IŽ-49 (kere)detailide värvus?
#1

Tere! tahaks teada IZ-49 kohta. Mis värvi on tagakiik? Raam originaalis mürkroheline, porilauad mustad ja triibud hõbedased. Istme kinnitus siis kah roheline? Masin hetkel täitsa juppideks...
Vasta
#2

kui raam on originaalis roheline, siis on ka porikad ja tagakiik rohelised, mitmevärvilisest IZ-49-st pole küll kuulnud Wink
Esituli on kõigil must sest need tehti eraldi, KO tehases.

militaarmootorrattur
Vasta
#3

Nujahh.. Kui värvimiseks läheb, siis lasen rohelisega üle. Üritan taastada originaaliks. Aga äkki keegi teab kas need tikkpoldid mis hoiavad taga raami koos, on ka 1mm sammuga? Ja mootorikinnitus siis kah. Keegi(ei mäleta täpselt kes) siin foorumis ütles, et kõik poldid on 1mm sammuga... Olen seda värvi asja varem uurinud, ja väidetakse et praktiliselt jah üleni roheline. Saaks mõne spetsialisti kinnituse kah selles osas.
Vasta
#4

See link ehk abiks


Vasta
#5

jah, eks aitab nati ikka, aga äkki oskab öelda keegi nende poltide kohta? Asi selles et üht-teist jagan küll aga üks räägib ühte teine teist juttuv selle ratta kohta... Sad
Vasta
#6

Minu isa oma oli originaalis must ja triibud valged
1954.a. väljalase
Vasta
#7

Kataloog näitab, et mootorikinnituse poldid on kahte mõõtu M8x1 ja M10x1.
Raamikinnitusvardad on vastavalt M10x1 ja M12x1,75. 12-ne on siis see varras, mis hoiab ka esimesi jalatugesid kinni.


Vasta
#8

zyndapp666 Kirjutas:kui raam  on originaalis roheline, siis on ka porikad ja tagakiik rohelised, mitmevärvilisest IZ-49-st pole küll kuulnud Wink
Esituli on kõigil must sest need tehti eraldi, KO tehases.

Ja ongi nii? Minu omal küll tuli muuga sama värvi, aga ei välista "pornotuuningut".
Vasta
#9

Mis tuuningust siin rääkida, kui vene ajal ratas üle värviti, siis kas keegi viitsis paari tulekorpuse ja signaalinupu pärast musta värvi pritsi kallama hakata? Sama lugu triipudega.
Tegemist oli ikka tarbesõidukiga.
Vasta
#10

Tänud vastuste eest! Mind ajas segadusse see, et enne värvi maha võtmist olid porikad tõesti mustad ja hõbedased triibud olid peal. Värv tuli maha võtta sest see oli suht kole. Triipudest siis veel et kas porikatel on triibud 8mm äärest? Laius 3-4 mm. Pilte ei ole sest aparaat streigib. Aga ega midagi vaadata kah ei oleks praegu. Üks asi veel. Esi ja taga amordid peaksid olema mattkroomitud. Ega näit. Narvas ei tehta seda? Või KUS üldse tehakse?
Eestis ma mõtlen.
Vasta
#11

neid tagumisi amorte olen näinu nii matt kroomiga kui ka läikivaga, läikivaid nagu vähem trehvand aga olnud siiski. Kui sul tõsine restaureerimine plaanis siis kindlasti soovitan sul ühendust võtta kaasfoorumlasega iz350 Tema vastused antud tsikli puhul on kindlasti 100% tõesed, ta oskab täpsemalt öelda ka nende triipude laiusest ja vävist ja millistel detailidel nad on jne.

militaarmootorrattur
Vasta
#12

peeterre Kirjutas: Esi ja taga amordid peaksid olema mattkroomitud. Ega näit. Narvas ei tehta seda? Või KUS üldse tehakse?
Eestis ma mõtlen.

Originaalis (vähemalt 1955) on nad jah mattkroomitud (või mis iganes see pinnatöötlus on). Aga mul õnnestus hankida aastakümneid tavoti/paberi sees olnud tagaamordid, mis olid läikivkroomitud. Äkki keegi täpsustaks, mis aastast need läikivad tulid, ja milline see (mitteläikivate) töötlus tegelikult on.
Vasta
#13

Selge pilt selles osas! Aga äkki oskab keegi juhatada firmat mis teeb väiksemaid treimis ja freesimistöid ka eraisikutele? Või on kellelgi kaasfoorumlastest mingi pink olemas? Mul plaanis kindlasti osta aga praegu asi raha taga.Help!!!
Vasta
#14

Hommik Kirjutas:Mis tuuningust siin rääkida, kui vene ajal ratas üle värviti, siis kas keegi viitsis paari tulekorpuse ja signaalinupu pärast musta värvi pritsi kallama hakata?  Sama lugu triipudega.
Tegemist oli ikka tarbesõidukiga.

Aga näiteks sellel lehel http://moto-planet.cop.lt/motoc/i49.htm on tuli küll muuga sama värvi. Samas on veider, et veljed, piduritrumlid ja summutid raamiga ühte värvi ei ole. Ka tunduvad leegitorud valed olevat ja seda ka ei usu, käigupedaalil kummi ei peaks olema. Või sõltusid need nüansid väljalaskeaastast?
Vasta
#15

Tere ja tänan kommentaaride eest! Olen ka kohanud inimesi, kes tahavad taastada ja panevad näiteks neid triipe igale poole. A, nii ju ilusam öeldakse.
Ok,see selleks aga öelge keegi kus saab lasta kodaraid tsinkida? Kus nö. pikalt ei saadeta? Et eraisikutele me ei tee.
Vasta
#16

iz350 Kirjutas:Seda juttu räägin sellepärast,et et jaksa siiani ära imestada!Seda,et inimesed võtavad ette sellise suht aega,vaeva ja ka raha võtva ettevõtmise,nagu seda on vana mootorratta originaalseisu restaureemise ja ei vaevu/viitsi isegi eeluurimistööd tegema.Hurraaga kallale ja...

No aga milleks see foorum siis on? Kus seda eeluurimistööd siis veel teha, kui mitte siin? Kindlasti on targem nõu küsida siit, kui mõne suvalise tädi Maali käest, kes samuti asja tunneb ja mäletab, sest naabri Ants võttis Maalikese 50 aastat tagasi pära peale ja nad sõitsid metsa, et sedasamustki teha...
Vasta
#17

Jah, Oltsbergil jutt jumala õige!! Ja mul üks asi veel. IZ-350 ja IZ-49- l on tagaratta sisemus üks või ei? Nt. võllid ,mutrid? Igasugu kommentaarid selle ratta kohta oodatud!!!
Vasta
#18

iz350 Kirjutas:Pluss triibud velgedel(mida tehasest tulles polnud)...

Kas ka 350-l polnud triipe velgedel?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#19

valdo Kirjutas:Kas ka 350-l polnud triipe velgedel?

Ei olnud.
Vasta
#20

Äkki oskate öelda mis aastani üldse neid masinaid toodeti? Mu isendil on sadula all 58g (vene täht).On see õige? Endiselt kõik kommentaarid selle masina kohta oodatud!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne