Esiteks, kuna see hollandi sait on puudulik ja vene oma pooleldi maas, siis panin kõik vajaliku siia:
http://www.jesper.pri.ee/temp/haynes/.
Süvenesin veidi asjasse ning leidsin, et skeemide esimene ots on failis
http://www.jesper.pri.ee/temp/haynes/0903-13.pdf ja jätkub seal:
http://www.jesper.pri.ee/temp/haynes/0903-wd.pdf. Samas kuna sul pre-1987 masinatega asja pole (ma loodan et sa ei vaadanud seda numbrit passist vms kohast, vaid ikka kere järgi, 87 ja edasi on nn "pikkade esituledega kere"), siis on kõik sulle vajalik teises failis, lehtedel 8-24 (pdfi lehtede numbrid).
Tahhomeeter on muidu tachometer, aga seal on enamikes skeemides tahhomeeter näidikuploki (instrument cluster) osa. Vaata lk 12 komponent number 108, seal on näidikupaneeli sisemine ehitus (lehel 10 on number 108 seletus koos koordinaatidega, kus ta eri skeemidel asub). Kell märkega RPM on tahho.
Tahhoga on seotud näidikuploki väljundid 7, 11 ja 12. Lk 13 asuvalt skeemilt on näha, et nr 7 jookseb läbi kaitsmeploki süütereleesse, ehk on ilmselgelt toitevoolu ots, seega kui käispiduri, laadimise ja õlirõhu märgutuled töötavad, see meid ei huvita. Kui ei tööta, siis tuleks see üle vaadata. väljund 12 läheb massi, seega kui näidikuploki valgustus töötab, siis on see ka korras. Jääb järele väljund 11, millest peab tulema tahho signaal. See viib lk 13. joonisel plokki nr 119, aga kuna sul on karpaga mudel, siis tuleb vaadata hoopis variatsiooni joonist lehel 14. See on jagatud neljaks, sinu mootorit puudutab alumine parempoolne veerand. Sealt on näha, et tahho sisend tuleb mööda rohelist värvi juhet, võibolla läbib mingit siluvat komponenti (aga ei pea), jätkub sealt edasi rohelise juhtmena ning lõpetab oma teekonna süütepoolis (komponent nr 104).
Nii lihtne see ongi.