fic Kirjutas:Hiiumaal jäid pildile sellised masinad:
GAZ 51 PILT1 [url=http://www.zone.ee/ficc/masinad/kurisugazseest.jpg]
Oh Sa tuline jutt!
Vaadake lähemalt masina detaile:
a) kaitseraud on täies pikkuses sile (1. seeria, minu hinnangul enne-1956);
b) kaitseraua küljes olev vändatugi on sirge, mitte L-kujuline (jälle 1. seeria ja ka 2. seeria, kasutati kuni ca 1958-59);
c) mootori küljeplekile on sisse stantsitud "Avtozavod imeni Molotova" (enne 1957-58).
Samas ei ole tegu "puhtaverelise" vanema masinaga:
- numbrimärk on keset stanget, mitte esitiiva ees (pole näha isegi kinnitusi);
-rooliratta kodarad on kaetud plastiga, mitte "paljad";
- odomeetri numbririda on spidos all, mitte ülal;
- tulevõrud on GAZ-52/53 omad, arvatavalt ka tuled ja tiivad uuetüübiliste tulede kinnituskohtadega;
- astmelauad näivad olevat uuetüübilised, pikitriip-rihveldusega (kuigi hästi ei paista).
Kaassõitja peeglivars on näiteks sootuks omalooming.
Siiski arvan, et tegu on ca aastail 1955-57 toodetud 51ga, mis ei ole Nuiast läbi käinud, kuid millele on hilisema ekspluatatsiooni käigus uuemaid detaile külge pannud. Ei ole välistet ka varasem päritolu, kuid sel juhul on kas puitkabiin või puituksed kunagi asendatud.
Usun, et Eestis tänini säilinud 51dest on alla 1% nii vanad...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel