Postitused: 19
Teemad: 8
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
30-05-2006, 12:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-05-2006, 12:57 PM ja muutjaks oli
valdo.)
mis õliga tuleks bensiini segada??
Kas neljataktilise omaga võib?
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Arvatavasti puudutab küsimus seguõlitust vajavate kahetaktiliste mootorite küttesegu hulka segatavat õli, kuigi see küsimusest otse välja ei tule.
Põhimõtteliselt võib, aga ei soovita, kuna turul on saadaval spetsiaalsed ning palju paremate määrimisomadustega spetsiaalsed kahetaktilise õlid.
Võrdluseks - ka neljataktilistes uunikumide mootorites ei soovita kasutada kaasajal enam AC-8 ja M8B1 õlisid (kuigi need siinseal senini olemas), vaid siiski tuntud tootjate 15W40 mineraal-mootoriõli.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
2-taktilisele mootorile küttesegu tegemiseks mingit 4-taktilise mootoriöli
ei soovita küll kasutada ja põhjus oleks järgmine - mootoriõli sisaldab pesemisvahendeid ja sellise kuumuse käes, milline on põlemiskambris, võivad need käituda nii,et mootor tahmab ennast kinni või jookseb kokku.
Postitused: 1,198
Teemad: 66
Liitus: Jun 2004
Maine:
5
Mis siin ikka arvata- osta sünteetilist 2T õli ja sega see 1:50 bensiiniga ning kärab vene masina sees küll!
Postitused: 186
Teemad: 34
Liitus: Apr 2005
Maine:
2
Ma teen oma iž planetal segu vahekorras 1:30. Õliks kasutan vene avtol õli.
Küsimus, et kas on sellist õli tasub kasutada.
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Õlil ja õlil on vahe kindlasti, eks küsige hr. Naamsi käest.
Jutt ei ole küll 2-taktilise olist vaid määrdest.Kui hakkasid meile tekkima Fiskars töstukid, siis paljudel neist kulusid liigendid hästi ruttu ära.Soome esindaja oli tulnud asja uurima, sest neil sellist probleemi ei olnud ja selgus see, et meie mehed määrisid neid solidooliga e. rahvakeeli tavaotiga (vankri määre) ja see kraam ei kannata mingit erisurvet st. esimeste tõstmiste juures surus tavoti liigenditest välja ja liigend töötas praktiliselt kuivana.
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Ärge seda Lääne seguõli üle ka hinnake (1:50). Mul oli sissetöötamata družba mootor (muruniidukil), kasutasin Lääne synt õli vahekorras 1:45, suht madalatel pööretel ja kepsu laager jooksis kokku! Seeega mingit väga suurt õlituse paranemist, võrreldes avtooliga, ikka pole.
Postitused: 47
Teemad: 16
Liitus: Sep 2005
Maine:
0
valvoline 2 taktilise mootoratta õli 1:40 le (jawa 634)
Olen aastaid kasutanud saagidel ja võsalõikajatel õli vahekorras 1:40. Põhjus: müüja soovitus. Ta näitas mulle juba hulk aastaid tagasi mingit Electroluxi (kaubamärgid Husqvarna, Jonsered, Partner) "poolsalajast" siseinfot, kus just sellist vahekorda soovitati. Põhjuseks pliibensiinide kadumine Euroopas. Niisiis aitab plii ka kahetaktilist määrida; neljataktiliste klapiprobleemist teame me kõik. Kuigi ametlikult on saagide tehasejuhendis ikkagi 1:50. Või on õlid/mootorid vahepeal paremaks läinud?
Ja siiski on mul mõned küsimused.
Näiteks Družbal ja traktori käivitusmootoris peab juhendi järgi kasutama segu 1:15 (avtool), IŽ 49 tehasejuhend väidab sama õli korral 1:25. Et kui IŽil kärab kaasaegne õli 1:40...1:50 küll, siis nimetatud masinatel peaks vist vähe rasvasem olema? Kui palju?
Ja kui vaadata vene ja rootsi masinate kolbe, siis on juba silmaga näha, et viimased kvaliteetsemad ja peaks vähema õliga toime tulema. Ehk teha venelastele veelgi rasvasem mikstuur?
IŽiga selline kogemus, et peale paari hooaega sõitu seguga 1:50 jäi mootor hõredaks. Tegelik põhjus oli mu oma lollus, sest ma kasutasin vesijahutusega (siis paadi) mootoritele mõeldud Addinoli.
