Lintidega auto manööverdamine ehk linditeema GAZ-AAA teemast
#1

OT, aga mulle on alati mõistatuslikuks jäänud, kuis GAZ-60 ja teised sarnased keerasid. Nagu tankid/lintakad? Kas esirattad pöörasid lintidega hujaaritamise ajal kaasa? Raadiused saadi paika mil viisil? Või noh, sõnaga, kuis sihuke massin esiratastele viga ei teinud?
Vasta
#2

Kadjakas Kirjutas:OT, aga mulle on alati mõistatuslikuks jäänud, kuis GAZ-60 ja teised sarnased keerasid. Nagu tankid/lintakad? Kas esirattad pöörasid lintidega [....]mise ajal kaasa? Raadiused saadi paika mil viisil? Või noh, sõnaga, kuis sihuke massin esiratastele viga ei teinud?

Ei mina usu, et venelased tagasilla ülekandele mingi "jubina" vahele aretasid... vast sai kummagi poole lint oma jõuülekande siiski läbi tavalise peaülekande ja diferentsiaali. Ja vast ikka käis pööramine rooliga. Küllap ta esirataste/rooli keeramise peale siiski keeras, sest diferentsiaal annab ju "mängima" (kuigi teekatte segipudramise hinnaga).

Viga tegi selline konstruktsioon nii teedele kui konstruktsioonisõlmedele nagunii... aga keda see huvitas? Rauda oli, mehi ka, ja tehti uus sõiduk asemele.

Et selliseid liikureid kaasajal alles ei ole, näitab vast kujukalt, et pikka iga sellel ekspluatatsioonil ei olnud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Saksa tehnikal pöörasid rattad ja ühtlasi pidurdati lindiülekande seda poolt kuhu keerata taheti(ilmselt samuti nagu linttraktoritel) Roolikarbist käis selle tarvis eraldi hoob lindiülekandesse. Kusagil on pildid ka aga kuna endal sellist jubinat hetkel(veel) pole, siis ei ei ole ka täpselt meeles mis kuidas käib.

Dad.
Kadjakas Kirjutas:OT, aga mulle on alati mõistatuslikuks jäänud, kuis GAZ-60 ja teised sarnased keerasid. Nagu tankid/lintakad? Kas esirattad pöörasid lintidega hujaaritamise ajal kaasa? Raadiused saadi paika mil viisil? Või noh, sõnaga, kuis sihuke massin esiratastele viga ei teinud?
Vasta
#4

Näedsa, nigu naksti on OT mölast uus tore teema tekkinud. Ja mina, pime töll, otsin ja otsin, kuhu küsimus kadusSmile. Tänud vastuste eest! Samas tahaks sihukest esirataste ja tagumiste lintidega elukat oma silmaga näha. Ilmselt kodumaal see võimalus puudub, lätakatel või soomlastel äkki on miskit säherdust?
Vasta
#5

Kõige lihtsam võimalus on Sinsheimi Tehnikamuuseumis kus saab 1 euri eest 6-liitrise MW mootoriga zug-i lindisüsteemi käima panna, seisab teine ilusti seina ääres püsti, nii et lintide liikumine ilusti vaadeldav, kahjuks ainult mootor ei käi kaasa, MW mootor omab nimelt väga ilusat nookurmehanismi.

Dad.
Vasta
#6

Sinsheimi tehnikamuuseumi pilet ise maksab 12 euri ja Saksamaa sõit ka omajagu, aga selle raha eest oled siis ikka midagi saanud ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne