Postitused: 5
Teemad: 1
Liitus: Jul 2006
Maine:
0
Siin foorumis käijad on kindlasti valmis jagama meenutusi ja huvitavaid juhtumisi 1950-80-date aastate TAK-i Ülemiste filiaalist, seejuures eriti:
1. mälestused vanadest bussidest
2. mälestused bussisõitudest, kus juhtus midagi ebatavalist, eriti oodatud on lõbusad juhtumised
3. info 1953 või 1954.a suure tulekahju kohta Ülemiste pargis
4. meenutused TAK'i pikaaegsest naisjuhist Elsa Pihelgast ja teistest naisjuhtidest.
Alustuseks selline lugu:
Kord oli üks Reaktiiv (ZIS-127 ehk tollal kõige kiirem buss TAK-is) Jägalast Tallinna poole teel, paar reisijat peal ja Lembit Rätsepa nimeline juht roolis. Too teeb seda, mida kunagi teha ei tohiks -- laseb sirgemal lõigul silma looja ja jääb magama. Tee peale jääb sild, millele sõiduk pimesi liikudes pihta ei saa ning sõidab sellest mööda otse jõkke. Hoog on nii suur, et buss tungib läbi jõe, kuid jääb teiselpool kõrgel kaldal siiski kinni. „Kiirus oli liiga väike,” vabandab juhtunut hiljem Lembit: „Oleks hoog suurem olnud, oleks buss kaldast ka üles läinud !”
Postitused: 610
Teemad: 2
Liitus: Jul 2004
Maine:
3
On jah pildid bussist 165 jääs suplemas. Mis aasta see võis olla?
Postitused: 610
Teemad: 2
Liitus: Jul 2004
Maine:
3
Huvitav, mitu Ikarus 250, 255 ja 256 käisid üle katuse?
Minul on pildid sellistest avariibussidest:
IK 250 nr 3022, 3055
IK 255 nr 1705, 3097
Ik 256 nr 3611
Postitused: 5
Teemad: 1
Liitus: Jul 2006
Maine:
0
Veel huvitaks, kas keegi on kuulnud nagu oleks kunagi kõik ZIS-154'd korraga käigust maha võetud põhjusel, et Nõukogude Liidul on nimetatud busside eest USA'le litsents maksmata ?
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Mis aastaks pidid soviedid selle raha ära maksma?Wene ju nii suur ja kellelgi polnud aimu kus või kuhu mingi isend sattunud oli.Ise sundaega 83-85 aastal teenides mäletan selgesti Jälgimäel olewat Studet(oli vaid weduk ,esiots ise tehtud.See vedas poolhaagisel olevat raadiójaama korra kuus ühest kohast teise.Vahemaa umbes 5 km.
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
ZIS-/ZIL-127tega oli olnud selline probleem, et millaski 1970tel kehtestatud uute nõuetega osutus see 2,65 m kanti laiusega buss ülegabariidiliseks.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Soow oli see kirja panna koos 2644 postitusega aga läks meelest.70 aastate lõpul liikus Õismäe liinidel üks kapremonditud 180.Oli hallikas ,punase triibuga.Esialgne päritolu Leedu kuna salongis olewad kirjad kõik leedukeelsed.Väliselt erines buss vaid sellepoolest ,et paermal küljel asusid kaks liinisili hoidjat ja kõigi 4 ukse kohal olid pikad narmad. Minu meenutuste järgi sõitis see buss 16,35 ja 46 liini.Kindlaste on olemas tolle bussi pilte kahel foorumlasel.
Postitused: 3,282
Teemad: 19
Liitus: Jan 2006
Maine:
21
Fotomeenutusi ei ole, aga mul on endal kuskil kapi põhjas selline lamp, mida paljud TAK-i juhid olid kasutanud oma kabiinides. Selline "kolm tulpi vaasis" lamp. Kaks külgmist tulpi olid suunatuled ja keskmine stopp. Ja ühes bussis oli veel pealuu, mis pilgutas vastavalt kas paremat või vasakut silma.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Meenub ,et ühel 2 liini kaheukselisel trollil oli armatuuril selline plastmassist korv kus kaks plastmassist kassipoega sees.Ja siis need kassipojad wilkusid wastawalt sellele kummale poole suunda näidati.
Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
16-04-2007, 20:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-01-2010, 00:18 AM ja muutjaks oli
Mister X.)
Kahju, et selline tore teema on oma aktuaalsuse kaotanud. Elustaks seda veidi, et üht-teist huvitavat tedada saada.
Ennast hakkas huvitama, kas Tallinna bussipargi ridadesse on kuulunud ka Paz-tüüpi busse. Või kasutati maaliinidel ikkagi Laze? Igatahes pole juhtunud kohtama ühtegi fotot, millel oleks kujutatud Tallinna bussipargile kuulunud Paze..
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Paz id olid küll kasutuses liiniteeninduses.
Postitused: 4,446
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
50
Meenutusi "mootori aegadest:
1. Suur teema oleks kõik, mis seondub nimega Riivi Raims. tema kohta oli palju jutte. Õige nimi võis veidi teisiti kõlada.
Buss oli jälle hilinemas ristuva liiniga kohtumisele. Seal tahtsid paljud ümber istuda. Kui piletid olid müüdud tõmbas Raims mootorratturi kiivri pähe ja ütles üle õla - Hoidke kinni. Kohe hakati paluma, et meil aega küll, ära ainult selle libedaga kihuta.
2. Aasta võis olla 74, kui pikale 2-kohalisele kanalile tagurdas T-2-te suunduv buss. Teise bussi ülestõstetud kapoti all toimetas remondimees. Siseneva bussi esiratas kukkus kanalitrepile ja buss veeres teise bussini. Mees jäi jalgupidi kahe bussi tagastangede vahele, kisa peale tõmbas bussijuht bussi edasi aga mootor suri välja, mees vajus allapoole ja stanged pigistasid ta juba altpoolt kinni. Mitu katset tehti, ei tea, aga remondimehest elulooma ei saanud.
3. Kuidas kanti maha LUXe. Või hoopis LAZe Kusagile tagarattakoopa kanti raamile valati hapet ja nädala pärast Raims sõitis mingi talle teadaoleva kühmu otsas raami pooleks.
Oleks vaid kõik meeles!
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.