30-10-2006, 12:08 PM
Sattusin selle auto peale täiesti juhuslikult mobile.de-d lehitsedes. Kuna hind oli teiste samalaadsete Jaguaridega võrreldes (Mark 7, 8 ja 9 on kõik pea samasuguse kerega) suht odav, siis sai müüjaga kohe ühendust võetud ja peagi ka käed löödud. Ostu-müügileping tegi oma tavalise teekonna faksi teel edasi tagasi.
Auto asus u. 40km Luxemburgist põhja pool, ühes väikeses saksa külas ja on pea oma terve elu veetnud sealkandis.
Siin üks välisvaade pärast Eestisse jõudmist:
Tähelepanuväärne oli see, et reaalselt ma polnud autot ise näinudki, ainult piltide pealt, mida omanik meili teel saatis, ja mis ainult õige pisut olid paremad, kui need, mis tavaliselt kuulutuse juures üleval....
AGA, risk tasus ennast ära, ning, kui auto oli Eestisse jõudnud (transpordifirma RMW (rmw.ee) oli lahkelt abiks), ei pidanud pea üldse pettuma...
Ainsa asjana tuli ebameeldiva üllatusena fakt, et autol ei olnud küljes starterit, ülejäänu oli kõik nii nagu kokku lepitud.
Hea üllatuse valmistas kere ülihea seisukord, mis 50 aastase masina kohta on super.
Suht kenasti on säilinud ka sisu, mis 50ndate Jaguaritele tavapäraselt on välmistatud täispuidust:
Auto 51-aastase ajaloo jooksul on miskipärast kaduma/katki/vm läinud kõrvalistuja iste, mille eelmine omanik on leidnud mõne doonorauto pealt ja selle kenasti ka kaasa andnud, sellest ka värvierinevus. Aga vahet ei ole, istmenahk vajab niivanal projektil niikuinii vahetamist.
Pagasnik oli täis kõikvõimalikke juppe...
...millel osaliselt ei olnud Jaguariga mitte mingit seost... (ntx see sissekaskekollektor vasakul nurgas, mis kuulub mingile neljapütasele ja mille varsti ma ilmselt riputan rubriiki "Identifitseerimine"....)
Salongist veel tasub pöörata tähelepanu omapärasele suunatule lülitile, mis asub roolil:
ja mis alati säilitab oma esialgse asendi, s.o. signaalinupust üleval, sõltumata sellest, kuhu on rool pööratud. Citroenidel on vist ka selliseid trikke rooliratta juures kasutatud....
Tagaustel on samuti "kolmnurkaknad", mis kenasti ka lahti käivad:
Mootor on Jaguari traditsiooniline kuuesilindriline XK, millel kubatuuriks 3,4l ja millel enamus jubinatest, peale starteri, tundub küljes olevat:
Esiosast on säilinud vaid iluvõre (roostevaba!) ning esistange, muud asjad on kõik puudu:
...kuna esituled on mitteoriginaalid, siis vajavad ka need vahetust, rääkimata kõivõimalikest kroomitud ilujubinatest (kapotikass) ning suuna- ja parktuledest.
Lihtsamaks teeb auto taastamise see, et pole ei roolivõimendit ega kliimasüsteemi, millega oma eelmise projekti (XJ 6, 1978a) juures nägin kurja vaeva ning mida korralikult tööle pole saanud tänapäevani...
Esialgne plaan on masin kevadeks enam-vähem sõidukorda saada. Täistaastamist esialgu ei plaani, kuna selleks puudub hetkel nii aeg kui ka raha.
Käimasolev Capri taastamine jääb kahjuks mõneks ajaks taas seisma...
Pildil näha oleva Mazda 5-ga võrreldes pole Mark 7 sugugi väiksem ..ning seda vaadates tekib vägisi mõte, et 50ndatel oli autotööstuses ka mahtuniversaal juba olemas...
Auto asus u. 40km Luxemburgist põhja pool, ühes väikeses saksa külas ja on pea oma terve elu veetnud sealkandis.
Siin üks välisvaade pärast Eestisse jõudmist:
Tähelepanuväärne oli see, et reaalselt ma polnud autot ise näinudki, ainult piltide pealt, mida omanik meili teel saatis, ja mis ainult õige pisut olid paremad, kui need, mis tavaliselt kuulutuse juures üleval....
AGA, risk tasus ennast ära, ning, kui auto oli Eestisse jõudnud (transpordifirma RMW (rmw.ee) oli lahkelt abiks), ei pidanud pea üldse pettuma...
Ainsa asjana tuli ebameeldiva üllatusena fakt, et autol ei olnud küljes starterit, ülejäänu oli kõik nii nagu kokku lepitud.
Hea üllatuse valmistas kere ülihea seisukord, mis 50 aastase masina kohta on super.
Suht kenasti on säilinud ka sisu, mis 50ndate Jaguaritele tavapäraselt on välmistatud täispuidust:
Auto 51-aastase ajaloo jooksul on miskipärast kaduma/katki/vm läinud kõrvalistuja iste, mille eelmine omanik on leidnud mõne doonorauto pealt ja selle kenasti ka kaasa andnud, sellest ka värvierinevus. Aga vahet ei ole, istmenahk vajab niivanal projektil niikuinii vahetamist.
Pagasnik oli täis kõikvõimalikke juppe...
...millel osaliselt ei olnud Jaguariga mitte mingit seost... (ntx see sissekaskekollektor vasakul nurgas, mis kuulub mingile neljapütasele ja mille varsti ma ilmselt riputan rubriiki "Identifitseerimine"....)
Salongist veel tasub pöörata tähelepanu omapärasele suunatule lülitile, mis asub roolil:
ja mis alati säilitab oma esialgse asendi, s.o. signaalinupust üleval, sõltumata sellest, kuhu on rool pööratud. Citroenidel on vist ka selliseid trikke rooliratta juures kasutatud....
Tagaustel on samuti "kolmnurkaknad", mis kenasti ka lahti käivad:
Mootor on Jaguari traditsiooniline kuuesilindriline XK, millel kubatuuriks 3,4l ja millel enamus jubinatest, peale starteri, tundub küljes olevat:
Esiosast on säilinud vaid iluvõre (roostevaba!) ning esistange, muud asjad on kõik puudu:
...kuna esituled on mitteoriginaalid, siis vajavad ka need vahetust, rääkimata kõivõimalikest kroomitud ilujubinatest (kapotikass) ning suuna- ja parktuledest.
Lihtsamaks teeb auto taastamise see, et pole ei roolivõimendit ega kliimasüsteemi, millega oma eelmise projekti (XJ 6, 1978a) juures nägin kurja vaeva ning mida korralikult tööle pole saanud tänapäevani...
Esialgne plaan on masin kevadeks enam-vähem sõidukorda saada. Täistaastamist esialgu ei plaani, kuna selleks puudub hetkel nii aeg kui ka raha.
Käimasolev Capri taastamine jääb kahjuks mõneks ajaks taas seisma...
Pildil näha oleva Mazda 5-ga võrreldes pole Mark 7 sugugi väiksem ..ning seda vaadates tekib vägisi mõte, et 50ndatel oli autotööstuses ka mahtuniversaal juba olemas...