V50m mootori kõverate poolte mõju?
#1

Mul on mopi mootoril V50m mootori pooled veits kõverad. Õli lekib alt natuke, aga kui panen käimarisse õli siis see sõidu ajal tungib imekombel silkusse ja hakkab tossama nagu aruvedurBig Grin Tihendid on kõik terved ja uued ja hermeetikut panin ka aga ikka lekib. See mulle muret ei valmistagi eriti.

Mure hoopis selles, et kas sellest, et mul nad veits kõverad on, võib ka sidurikettaid lõhkuda tavatult rohkem ja palju kiiremini?
Ostsin tartust sealt bussijaama läheduses olevast jalgrattapoest omale alles uue siduri komplekti (200.-) aga kettad läksid üsna pea katki.
Peale siduri jama on veel see jama, et jõudu pole mopil enam üldse kuigi kompressioon on väga tugev :S
Kas need kõik asjad võivad olla omavahel seotud?
Ostan omale uue kolvi, rõngad, tidendid, jms, aga kas peaksin siiski ka mootori pooled vahetama ??

Et kas viga võib olla kõverates mootori pooltes?
Minu mõistus sai otsaBig GrinRolleyes

Ootan abi.
Vasta
#2

Karteripooled võiksid ikka sirged olla.
Vasta
#3

Seda küll, aga ma tahaks just teada kas selles on kindlasti viga. Muidu see õlileke silkusse on väga väike ja kui ma õli sisse ei panegi siis lõhubki kettad ära. Aga miks tal jõudu pole? Kas äkki saab mingit lisaõhku nendest karteripoolte pragudest vms.
Vasta
#4

Liiga tihe mootor alles äkki?
Aga siiski mitte, ma kaldun arvama, et sul poob see "kõverad pooled väntvõlli või mõne muu elutähtsa võlli lihtsalt kinni. Lihtne test oleks siis, et silinder maha käik välja ja vaata kui vabalt väntvõll liigub. Kui kergelt siis keera ka veohammasratast, käigukast peaks ka kergelt ringi käima.
Usun, et viga selles, kui juhuslikult mootor liiga tihe pole!


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#5

Mul on mopi mootoril V50m mootori pooled veits kõverad. Õli lekib alt natuke, aga kui panen käimarisse õli siis see sõidu ajal tungib imekombel silkusse ja hakkab tossama nagu aruvedur Tihendid on kõik terved ja uued ja hermeetikut panin ka aga ikka lekib





mul sama viga aga ma arvan et sul on kaa nii nagu mul ,et mul on ka vahetatud tihendid aga laseb ikka õli sisse silkusse ma arvan et see on nende tihendite viga mis on väntvõlliotsas.Muide ma sõidan ka ilma õlita ja mul pole ka jõudu nii ,et sa ei ole ainus kellel selline viga on.
Vasta
#6

madeinussr Kirjutas:Liiga tihe mootor alles äkki?
Aga siiski mitte, ma kaldun arvama, et sul poob see "kõverad pooled väntvõlli või mõne muu elutähtsa võlli lihtsalt kinni. Lihtne test oleks siis, et silinder maha käik välja ja vaata kui vabalt väntvõll liigub. Kui kergelt siis keera ka veohammasratast, käigukast peaks ka kergelt ringi käima.
Usun, et viga selles, kui juhuslikult mootor liiga tihe pole!

Olen seda proovinud ja käib ringi ilusti.
Vasta
#7

Tõsi küll, need väntvõlli otsas olevad tihendid pole enam nii korralikud. Võibolla ongi see tossamise asi nendes siisRolleyes
Samas, ta tossas isegi siis kui oli vähe õli sees.
Vasta
#8

Ohhhh...

Kuidas saavad keerulised ruumilised alumiiniumvaludetailid (loe: karteripooled) kõveraks minna? Ainult kas mehaanilise vigastuse tõttu (mootorit on kokku "pekstud") või termilise šokitöötluse tagajärjel (miski väga kiire soojendamine/jahutamine).

Kui tõesti aga selgub, et karteripoolte tihenduspind ei ole tasapinnas (laiali võtmise järtel saab seda joonlauaga vms abinõuga lihtsalt ju kontrollida), siis tuleb loomulikult ta tasapinda panna. Usun, et aitaks ehk sama tehnika, millega lihvitakse autode plokikaasi, mis on termošoki (loe: olematu jahutusvedeliku ringvoolu) tõttu kaardunud.

Muidugi kaardus karteripoolte paikalihvimine võib ajada paigast ajada laagripesad, täpsemalt nende vahelise vahekauguse. Seepärast soovitaksin mina selle suure töö ette võtta ainult siis, kui tegu on mingi üliharuldase rariteediga, mille uusi karteripooli saada ei ole. Kõikidel muudel juhtudel võiks deformeerunud karteripooled EMEXile "kinkida" ja hankida uued - see on lihtsam ja odavam, kui nende renoveerimine.

Mis puudutab tihenduspindasid, siis väiksemgi ebahermeetilisus väntvõlli alumises ruumis häirib kahetaktilise mootori tööd drastiliselt. Vahet pole, kas käigukastiruumi või maha. Kui tihend hävinud ja pooled sirged, siis soovitan ise vastava paksusega baraniidist uus tihend teha. Lisaks võid vahele panna miskit spetsiaalset tihendushermeetikut, kui tahad kindla peale minna.

Ning lõpuks - märgsiduriga mopeedi/mootorrattaga on vähegi pikem ilma õlita sõitmine surm lisaks siduriketastele veel laagritele ja pikema ekspluatatsiooni korral ka käigukasti jubinatele. Nii et kindlalt õli sisse!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Ükskord mul juhus küll nii, et mootoripooled ei läinud kokku ja võtsin appi vasara, see sai vist saatuslikuksToungue Aga need väntvõlli tihendid ostan uued traktori poestBig Grin ja panen teised pooled.
Aitüma abi eest.Smile
Vasta
#10

Kurat küll!!!

Tead anna oma aadress ja kontakt telefon,saadan sulle korralikud karteri pooled.
Tahtsin just viia 200 kilo mopeedi mootoreid kuusakoskisse.

51 99 00 78

:I M Back
Vasta
#11

minu tossamise asi oli väntvõlli otsas olevates tihendites tegin mootori täitsa lahti ja nägin et see vedrumoodi asi mis seal tihendit väntvõllikljes hoijab oli sealt ära tulnd,panin tagasi ja moorori kokku ja ena me suitsenud.Proovi sama teha.
Vasta
#12

Kui selles on viga siis pole pooli vaja vahetadagi. väga hea.
Teen seda Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne