Zis 150
#1

Sai selline hull tegu sooritatud, et vanaraua kokkuostust Zis 150 välja ostetud. Teatrile Vanemuine kunagi kuulunud Zis 150 oli ka umbes 17 aastat tagasi minu huviorbiidis, kuid peale eelmise peremehe surma kadus see masin silmapiirilt. Nüüd möödunud nädalal sain teate, et Zis 150 asub metallikokkuostu firmas. Sain kohapeal omanikega vesteldes kaubale ja oldi nii lahked, et masin toodi konteineriga koju.
Suured tänud kaasfoorumlasele Zaika-le, kes masinast mulle teada andis.
Tervitades!


Pildid ka:
http://foto.k-arvutisalong.ee/?valitudgalerii=82115
Vasta
#2

Väga vinge aparaat. Kui miskit kirjandust restaureerimiseks vaja, siis annab ehk midagi leida.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Sidorov Kirjutas:Sai selline hull tegu sooritatud, et vanaraua kokkuostust Zis 150 välja ostetud. Teatrile Vanemuine kunagi kuulunud Zis 150 oli ka umbes 17 aastat tagasi minu huviorbiidis, kuid peale eelmise peremehe surma kadus see masin silmapiirilt.

Väga hea, et see Sinu kätte sattus - väga kurb oleks olnud selle saatus purukslõigatuna... Kas Sa olid isendi vahepeal täiesti silmist kaotanud? Ja ka foorumi kullisilmad ei olnud seda välja peilinud?

Muide - kas kabiinimuljumised on isend saanud emeksis või olid need juba omased talle varem?


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#4

Tõesti vahva,et selline tore auto päästetud sai.Mäletan kui see auto seisis veel Vanemuise teatri väikese maja(Saksa teateri) õues ja oli ikka päris töö ja sõidukorras.Samas sõitmas ma teda näinud ei ole.Teisalt trehvasin kuskil 80 lõpul,igatahes enne EV taassündi vastu sõitmas halli värvi,väga heas korras ZIS-150-t.Mõlemad korrad olid trehvamised Reole risti juures,mina sõitsin Tartu,tema tuli Tartust.Tegu oli porte masinaga,ühel korral oli koormaks mingisugune killustik.Aeg jah oli just selline kui hakati ka eraisikutele veoautosid registreerima.(Kui nüüd hästi mäletan siis mingi aeg oli ka kogukaalu piirang) Autol olid valged NL numbrid.Vast aastal 2002 või 2003 algul rääkisin neist kohtumistest Eesti tuntud ja teatud veoauto taastajaga.Tema väitis,et minu poolt nähtud auto oligi endine Vanemuise masin,peremees jah,nüüdseks lahkunud.Aga tollal oli auto tõesti heas korras.Praegu piltidelt vaadatuna ei suuda uskuda,et tegu sama masinaga.Aga kõik võimalik,aeg teeb oma töö.Aga ehk on kuskil Põlva või Võrumaal veel üks 150 vanaduspõlve pidamas?
Samas oli ühel pildil minu jaoks huvitav detail.Mingil valatud detailil oli ZIS-i kiri.Huvitav mis mootor masinal on,äkki on isegi sälinud 150 esimeste väljalasete MKZ tüüpi üless-voolu karburaator?
Hoia seda masinat ja siiralt edu soovides,Flanagan
Vasta
#5

Tere jälle!
Vahepeal sai pikalt ära oldud. Nüüd siis midagi vastuseks.
Auto kabiin ja plekid on kannatada saanud vanaraua platsil masinat liigutades. Sellest suurt kahju pole, sest kabiini ja tiibade seisukord on selline, et pole mõtet taastada. Uus kabiin ja tiivad endal olema.
Tegelikult oli Vanemuise teatril kaks Zis 150-t. Ühe masina viis peale mahakandmist töökoja mehaanik omale koju (Laeva kanti). Teise auto viis peale mahakandmist teatri juhtkonna heakskiidul omale üks endine UNIC klubi liige. Selle masina ta tegi korda ja seda ilmselt nähtigi Tartu kandis liiklemas. Antud isend peaks praegusel ajal asuma Põlvamaal. Taastaja ja omanik aga lahkus meie hulgast koos laevaga Estonia.
See masin, mille mina omandasin, on pärit minu arvates Laeva kandist. Siis kui teda viimati veel nägin, oli kast ka peal. Metalli kokkuostu tuues on kast lihtsalt ära lõhutud (kinnitusklambrid ripuvad veel raami küljes).
Käärime käised ülesse ja asume tööle kallale!
Vasta
#6

http://foto.k-arvutisalong.ee/?valik=gal...&p=2636202 Aga mille heeder sellel pildil tagaplaanil, GAZ-51 kõrval paistab?