Postitused: 565
Teemad: 43
Liitus: Dec 2005
Maine:
1
"miilits kirjutas:
Õlil ja õlil on vahe kindlasti, eks küsige hr. Naamsi käest.
Kes see hr Naams veel on? "
hr Naams on eesti üks pädevamaid kütuste ja määrdeainete professor (+metallid ja nendega seonduv)! Väga väärt õppejõud!
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
07-06-2006, 03:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-06-2013, 14:28 PM ja muutjaks oli
argo1974.)
Kui aus olla, siis õliteemalisi postitusi lugedes tekib mul alati küsimus, millele pole suutnud siiani adekvaatset vastust leida ... et miks inimesed on valmis tsiklil kasutama autooli, kamazi õli, diisliõli, AC-6, AC-8, M8, M10 jne., aga keelduvad neid kategooriliselt oma uue bemmi mootorisse valamast ... ???
Kahetaktiliste õlitus on muidugi keeruline teema, aga põhilisteks teguriteks tunduvad olevat silindri materjal ja kepsulaagrid.
-Malmsilindritega mootorid vajavad kõrgema töötemperatuuri tõttu rohkem õli, sest osa sellest peab kompenseerima halvema jahutuse
-Pronkspuksid (liugelaagrid) vajavad rohkem õli kui nõellaagrid (veerelaagrid)
-Separaatoriga kepsu alumised laagrid vajavad üldiselt vähem õli kui lahtiste laagrikehadega laagrid.
Tänapäeva parimad kahetaktiliste õlid vastavad kas Jaapani JASO-FC või Euroopa ISO-EGD normidele (EGD on "parem" kui FC). Poodides kohtab ka keskmise kvaliteediga JASO-FB ja ISO-EGC õlisid, need on siis enamasti mineraalõlid või "madala" kvaliteediga pool- või täissünteetilised õlid.
Uueks ja kõige kvaliteetsemaks normiks on ISO-EGD+, mida aga pole veel siiani kaubandusvõrgus kohanud.
Ise kasutan Jawa 360-l koguaeg üht Castroli EGD-normiga sünteetilist õli ... hoidun aga liigsest kimamisest ning mootori kuumaks ajamisest. Seguvahekord on 1:35, sest tegu ei ole siiski kaasaegse materjaliga ...
Enamasti kõiguvad seguvahekorrad 1:20 kuni 1:70 vahel ... kuidas kellelegi meeldib. Isiklikult äärmustesse kalduda ei tahaks ning õli on viimane koht, kust kipuks kokku hoidma.
Viimasel ajal on hakatud aru saama, et ka liigne õlitamine võib kahjulik olla. Probleemiks on just tahmaosakeste teke ning nende sattumine laagritesse. Ühes Saksa ülikoolis läbiviidud katsetustel pandi tähele, et "hõredatel" mootoritel esines 1:25 juures tunduvalt tihemini alumiste kepsulaagrite riknemisi (separaator andis otsad) kui 1:50 peal.
Õlide kvaliteedi arengu võrdluseks tooksin ühe näite endisest DDR-ist. Sealsed MZ 250 kahetaktilised tsiklid pidasid tolleaegse Hyzet-2T õliga vastu keskmiselt u. 40 TKM. Praegusel ajal on kap.-remontide vaheline keskmine läbisõit juba u. 90TKM.
Postitused: 1,198
Teemad: 66
Liitus: Jun 2004
Maine:
5
07-06-2006, 08:29 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-06-2006, 08:31 AM ja muutjaks oli
Romka.)
Tuttav tegi võrri jaoks segu Husqvarna rohelise saeõliga, kuid pani õli liiga palju ehk tavapärases u 1:20 vahekorras. Tulemus oli see, et töötamise ajal hakkas mootor igalt poolt "rohelist ila" välja ajama- pöördpuksi vahelt ja summutist jne.
Mul veel selline kogemus et tegime buraanile mootori remondi. Sai sõita 2 nädalat ja siis jooksis mootor kokku. Kasutasime erimelli 2 taktise õli.
Vahetasime mootori ära ja edaspidi kasutame ainult husqvarna õli. Ja mootor on töötanud 2 hooaega ilma ühegi probleemita!