käigukastiõli
#1

Missugust käigukastiõli tasub Vene mootorrattal kasutada?
Kas näiteks transmissiooniõli TAD 17i kõlbab?:???
Vasta
#2

see kõlbab küll ja väga hästi kui tihendid ka seda ainult kinni peavad, jooksva kasti puhul soovitan kasutada paksemat vene kraami.
Vasta
#3

Tad 17i pole kõige parem variant, sest on hüpoidõli. Kõige parem on ikkagi sikli 4T mootoriõli, eriti kui on veel märgsidur. See on aga jah poole kallim.
Vasta
#4

Mul IZ-il käimakastis täissünt transmissiooniõli (75w-90 full synt jne...) Noh tean küll et see ei oli just parim ja kuna asi ikka tõesti määrimist tõsiselt võtab siis pärast pikemat seismist esmakordselt 3 käiguga kiirendades korraks sidur ka libastub hetkeks.

Et miks ma panin sinna õli, mis ei sobi ideaalselt ja mille liiter maksab 2x rohkem kui paremini sobival 4t täis sünt õlill? Noh auto käigukasti õlivahetusel sai liiter rohkem ostetud, mis nüüd käiku läks :smug
Vasta
#5

Vana hea zhiguli õli. Nagu muiste.
Kusjuures ma olen kuulnud, et sellele on hiljaaegu Soomes võrdlustest tehtud, ning kvaliteet polnud sellel yldse mitte s*tt.
Aga hind.......16EEK/liiter.
Vene rattale minumeelest parim valik.
Vasta
#6

vene kahetaktilistele on käigukasti hea variant Valvoline Dura Blend 10W40. aga zhiguli õli tehti ka ju spetsiaalselt selle jaoks, kui ladad välja tulid, vanad vene õlid polnud piisavalt kvaliteetsed:yes
nii et selle kvaliteet võib võrdlust välja kannatada küll.
Vasta
#7

hmm jawa 638-le igatahes jääb ziguliõli sutsu lahjax-hakkab nõellaagreid söövitama ja kuumeneb liialt... nyyd vaatan ja katsetan miskit muud, aga seda spetsõli ei raatsi osta....

Ostan Mini juppe!
Vasta
#8

Hommik Kirjutas:Vana hea zhiguli õli. Nagu muiste.
Kusjuures ma olen kuulnud, et sellele on hiljaaegu Soomes võrdlustest tehtud, ning kvaliteet polnud sellel yldse mitte s*tt.
Aga hind.......16EEK/liiter.
Vene rattale minumeelest parim valik.
Kas keegi oskab öelda kas seda Dneprile käigukasti kannatab panna või mida keegi Dneprile soovitab panna.
Endal praegu Transmissiooniõli GL-5 SAE80W90 sees ning tundub et vist liiga vedelaks jääb ja kast nagu läheb nats kuumaks ka.

Trv. Gustavson
-------------------------------------------------
Ostan:
K-750 leegitorud (võiks kasutatud olla), MT-9 tilgakujulse paagi.
Vahetada: kiire reduktor ülikiire vastu
Ise pakun müüa:
Dnepr MT-10 külgkorv. Võib vahetada teatud \"Emmiliste\" juppide vastu.
Vasta
#9

Dnepril ju kuvisidur, siis lähevad põhimõtteliselt samad õlid, mis auto käigukasti. Kui õli liiga vedel, siis muretse paksem.
Samas võid ka vaadata spetsiaalselt mootorratta käigukastile (kuivsidur) õlisi.
Veel:
Tsitaat:Laiemas plaanis öeldes on mõistlik kasutada asju sihtotstarbeliselt - see kehtib ka õlide kohta. Nii nagu 4T-mootoriõlid ei sobi 2T-mootoritele, ei sobi mootoriõlid ka käigukastidesse. Viimast küll teatud mööndustega kasutatakse (ühise karteriga mootoritel), millel on aga mitmeid puudusi (ei viitsi neid üles lugema hakata, niigi pean oma Hondal 2x tihemini õli vahetama kui eraldi karteriga masinatel).

Kõik käigukastiõlid, mis kuuluvad GL-3 ja GL-4 tähistuse alla, on ette nähtud töötamiseks ka märgsiduritega (samuti autode lamellsiduritega kastides ja sildades).
Eranditult kõik Jaapani ja Euroopa 2T tsiklite-rollerite tootjad (sealhulgas ka MZ, JAWA, ISH, jne) kirjutavad alates 70-ndatest oma manuaalides ette KÄIGUKASTIÕLIDE kasutamise. Tõsi, varem leidus nendes ka mootoriõlide kasutamist käigukastides, aga sel juhul vähemalt 50W-40 (bensiini hulka soovitati samuti 4T-mootoriõlisid, kuna muud lihtsalt polnud). See oli aga 40 aastat tagasi ...

Vältida tuleks GL-5 transmissiooniõlisid:
- võivad kahjustada pronkspukse (sisaldavad palju väävlit)
- mõeldud kasutamiseks kõrgete pindsurvetega- ja hüpoidülekannetes
- ei ole mõeldud kasutamiseks märgsiduritega
Vasta
#10

ispy Kirjutas:... samad õlid, mis auto käigukasti. Kui õli liiga vedel, siis muretse paksem.

Kas tõesti on tüüpiline käigukastiõli "emmilisele" vedel? Minu teada ei erine erinevate "emmiliste" käimakastid üksteisest konstruktiivselt eriti oluliselt ning Vene ajal käis sinna tavaline ТАП või ТАД sisse (kust tollal muud võtta oligi)... Ja niipalju kui ma kuulnud olen, on kast selletüüpilise isendi üks töökindlamaid osi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#11

DNEPR-ile käis minumeelest TAД-14 käimakotti ja tagareduktorisse.Nii vähemalt oli tema raamatus kirjas.
Vasta
#12

Palju K-750m käigukasti õli läheb?
Vasta
#13

0.8 Vist?
Vasta
#14

Tafka kasutab käigukastis ja diffris GL4...minuarust täitsa ok. Suvel diffrisse olen TAD17 pannud...hea paks tökat eriti siis kui tigu ja taldrik tsipa kulunud juba.
Mini: diffris käiva õli koguse mõõtmiseks on ju varras olema.....aga 0.8L on küll palju.....seal käib umbes 100-200ml kui mälu ei peta.
Vasta
#15

Kasti omast käis mul jutt. Smile
Vasta
#16

Vabandan ei lugenud korralikult Toungue
Vasta
#17

pole hullu. Smile
Vasta
#18

Tervist , küsin siis kohe ära ,et kas jawa 360 käikarisse sobib Valvoline Dure Blend (synthetic blend) SAE 75W-90 GL 4 Gear oil.
Vasta
#19

Sobib hästi. Tehase soovitused piirduvad 638/640 (kast ju vanaga sarnane) puhul küll üksnes mineraaliga, aga sünt on kindlasti parem.
Vasta
#20

Kas ikka sobib?Väljamaised ulme head õlid on Jawa sidurile võibolla natuke liiga libedad,sõna otseses mõttes.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne