik Volga, Mosse, IZ-i, M-i, Kavrossi ja muud mehed peavad lihtsalt leppima sellega, et nad jäävad siin maakeral kehva seisu, sest keegi ei tooda sellistele uunikutele varuosi juurde. 10 aasta pärast on sarnasel üritusel ilmselt firmade stendid, üks pakub vanade Bentlyde klapisoveldamist ja teine Bugatti karburaatorite reguleerimise stende. Juba on näha, et suvaliste juppidega taate peaaegu pole ja mitte korraldajate tegemistest lähtuvalt vaid ikka sellest, et juppe pole. Küll aga on näha, et keegi tegeleb kroomimisega, keegi kummitihenditega, keegi diagonaalrehvidega.

See, et Inimloom sai Volgale veel mõned teistest alles jäänud jupid näitabki seda, et paari aasta pärast pole sedagi saada ja ta on viimane inimloom Eestis, kes suudab Volga komplekteerida. Ülejäänud peavad leppima vanade Mersude ja Cadillac-ide restaureerimisega, sest seal on taga suurem süsteem ja huvikond, millest lähtub ka varuosade tootmine.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

Mul oli eelmisest korrast aasta vahele jäänud. Seega polnud külastanud tervelt kaht "laata" (pean tõdema, et Kurtna laat meeldis mulle nimena ikka palju rohekem). Silma jäi jah müüjate arvu vähenemine, kuid siiski sain kätte kõik, mida mul vaja oli - kaks uut kummi oma jupiterile Smile, hea hinnaga ka. See, et seal ka uut kaupa vanematele nsvl-i aegsetele motikatele müüdi on minuarvates väga hea. Mõni mees oleks muidu täitsa tühjade kätega koju läinud - kummid, trossid, pirnid, peaksidki ikka uued olema. Vanad(uued,pikalt seisnud) kummid on harilikult on eksplutatsioonilised väärtused minetanud!

Rahul olen Smile
Vasta
#8

Esimene mulje oli see, et koos kartulimüüjatega oli ka osa varuosade müüjad aia taha jäänud või üldse ei tulnud. Nende hulgas on näiteks Avinurme mehed, kes varem tõid oma varuosad suure treileriga, nüüd aga seisid väikese käruga aia taga. Mina peaks ütlema, et see kord oli Volga varuosi oluliselt vähem kui varem. Mõtlesin et lähen ostan mõne paneeli lüliti, aga tulemus on null. Ei oska öelda, kas kraam hakkab otsa saama, või tõesti paljud müüjad ei tulnud kohale.

Ainuke tõesti hea Volga varuosadega "lett" oli lätist pärit venelastel Opel Kadettiga (need samad mis müüsid terve I seeria "nina", esitiivad, tuled, juhtmestikku, ja muud) Sealt sain ilusa valgete lülititega raadio Volga pluss kõlar pluss adapter. Hinnaks 750 EEK. Lisaks oli neil ka palju muud head kraami.

Mis puutub igasugustesse restaureerimise alla mittekuuluvate asjade müüjatesse siis nende vähenemisest minul on isiklikult kahju, kuna just nendelt igasuguse s..ta vahel sai vahepeal püütud üksikud häid Volga asju hea hinnaga, nüüd oli aga paar-kolm kohta mida tasus vaadata.

Aga eks sügisel näeme, kas on olukord paranenud või mitte.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#9

Minu arust on väga totter hinnata mingi ürituse edukust selle järgi, kas hindaja lemmiksõiduvahendi detaile oli seal palju müügil või mitte. Et näiteks Horchi või 540K tükke ei müüdud ja seetõttu oli kehv laat.

Vähemalt korralduse poolest on minu jaoks tegu üle aegade parima Kurtna laadaga. Ei mingit laiutamist, platsil oli mugav liikuda. Teadaolevalt oli autosid platsil rohkem kui eelmisel aastal, kuid tänu nende korralikule paigutusele oli pigem vastupidine tunne.

Isegi hoolimata sellest, et mul ei õnnestunud leida paari endale vajalikku detaili ning et müügiks läinud kola hulk jäi väiksemaks kui varem, olen ma rahul. Ilus ilm, rohkelt tuttavaid, mõned vajalikud jubinad: kõik see teeb Kurtnast koha, kuhu on põhjust tagasi tulla. Ja juba eeloleval sügisel.

Ning lõpetuseks: kui ei meeldi, pole vaja käia. Või tee endale isiklik laat.

Asp.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

tead, see on vale lähenemine. et kui ei meeldi siis ära käi. igaühel on võimalus isiklikuks arvamuseks.
müüjaga enne lepisin kokku.


Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#11

Aspelund Kirjutas:Minu arust on väga totter hinnata mingi ürituse edukust selle järgi, kas hindaja lemmiksõiduvahendi detaile oli seal palju müügil või mitte.

