Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Tegemist ongi panipaigaks kasutatud bussiga.Aga sõidukõlbulikust peaks sel bussil olema,vähemalt lennujaama territooriumil.Seal suht karm teema ,neile eriti ei meeldi järelveetavad asjad eriti kui need lennukitega koos seisavad.Hetkel buss lennukitest hulk maad eemal .
Postitused: 785
Teemad: 2
Liitus: Mar 2006
Maine:
12
SÕidukõlbulikkust peabki jätkuma vaid lennujaama territooriumile, korraga üle 10 km ei sõideta ja siis võib seda jälle à nädal remontida.
Postitused: 1,270
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
39
Üks päev meenus siin, et vanasti sai Tallinnas nähtud kahte "sorti" 280-eid: ühed olid voltustega ja teised olid nagu need praeguse aja suurem osa bussidest (kaks üheosalist ust, pöörduvad bussi sisse). Kas mõni targem foorumlane teab selgitada, millest selline vahe oli tingitud? Ja kas see vahe kajastus kuidagi ka mudeliindeksis?
Kui ma õigesti ei eksi, siis sõitsivad nood üheosaliste ustega isendid 40-t. Minu mälestused pärinevad aastatest 94-95-96 umbes...
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
41Degree Kirjutas:Üks päev meenus siin, et vanasti sai Tallinnas nähtud kahte "sorti" 280-eid: ühed olid voltustega ja teised olid nagu need praeguse aja suurem osa bussidest (kaks üheosalist ust, pöörduvad bussi sisse). Kas mõni targem foorumlane teab selgitada, millest selline vahe oli tingitud? Ja kas see vahe kajastus kuidagi ka mudeliindeksis?
Kui ma õigesti ei eksi, siis sõitsivad nood üheosaliste ustega isendid 40-t. Minu mälestused pärinevad aastatest 94-95-96 umbes...
Need olid Saksast toodud Ikarus 283-d (või 286).
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Uuemad 280 olid kõik laiade ustega ja tulid siia ikka otse Ungarist.283, alul olid nad valged toodi Tallinnasse vahetusbussidena tollasest Leningradist.Siit läksid vastu 256 ed.See aeg kui Ülemiste kolonn eraldus Bussipargist.Ja kõik uued bussid tulid waid Bussipargile.(Mägi lihtsalt Ülemistele neid busse ei lubanud).Suurem osa neist kui mitte kõik olid linnadewahelise wariandid.Ja seepärast vahetatigi nendest osa linnaliiniwariantide vastu wälja. Nii mäletan asju mina.
Postitused: 4,836
Teemad: 58
Liitus: Dec 2003
Maine:
26
Ja Saksast ei toodud meile ühtki Ikarus 283e vaid 280d ikka!
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Mis asjad need Saksast siis tulid?
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 84
Teemad: 20
Liitus: Dec 2006
Maine:
0
Kui ma ei eksi, oli kokku 5 tk 283-t Tallinnas. Kõige uuem Saksast toodud oli kaheukseline 2035 mustade külje liistudega , 1987 v.a.
Postitused: 103
Teemad: 0
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
33ndal liinil oli ka vähemasti üks kollane sakslane, mille akende ümber must värv
ja kõik mittevoltustega ei sõitnud mitte 40-t, levinumad olid 1825, 1855, 1862
Postitused: 785
Teemad: 2
Liitus: Mar 2006
Maine:
12
283-ed olid 18m pikad, 280-ed 16,5 m pikad. Need 2-osaliste ustega olid 280.xx, voltustega 280.yy. 283-esid oli meil 5, üks neist oli 3602, see hästi meeles, seal sai varases lapsepõlves pea veriseks vastu bussis olevat lõõtsa metallkaitset kukutud. Põhiline erinevus 283-l lisaaken (selline pisike) eesmisel osal enne lõõtsa ja samasugune aken peale tagumist ust.
Postitused: 778
Teemad: 1
Liitus: Jul 2005
Maine:
9
Esimesed kaheosaliste ustega lõõtsad tulid kevadel 1988, kokku 11 tk: 2016-2284-2084-1084(esimene liin 1), 2017-2285-2706(1), 2224(33), 2415-2069-1069(36), 2615-2257(16), 2621-2071-1071(3), 2825-1825(18, 34, 40), 2855-1855(18, 34, 40), 2862-1862(18, 34, 40), 2882-1882(18), 5070-3570(51). Hiljem lisandus veel trobikond harilike ustega lõõtsikuid (21 tk) ja suvel 1989 veel 2 kaheosaliste ustega: 2624-2323(16) ja 2679-2311(16). Märtsis 1991 lisandusid 283-d (vaadake sasstak'i avatari!): 2213-3213(33), 2633-2867-3867(60), 2634-2874-3874(60), 2635-2869-3869(60) ja 5202-3602(6); lisaaken oli ka vasakul pool juhikabiini taga, istekohti vähem kui 280-tel, lõõts ja uksed aga laiemad.