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#7

Siis masin mida mõnikord nägin oligi see,mis siis sai sinna Põlvamaale ja mille vahva omanik nüüd kadunud Alenderit meenutades vaatab meie tegemisi-toimetamisi allpool vett....
Flanagan
Vasta
#8

Sillu Kirjutas:http://foto.k-arvutisalong.ee/?valik=gal...&p=2636202 Aga mille heeder sellel pildil tagaplaanil, GAZ-51 kõrval paistab?

Kui ma ei eksi, siis üks vähestest järelejäänud endisest Saksa sotsvabariigi kombainidest isiklikult Smile

Sm.Volgahuviline ükskord sealkandis ringi tiirutades nägi veel ühte samasugust (roheline kere ja punased rattad) talumaja taga põlluserval seismas.
Vasta
#9

Vastus Sillu'le:
Tagant paistev heeder on tegelikult komplektne ja töökorras kombain Claas Mercur. Heeder on 3m. Muuseas on kombain müüdav või vahetatav.
Vasta
#10

This truck was also manufactured in Romania, under the name "S.R."-101 (S.R. stood for Steagul Roşu = The Red Flag); the production started in 1954 or 1955; only a few of this trucks are still preserved (they where lucky, because, you can't find any Romanian bus manufactured before "T.V." 20, or any Romanian trolleybus manufactured before 1985-96).
A intresting featuring of this trcuks was the wood made cabin - once they exporte "S.R."-101 trucks into Africa - they left them one night outside, and in the morning the trcuks hadnţt had the cabin any longer - becuase the termites ate the cabins Big Grin
I herad that the "Z.I.S. (З.И.С.)"-150 trucks where copied after a Canadian truck.
Why they called the model 150?
Here are some "Z.I.S. (З.И.С.)"-150 and some "S.R."-101:
http://www.autogallery.org.ru/zis150.htm
And some "S.R."-101 at a parade on "Zilele Braşovului (The Brashov Days)" . "Autocamionae Braşov (Braşov Trucks)" is today's "S.R." name:
http://forum.softpedia.com/index.php?act...&id=114308
http://forum.softpedia.com/index.php?act...&id=114309
http://forum.softpedia.com/index.php?act...&id=114310
On "Z.I.S. (З.И.С.)"-150 where mounted in Romania wooden buses bodyes - the buses where used by R.A.T.A. (Regia Autonomă a Transportului cu Autovehicule = The Autonomus Administration of Autoviehicles Transportaion), founded in 1946, and later called I.R.T.A, I.T.A.

Vasta
#11

Mis saanud Peningi ZISist?
Vasta
#12

PETSS Kirjutas:Mis saanud Peningi ZISist?

Kui Sa mõtled seda Kalesil (Peningi ja Aruküla vahel) seisnud veoautot, siis see on mõnda aega jah kadunud. Minu teada ei tea keegi kaasfoorumlastest ta asukohta, loodame vaid, et läks headesse kätesse...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#13

Just seda ma mõtlesingi.Alul seisis ta ilma kastita siis wahepääl oli kast peale pandud.Tundus ,et hakatakse midagi tegema.Aga siis oli kast jälle maha tõstetud ja siis kadus ka auto ise.Loodan ka ,et asi ei läinud igawiku teed.
Vasta
#14

PETSS Kirjutas:Just seda ma mõtlesingi.Alul seisis ta ilma kastita siis wahepääl oli kast peale pandud.Tundus ,et hakatakse midagi tegema.Aga siis oli kast jälle maha tõstetud ja siis kadus ka auto ise.Loodan ka ,et asi ei läinud igawiku teed.
Kas see auto mitte poolhaagisega ei olnud?
Vasta
#15

Ei.See millest eelnewalt juttu ,tawaline porte.Aga kus see poolhaagis asus?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne