Agroturus on ka praegu Kirovetsi nime all traktoreid müüa,küll lääne jupid peal aga nimi ikkagi Kirovets.Siis see tehas ikka tegutseb veel?Vene asjadega momendil pole kursis aga huvitav et nende tehnika ikka veel müüb.
Ärge saage minu loost valesti aru. Seal polnud kirjas, et Kirovetse enam ei toodeta, vaid see, et neid mudeleid, mille kohta kaebused tehasesse tulid pole enam tootmises.
(Seda postitust muudeti viimati: 12-04-2006, 22:53 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Üks pilt kaasfoorumlase Kamee1 fotokogust peale mõningast minupoolset töötlemist: üpris autentse välimusega K-700 omas ajas, tagaplaanil T-100 baasil trossajamiga buldooser. K-700-l on õhupuhastist veidi paremal-ülal näha ka tolleaegne autorongi tunnusmärk kollane kolmnurk:
Sillu Kirjutas:Teeme siis vahekokkuvõtte teadaolevalt säilinud K-700-dest Eestis:
1.)Viljandi
2.)Põltsamaa
3.)Põlva
4.)Kanepi
5.)-6.)Maarja ->>> üks neist tehti korda ja hakkas kuskil Jõgevamaal silo tallama
7.)Valguta
8.)Laatre
9.)Elva
10.)Märjamaa
11.)Alatskivi
12.)Käina
13.)Valdo poolt Kudina kandis kohatud isend ->>>> see kuulub minule vist alles sellel kevadel vahetasin masinal kolvirõngad ja saaled ära, kahjuks pilte hetkel ei ole.
14.)Eesti Maanteemuuseum
P.S: Osa asukohti on antud üsna ligikaudselt ja meelega jätsin ära omanike nimed, ehkki mõne isendi puhul on need konkreetsete isendite piltide juures olemas.
Ühe mehe väitel, kes kusagil 80ndatel oli Kirovetsi tehases praktikal, said kõik, kellele sattus esmaspäeval tehtud masin, totaalse s**a. Meestel olid pead haiged, ei jõutud liini peal järele, ja poltide sissekeeramise asemel taoti need paika kuvaldaga...
Kahjuks ei tea täpselt, kuskandis see lugu juhtus. Olevat üks Kirovetsil töötanud traktorist täielikus umbjoobes ringi kimanud, hommikul kodus ärganud, aga traktorit ei kuskil. Otsiti ja otsiti, aga suur masin lootusetult kadunud, traktorist ei mäletanud umbkaudugi, kus see olla võiks. Aeg läks ja asi kiskus juba karmiks: meest ähvardati kohtuga. Rohkem kui kuu hiljem ilmus majandisse üks naabermetskonna metsavaht ja küsis, et millal te oma traktori ära viite? Mindi vaatama ja nähti, et traktor "pesitses" kenasti ühel metsaheinamaal paiknevas küünis. Traktor oli ilusti korras, aga küünist välja mahtuda ei tahtnud; selleks pidi küüni veidi lammutama. Täielik mõistatus, kuidas purupurjus mees sellega ilma küüni ja traktorit lõhkumata sinna sisse sai...
Kord jäänud mingi suurem masin (ilmselt kombain) põllule kinni. Mehed arutasid, et kuidas teda välja tõmmata. Siis hakkas üks venelasest traktorist julma järjekindlusega raiuma: s jullerom nada, s jullerom nada! Kõik vahtisid lolli näoga: mis imemasin see juller on? Vaata või sõnaraamatust järgi... Tuli hoopis välja, et venelane mõtles Üllari-nimelist traktoristi, kelle piloteerida oli K 701...
Paranduseks niipalju, et kunagi kuulus see masin Käina EPT-le, kuna aga sellist asutust enam ei eksisteeri, siis oleks õigem öelda, et Käina EPT-le kuulunud K-700 Praegune omanik AS Kemehh.
Küsiks siinkohal ühte asja... Erinevate NSR (Naised Saunas Rääkisid) juttude põhjal olevat siis kas K 700 või siis T 150K projekteeritud algselt raketiveo masinaks. Polevat ennast aga antud rollis õigustanud. Tehtud kulutusi ei tahetud aga korstnasse kirjutada, mistõttu neid hakati valmistama põllumajanduse tarbeks. Kumb siis oli?
Kelmi täpsustus on muidugi täiesti asjakohane. Mõtlesin veidi ka ise sellele probleemile, kuid, kuna antud masin on ka mõnede kaasfoorumlaste hulgas saanud tuntuks kui "Käina EPT K-700", ei hakanud siiski asutuse praeguse nime osas täit tõde taga ajama.
Küll juba teada-tuntud fakt, kuid jah, üle Eesti tuntuks sai konkreetne masin siis mõne aasta eest purjelaeva "Alar/Ernst Jaakson" kaldalevedamist kujutavatelt fotodelt ja filmilõikudelt.
Kasutaja Oltsbergile vastuseks ütleks, et nad kõik on tehtud militaarset otstarvet silmas pidades. Nõukaajal olid kõik veoautod ja suuremad traktorid nn "sõjaväe arvel".
Muide T-150K eelkäija, nimelt T-125, oli juba punaarmees kasutusel. Nimelt oli tema "tagumikule" monteeritud KATJUUšA - raketiseade, mida olen ise näinud Leningradi piirkonnas.
Militaarotstarbeks reservis olnud masinatel olid topelt passid (minu mäletamist mööda mingi helepunane paber). Seal oli peal kirjas, kuhu peab masin vajadusel (vastava käsu korral) minema. Reageerimise tähtaeg oli ka (vist oli 24h). Kindlasti oli seal ka kirjeldatud, mis komplektatsioonis peab masin sinna saabuma.
Nagu Renatus ütles, olid nad tegelikult (kõik asisemad masinad) ikkagi militaarmasinad. Neid aga kindlasti ei olnud kirjas rahvusvahelistes aruannetes. Muidu oleks neid pidanud desarmeerimise käigus likvideerima.
Küll need Kirud oleks läinud kõik tanke vedama.
2005 aasta lumisel varakevadel nägin Tallinn-Tartu mnt ääre kuusehekki pügamas K-701. Esimest ja viimast korda nägin sellist seadet Kirovetsile monteerituna, tavaliselt ikka mingisuguse teehoolduse 4x4 veoauto küljes. Üks suhteliselt halb pilt on ka sellest olemas, mis tehtud läbi Van-i sodise esiklaasi, aga selline ta on:
[quote=motamees]
Militaarotstarbeks reservis olnud masinatel olid topelt passid (minu mäletamist mööda mingi helepunane paber). Seal oli peal kirjas, kuhu peab masin vajadusel (vastava käsu korral) minema. Reageerimise tähtaeg oli ka (vist oli 24h). Kindlasti oli seal ka kirjeldatud, mis komplektatsioonis peab masin sinna saabuma.
Minu mäletamist mööda oli jah selline paber tehnilise talongi vahel (vähemalt oli see kindlasti tollase TAV 2 filiaali autodel).Wahet polnud kas Mosse ,Gaz ,TA,Avia või Shkoda-Liaz.Olin 85 aastal sõjawäehospidalis,sääl kus praegu peastaap asub.Siis oli käimas ka mingid õppused.Terwe hospidali hoow oli täis 3561 baasi kärudega ZIL e ja KAZ e.Ei mäleta nagu,et neid näddali jooksul liigutatud oleks oldud.
Oltsberg Kirjutas:Küsiks siinkohal ühte asja... Erinevate NSR (Naised Saunas Rääkisid) juttude põhjal olevat siis kas K 700 või siis T 150K projekteeritud algselt raketiveo masinaks. Polevat ennast aga antud rollis õigustanud. Tehtud kulutusi ei tahetud aga korstnasse kirjutada, mistõttu neid hakati valmistama põllumajanduse tarbeks. Kumb siis oli?
Minuteada K700 sest seda toodetigi ju sõjatehases. Täpsemalt siis Kirovi tankitehases