Täitsa õige, aga inimene on juba kord selline, et talle jääb üritus meelde millegi üritusega assotsieeruva kaudu: halb ilm hea ilm, otsitud detail, leidmata detail. Minule jääb see laat igatahes meelde huvitava märksõna kooslusdga Zim rool (leitud), Läti-Eesti sõnaraamat ( tänu lugupeetud Aspelundile leitud).
Omaette vääriks mainimist legendaarse Zim rool mille südi otsimisega olen varasemalt ehk mõnegi kaasfoorumlase närvisüsteemi pannud proovile. Leidsin rooli üsna tavotisena mingi kaubiku kastist- rooliratta plast veel üsna kõlbulik, "pulkade" kroom küll kohati kadunud aga üsnagi tuvastatav ainult et keskosale kinnituv plast oli sootumaks hävinud. Signaalirõngast ja nuppu muidugi enam ei olnud-avasse kuhu käib signaalikontakt oli triiki mulda täis.
Aga hind, milline oli siis hind? Vastuseks kõlgutas Müügipoiss kastiserval jalgu ja ütles mulle ilma igasuguse emotsioonita 150 ! Ma ei tea mis ta must mõtles, aga küsisin kas on ikka kroone mõeldud. Oli kroone mõeldud. Nii et Zimi rool, hea ilm ja Läti Eesti sõnaraamat jäävad meelde kevadest 2006

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#12

Minu meelest oli üritus suurepäraneSmile Ise sain: Jawa 360 süütepoolid, õhupuhastaja korpus koos filtriga(40.-), küünarkirve, paagi kroomitud põsed, uue gaasisüsteemi, uue esitule, gaz-51 küünlapiibud, bensiinivooliku ja saksa sõduri termose!
Vasta
#13

Tore üritus oli. Hinnad olid küll kohati väga ülepakutud. Mis mind imestama pani oli see, et 30000 krooni eest leidis omaniku see invaliidikäru:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#14

Kas pole tegemist sellesama praktiliselt uue invakaga, mis ka sügisel müügis oli? 
Vasta
#15

Jah oli küll!
Vasta
#16

tundub et järjest rohkem vanavara ja tehnikat on omale uued omanikud leidnud.seda näitab kasvöi see et tunduvalt vähem pakuti myygiks vanu Jawasid.kahju oli vaadata  vana Jawa kylgkorvi ,mis oli just ära myydud.miks  polnud ma kyll varem sellise asja soetamisele möelnudSad.
läksin sinna  kindla plaaniga leida omale tuula 200 releeregulaatorit,aga leidmata see jäigi...
önneks leidsin yhe vana inglise mootorratta porilauaSmile
kahju et löuna- eestis nii suurt vanatehnika laata pole
Vasta
#17

Olen üritusega rahul, kui oleksin oma Dneprist MT-11 ka lahti saanud, siis oleks kohe väga rahul, kuid tõin teise koju tagasi paremaid aegu ootama.
Ise otsisin GAZ-21-le "hirve" ja selle alust, mis mu autolt sõdalased Vana-Võidust pihta panid, muide eelmine kord oli võtta, aga ma pidasin rumala peaga liialt kalliks.Otsisin veel GAZ-24 õige välimusega raadiot ja udutulesid, mõni mees isegi lubas oma varandusehunnikus sobrada ja arvas, et neid võib ka leida, eks ma ootan.Sõbrale sain Vjatka kolvi koos rõngastega, minu teada otsitud kaup.Oma Pobedast pean pilte tegema, sest isegi selle vastu tunti huvi.Mis sa hing veel ihaldad.Kui kellelgi on juhuslikult informatsiooni selle "seltsimehe(-meeste)" kohta, kes selle "hirve" suveniiriks kaasa võttis, siis oleks kena kui saaksin ka teada, ma tahaks teda "viisakalt" tänada nähtud vaeva eest, sest aumees ta vaevalt on, et seda veel tagasi tooks, ega endal oleks ka häbi.Ei tea millele ta järgmine kord küüned taha ajab.
Vasta
#18

Mina olen restauraatorite päevaga igati rahul. Sai ju kohatud suure hulga vanade tuttavatega...
Samuti õnnestus hankida lätlastest kaasvõitlejate käest Volga viimistluseks viimane otsitav detail, tutikas tagatule alumine kollane 4 triibuga! klaas,mille otsingutest tegin juttu siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=15211. Soovisin kahte klaasi a´ 25.- kr. tükk, anti 3 tk. Inimese õnnelikuks tegemiseks piisab vahel vaid vähesestBig GrinBig GrinBig Grin! Samas nägin seegikord samade triipudega pleekimata klaasidega komplektseid, kuid kasutatud tulesid, mida sama omanik on juba aastaid vedand laadalt laadale, kuid ikka ja jälle küsib hinnaks "kirvest". Müügu ta rahus...
Samas sai hangitud, mitmesuguseid vajalikke "kummijunne" jms.
Kogu päeva kaunistas muidugi vanajumala poolt kingitud soe päikesepaiste.
Vasta
#19

Päev see hakkab alles koitma
kui meil tuleb minna sõitma
Auto täis meil tsikli trina-träna
kõik see tuleb maha müüa täna
Jõudnud poolel teele Türi kanti
selgus et see tee siis varem üles künti
Sellel teel nüüd auto lendab 15 kilti tunnis
siunad riigimehi nii et silmad punnis
Laadal selgub jube jama suur
Raju Raivot sasib aia taga põhja tuul
kuigi mees on tuntud siin ja seal pool linna
siiski turvad jätavad ta aia taha sinna
Lõuna käes ja müük on läbi
mõnel mehel silmad täis on häbi
kui ta netis räägib lolli juttu
siis tsiklimeeste juures kaob ta uttu

:I M Back
Vasta
#20

Tsiklimeister Kirjutas:Laadal selgub jube jama suur
Raju Raivot sasib aia taga põhja tuul
Ise laadal seekord ei käinud aga tuttavale laadapäeval helistades oli esimeseks uudiseks: "Raivo oli värava taha jäetud". Jama kui ühe Eesti kõvema uunikumehega nii ringi käiakse...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne