18-01-2006, 19:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-01-2007, 14:18 PM ja muutjaks oli
valdo.)
tere olen kuulnud et mingi aeg modifitseeriti volgasid , ehk teab kust võiks leida rohkem infot selle kohta
Postitused: 352
Teemad: 37
Liitus: Dec 2003
Maine:
5
Koerus oli autoremonditehas, kus tehti Volgadele kapitaalremonti.
Postitused: 2,123
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Vaata volga.ee foorumisse. Sääl kuskil Koerus tehtud ART-2 nimelisest autust päris hulka juttu.
loll on loll olla.
Postitused: 636
Teemad: 47
Liitus: Nov 2003
Maine:
21
Kes väga asjast huvitub, võib külla tulla - meie käes on kaheksakümnendatel tehtud film Koeru tehasest.
Postitused: 1,772
Teemad: 74
Liitus: Sep 2001
Maine:
14
Kas nad ka mitte kõiki mootoreid ei kapremonditud? Mul mosse 434 ploki külge Koeru alumiinuimbirka kleebitud.
Postitused: 2,426
Teemad: 41
Liitus: Oct 2003
Maine:
30
Minuteada on seal väikepartii, vist oli 10 tk GAZ 24(10?) kokku pandud varuosadest.
Postitused: 134
Teemad: 2
Liitus: Nov 2006
Maine:
2
Mingil ajal remonditi Koerus ka Moskvitse. Mootoreid minuteada seal ei remonditud ,neid tehti vist Tartus. 90-ndatel tehase territooriumil kolades vedeles seal päris palju mosse juppe. Aastal 2000 oli osades uue omaniku poolt veel kasutamata ruumides hulgaliselt uusi Volga osasid ,hiljem läksid osa või kõik vanametalli konteineritesse ,juhtusin seda ise nägema ,kuna sel hetkel seal töötasin. On võimalik ,et "tehasevaim" (üks seal töötav inimene) osa juppe kuskile alles jättis.
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
muuseumipapa Kirjutas:Kes väga asjast huvitub, võib külla tulla - meie käes on kaheksakümnendatel tehtud film Koeru tehasest.
Fantastiline film Kes veel pole näinud, peaks tegema kõik endast sõltuva, et see film ära näha.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 134
Teemad: 2
Liitus: Nov 2006
Maine:
2
Koeru autoremonditehas asutati 1959. aasta mais. Aastate jooksul remonditi autosid: Gaz-20-Pobeda ,Gas-21-Volga ,Gaz-24-Volga ,Moskvits ja Uaz. Parimad aastad olid 1980-aastad ,aastas remonditi üle 600 auto. 10000-s Volga väljus tehase väravast 1983.a.
Andmed raamatust "Koeru vald".
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
valdo Kirjutas:[ Nimelt nõukaajastu (defitsiidiajastu) kapitaalremont oli oma olemuselt üsna "kummist" mõiste.
80-date teisel poolel olin ühelt juriidiliselt isikult ostmas/vahetamas töökorras Žigulli vastu Koerus "remonditud" ja halli värviga ülevõõbatud Gaz 24 "Volgat". Aga Taevataat hoidis mind tegemast seda lolli tehingut. Isegi vaatamata oma noorusele sain aru, et Koeru remont oli ikka väga jubedalt tehtud küll-ukse roosteaugule lihtsalt plekist tükk keevitusega poolumbes peale lastud ja valmis. Ei lihvi, ei isegi pahtlit. Tollane Kadaka tee VAZ teenindus oli oma kvaliteedilt igatahes Koerust ees. Ka seal ehitati autod stendis praktiliselt eimillestki üles, aga et oleks 35 rubla maksnud ukse lappimisega mässatud seda küll ei olnud.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 234
Teemad: 16
Liitus: May 2006
Maine:
3
19-01-2007, 22:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-01-2007, 00:41 AM ja muutjaks oli
Sm. Volgahuviline.)
Enda valduses oleva Koeru päritolu gaz 24-02 kohta oskan öelda niipaljukest, et eelmine omanik oli ta komisjonimüügist ostnud, makstes tol ajal auto eest väidetavalt kolme või isegi nelja sama ajastu "Žiguli" hinna.
Tolle aja all ma pidasin siis silmas aastat 1987.
Ning et konkreetselt sellel 1987-ndal aastal oli neid konkreetseid autosid müüki tulnud väidetavalt ainult 2 tükki ja mõlemad olid värvitud mustaks.
Ühe sai siis selle "Volga" eelmine omanik ja teine auto olevat kusagile Viljandimaale rännanud. Mis sellest teisest saanud on, ma ei tea.
Ilmselt vist kõige kaduva teed läinud.
Kuna eelmine "Volga" omanik selline paadunud autoentusiast ei olnud, siis ta ei osanud ka eriti vahet teha Koeru päritoluga "Volgadel" ja Gorkist pärit eksemplaridel. Tema ostis selle auto ära ja sõitis temaga siis niikaua, kuni ta sõitis.
Võibolla pettis eelmise omaniku ära ka selle auto, jällegi, "tolle aja" kohta suhtkoht korralik komplektsus. Ses mõttes et hea küll, punasest termantiinist uksepolstrid olid käsitsi masina all kokku vuristatud ja tolle väljalaskeaastaga masin ei kandnud ka enam ammu musta põhjaga lintspidomeetrit, kuid sellel konkreetsel mustal eksemplaril olid tagumiste uste sisemised käepidemed samasugused, nagu nad detailide kataloogi alusel pidid olema, ehk siis kroomitud ja metallist- mitte mustast plastmassist, nagu näiteks esimeste uste omad.
Kuna neid kroomitud tagumiste uste käepidemeid, nagu ma aru olen saanud, liikus juba tol ajal suht vähe, siis ma arvan, et ilmselt oli Koeru tehasel piisavalt põhjust taolised detailid külge panna ning see masin korralikult koostada, et pealiskaudsel vaatlemisel asjatundmatu klient midagi eriti kahtlustada ei oskaks.[attachment=24834]
Lisasin siis juurde ühe pildi sellest kõnealusest kroomitud tagaukse käepidemest, juhul kui mõni võibolla veel ei tea, milline ta välja võib näha.
Postitused: 234
Teemad: 16
Liitus: May 2006
Maine:
3
Noh.... vaevalt et siin teemas keegi miskit väga ületähtsustada tahaks.
Pigem tegu rohkem mälestuste muljetamisega ja aruteluga, kuidas need tolle aja tavainimese jaoks suhtkoht kättesaamatu sõidukiga seonduvad olmeasjad olla võisid.
Postitused: 584
Teemad: 72
Liitus: May 2003
Maine:
2
OT: ei käi üldse KARTi alla, aga, kui me töötasin RAS Autoteenindus (Järvel), käisime kollegidega ühte angaari korrastamas - sinna pidi mingi rentnik sisse kolima - sis vedasime sealt välja (õue seisma) mitut a la kuupmeetriset konteinerit, kus olid hunnikus tutikad esiklotsid, tagaklotsid, rooliotsad ja mingi muutaoline kraam. Aasta oli siis mingi 92-93, jupid olid kindlasti vene päritoluga.
Enne seda oli tühjaks tõstetud Järve keskladu - sinna kolis sisse nüüdne Amserv, arvatavasti jupid olid kesklaost pärit, edasist saatust juppidele ei tea - jäid õue lahtiselt seisma.