Teema on suletud

Mida kõike meil Eestimaal leidub, osa 4

EdR Kirjutas:Kui vanad need kuulutused on? See siinne MAZ 5549 (reg nr. 270DAE) on mul eelmise aasta augustist pildis ja minu pildil on nii mitmetki jupid tal küljest kadunud,kaasa arvatud reg märk. Arvan,et on tegemist sama veokaga sest välised tundemärgid on samad.

See MAZ ikka tükk aega müügis olnd. Käisin kaks kuud tagasi Viljandis sama õue pääl ostuplaaniga Hiacet vaatamas, küsisin niisama huvi pärast Mazi kohta ka. Peremees rehmand käega, et ei sest enam kedagist....Wink

loll on loll olla.

Tuleb tõdeda, et need vanad 500se seeria Maz kallurid on juba üpriski haruldaseks jäänud, vähemalt Pärnus pole neid üldse enam viimastel aastatel liikumas tabatud... Mis siis veel rääkida sadulautodest ja kunagi nii levinud kraanadest. Tallinn näib neist mõnevõrra rikkam olevat.

Regardman Kirjutas:
TMS Kirjutas:Üks Gaz-51 baasil buss jäi silma

http://img.osta.ee/i/objects/resized/y07...534016.jpg

Narva isend


Mis plaan piirivalvel selle isendiga? Säilitada ja taastada tulevikus retrosõitudeks? Minu teada on isend pikalt seisnud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel

valdo Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
TMS Kirjutas:Üks Gaz-51 baasil buss jäi silma

http://img.osta.ee/i/objects/resized/y07...534016.jpg

Narva isend


Mis plaan piirivalvel selle isendiga? Säilitada ja taastada tulevikus retrosõitudeks? Minu teada on isend pikalt seisnud...
Millegipärast arvan, et mõne nädalapärast võib see oksjonile tulla.

[Pilt: gaz51tp6.jpg]

Tea, kus selline viljapuhtija ka paikneda võiks...

Eks neid Gaz 51 ja Gaz 53me baasil olevaid puhtijaid ikka siin-seal veel on, enamus kahjuks aga vrakid. Huvitav, kas mõni seda tüüpi isend kusagil veel aktiivset kasutamist leiab?

Mister X Kirjutas:Tuleb tõdeda, et need vanad 500se seeria Maz kallurid on juba üpriski haruldaseks jäänud, vähemalt Pärnus pole neid üldse enam viimastel aastatel liikumas tabatud... Mis siis veel rääkida sadulautodest ja kunagi nii levinud kraanadest. Tallinn näib neist mõnevõrra rikkam olevat.

On tõesti neid vähe. Ma Tallinnas kallureid (5549) 5-6tk liikumas näinud olen ja teise põhiosa moodustavad kraanad,enamus 5334 baasil,veel paar tk vanad 500 baasil.
Eelmine aasta nägin ka ühte sadulat liikumas,MAZ nagu MAZ ikka,kuid rattad olid teised,nagu enamus Scannidel ja Volvodel,kuid sillad vist ikka samad,igaljuhul undas küll nagu MAZ 500 ikka.
Kas kusagil portesid ka liikumas veel on? Pole neid liikluses ammu juba näinud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...

EdR Kirjutas:
Mister X Kirjutas:Tuleb tõdeda, et need vanad 500se seeria Maz kallurid on juba üpriski haruldaseks jäänud, Tallinn näib neist mõnevõrra rikkam olevat.

On tõesti neid vähe. Ma Tallinnas kallureid (5549) 5-6tk liikumas näinud olen ja teise põhiosa moodustavad kraanad,enamus 5334 baasil,veel paar tk vanad 500 baasil.

Täna just nägin ühte lilla kabiiniga "paksu torisejat", ehk siis 500-st MAZ-kallurit. Aga vot "kutsikatega" koos pole neid tõesti juba kauakaua näha olnud.

Üks asi, mis mulle nende masinate juures alati silma on jäänud, et tagarattad loperdavad. Nagu oleks sild kõver. Oskab keegi seda nähtust seletada?

zazik Kirjutas:... vanad 500se seeria Maz kallurid... mis mulle nende masinate juures alati silma on jäänud, et tagarattad loperdavad. Nagu oleks sild kõver. Oskab keegi seda nähtust seletada?

Velgede teras liigpehme ning suured koormad on need lihtsalt ära deformeerinud? Ei usu, et rummuga saab midagi juthuda...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel

Viga võib olla kõverates velgedes, aga ühest kommentaariumist leidsin ka sellise vastuse: "MAZ-autod jõnksutavad tagumist poolt seetõttu, et nende rattaid ei kinnitata rummu külge klassikaliselt poldi ja mutriga,vaid eriliste kiiludega ja kahe ratta vahele pannakse distantsvõru. Kui seda päris korralikult ei tehta, jäävad rattad viskama. Küljejooksu teevad autod seetõttu, et sild ei ole risti auto raamiga, põhiline viga on vedru tsentri poldis."
Ei ole ise nii suur MAZ-i ekspert, et seda kinnitada või ümber lükata.

