Martin256 Kirjutas:Piltidel on vaated Kaubamaja aknast 1966 (pilt2) ja 1968 (pilt1 bussidega). Too bulvar püsis 3 aastat, siis tehti sinna taksoplats.
Ilusad pildid. Ühel pildil on muide peal "valepidiste" tuledega GAZ-53F. Üllatus on mulle aga samal pildil olev puitrõdu Rottermani maja (hiljem pikka aega TPedI/Peda/TPÜ/TÜ õppehooone) otsas. Millal see lammutati?
Mis seda kupeeautot puuduitab teisel pildil, siis ju ta oli miski veidi kohendet 1930ndate sõiduk. Neid oli toona siin liikvel palju. Ootan täpsemat kommentaari nt kaasfoorumlaselt manic'ult...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Mis sõiduk on lammutamisega tegevuses olevast Jossist paremal selle bussiplakati taga?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
valdo Kirjutas:Mis seda kupeeautot puuduitab teisel pildil, siis ju ta oli miski veidi kohendet 1930ndate sõiduk. Neid oli toona siin liikvel palju.
60-te lõpus oli siis liikvel sõidukeid 30-test. Nüüdsel ajal neid enam pole (kui on, siis ülirariteet). Peaks vist 70-te masinaid hakkama konserveerima, et järgmine põlvkond neid näeks...
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2006, 13:46 PM ja muutjaks oli Martti.)
Lauteri ja Rävala pst nurgal on see 5-kordne maja, tühja platsi asemel nüüd välisministeerium? Tagapool paistvad korstnad peaks kuuluma paberivabrikule, mis lammutati 90. aastate alguses. Vabrik asus Liivalaia, Tartu mnt ja Maakri tänava vahelisel alal.
See kant on enam-vähem endine, v.a. ümar skväär, mis on jäänud servapidi vasakule peale. Tegu oli 1910.a. avatud Peeter I mälestussamba asukohaga, mida piiranud terasaed jäi skvääri ümber alles kuni 1930ndate teise pooleni, kuigi sammas oli lammutatud (kehaosa sulatati EV müntideks ja büst pandi üles Kadriorgu, kus ta sakslased ära võtsid ja ümber sulatasid WWII ajal).
Selle puumaja säilivuse osas ei ole ma küll kindel, mis praeguse Linnavalitsuse maja taga on - pole sealkandis ammu käinud. Paar aastat tagasi oli igatahes küll veel alles
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Martin256 Kirjutas:Eelnevale pildile jätkuks pilt aastast 1938. Uus maja on kerkinud. Varasem pilt oli pildistatud samalt kohalt ca 1936
Mõlemal pool tänavat asunud majad: pritsimaja ja elamukooperatiiv "WARI" samuti 21 kooli õpetajate elumaja Pronksi ja Raua nurgal jäid imekombel viimases sõjas püsti-võimas mürsk kukkus õnneks tänavale, mitte majadele. Pommiplahvatuse jäljed on tänapäevani näha hoone fassaadi terrasiitkrohvil ja paekivisoklil. Ka majade katused olid sõelapõhjaks lastud.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
See kant on enam-vähem endine, v.a. ümar skväär, mis on jäänud servapidi vasakule peale. Tegu oli 1910.a. avatud Peeter I mälestussamba asukohaga, mida piiranud terasaed jäi skvääri ümber alles kuni 1930ndate teise pooleni, kuigi sammas oli lammutatud (kehaosa sulatati EV müntideks ja büst pandi üles Kadriorgu, kus ta sakslased ära võtsid ja ümber sulatasid WWII ajal).
Ühes Tallinnfilmi linateoses, vist oli see "Surma hinda küsi surnutelt" on pikem stseen Peeter I monumendi demonteerimisest.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Leidsin juhuslikult (eeldan, et on Ühistranspordi osas läbi käinud) lehe, kus TLN transpordi ajalugu piltides. Sealt saab sõiduklite piltidelt nii mõndagi põnevat ja vanaaegset näha - nii sõidukeid, kui ka ehitisi. http://tallinn.mashke.org/