Seal ei derformeeru ära mitte velg vaid vahevits(rõngas),mis on
paigaldatud kahe velje vahele.
Raske koormaga esimese käiguga kohalt ära minnes kippus mõnikord
veljepaar rummu peal ringi tõmbama.See kulutas rummu tähikut
ebaühtlaselt(väikese kandepinna tõttu),kokku pressitud vahevits ja
saamegi tulemuseks loperdava rattapaari.
Hea lahendus oli ainult rattapoltide vahetus,nimelt rattapoldid olid
kinnitatud rummutähiku külge splindiga.

1985 Lada 1300 SL

Mis plaan piirivalvel selle isendiga? Säilitada ja taastada tulevikus retrosõitudeks? Minu teada on isend pikalt seisnud...


Oksjonile see igatahes ei tule, sellise vastuse sain osta-ee-st.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...

wax Kirjutas:Traktorites tuhnides sattusin kogemata rasketehnika.ee lehele. Paljud neist masinatest on kindlasti juba foorumist läbi käinud, niiet ärge väga kõvasti lööge Smile

GAZ-66 prits
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 6501794.jpg]

GAZ-52 korv
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 3498303.jpg]

GAZ-52 pütt
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 6603470.jpg]

Seksikate kardinatega Pull kallur Big Grin
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 6053084.jpg]

Vintsiga GAZ-63 Cool
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 6142501.jpg]

GAZ-66 tõstuk
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 6571104.jpg]

ZIS-150
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 5981612.jpg]

GAZ-33081
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 6604420.jpg]

KrAZ kraana
http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html
[Pilt: 6635235.jpg]
See 66 tõstuk on hetkel küpse kuna spetsid autojuhid oskasid mootori kokku lasta ja lisaks sellele keelati selle masinaga liikumine ära juba aasta tagasi kuna tõstuk oli omavoliliselt pealeehitatud.Mootoriks on tal D-240 ehk siis belarus-i mootor.Olen selle tõstuki korvis päris palju tööd teha saanud ja hirmu ka tunda saanud kui see paar korda üles tõstes ära lagunes.

Mister X Kirjutas:Tea, kus selline viljapuhtija ka paikneda võiks...

Eks neid Gaz 51 ja Gaz 53me baasil olevaid puhtijaid ikka siin-seal veel on, enamus kahjuks aga vrakid. Huvitav, kas mõni seda tüüpi isend kusagil veel aktiivset kasutamist leiab?
Järvamaal oisus veel eelmisel aastal töötas 51 baasil viljapuhtija.

Leitud siis selline asi:

[Pilt: aderzo9.jpg]
[Pilt: ader1mk7.jpg]

Äkki keegi vanem oskab rääkida, mille taga sellised suured ühe hõlmaga adrad käisid.

-AsjaPulk- Kirjutas:Äkki keegi vanem oskab rääkida, mille taga sellised suured ühe hõlmaga adrad käisid.
FORDSON-i haakes võis selline asi küll olla.

mesamees Kirjutas:
Mister X Kirjutas:Tea, kus selline viljapuhtija ka paikneda võiks...

Eks neid Gaz 51 ja Gaz 53me baasil olevaid puhtijaid ikka siin-seal veel on, enamus kahjuks aga vrakid. Huvitav, kas mõni seda tüüpi isend kusagil veel aktiivset kasutamist leiab?
Järvamaal oisus veel eelmisel aastal töötas 51 baasil viljapuhtija.

mul äial seisab 51 baasil puhtija aiataga! aku peale ja tuld

Martti Kirjutas:
-AsjaPulk- Kirjutas:Äkki keegi vanem oskab rääkida, mille taga sellised suured ühe hõlmaga adrad käisid.
FORDSON-i haakes võis selline asi küll olla.

Ma näind kah taolist asja aga höövel. Kasutatakse siiani aastas paar korda.

-AsjaPulk- Kirjutas:Leitud siis selline asi:

[Pilt: aderzo9.jpg]
[Pilt: ader1mk7.jpg]

Äkki keegi vanem oskab rääkida, mille taga sellised suured ühe hõlmaga adrad käisid.
Traktorid mis seda uudismaaatra vedasid olid T-74 ja DT-75, ka Dt-55 ja 54

Eriti huvitav on see roolisüsteem, mille kaudu saab adrapoiss juhtida saha tööd. Päris üllatav, et selline puhtast rauast aparaat on siiani säilinud, pole leidnud teed vanarauda. Ei tea, kui haruldane see isend on, kuid üpris vana kindlasti.

Ise näinud-katsunud järeleveetavat teehöövilit. Ehituselt umbes samasugune, ent adrahõlmu asendas lai sahk.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne