Ei!Tegu pole pelgalt linnalegendiga , vaid tõesti hakkab rehv kantima.Aga palju sõltub ka sellest kui palju kallutada...näiteks minu choppriga ei annagi kuigi palju kallutada nii , et kurvimasinat temast ei saa .Asja saab mingil määral parandada rehvirõhu vähendamisega kuid siis hakkab segama ratta rullimine.Kokkuvõteks ütleks et jah....selle aparaadiga sõidumugavusest eriti rääkida ei saa...ka ohutus pole parimate killast aga nagu ma olen eespoolgi maininud siis on minu puhul põhirõhk ikkagi sikkli välimusel
panen siis ülesse paar piltti sellest Izhi projektist ka.Sealt siis näeb et tegelikult on kogu masin lühemaks läinud ainult 2 , 3 cm.Preaguseks on paagilt ja porikalt värv maha lastud.Tagaporikas läks peale siiski teistpidi ehk siis ilma selle nn lehtrita.Ees ootamas siis raami kokkukeevitamine ja seejärel kõikide juppide puhastamine värvist ja muust saastast.Seejärel plaasn hakata tegelema sadulaga.
M 750 ootab nüüd natuke aega kuni ma suudan hankida endale BMW tagsilla.Täpsemalt siis rummu ja piuriketta koos muu pidurdus süsteemiga.
Tsitaat:Mõned aastad tagasi ehitasin sama skeemiga Dnepri mootoriga isendi ,kasutasin isegi samasugust paaki. Eesmärgiks ei olnud mingi iluduse tegemine ,pigem rotikas. Reduktor kinnitus kohe käigukasti taha ja kinnitus oli samamoodi nagu tagakiige külge. Reduktorist (4,6)tõin ülekande vasakule poole ,ketiratas kinnitus alumiiniumist piduritrumli külge vahetüki abil poltidega. Tagaratta tegin Moskvitsi rattast (13 tolli) ,kettülekanne oli kiirendav. Ülekanne oli selline ,et bensiinikulu oli väiksem kui tavalisel kiire (3,8)reduktoriga Dnepril. Kõige kiiremini olen sellega sõitnud 140 km/h ,mõõdetuna teise ratta kõrval sõites. Ketina kasutasin mingit suuremat põllumajandus ketti ,mis tihti purunes. Tagapidurina kasutasin samuti mosse trummelpidurit ,mis sai õlisurve sapika siduripumbast.
kuidas sa selle otse sinna kaigukasti kulge kinnitasid.See on selle chopperi puhul nuud jargmine too.Ei tahaks sellega puusse panna.On kellelgi veel moni hea soovitus jarsku , kuidas oleks koige motekam uhendada differ kaigukastiga.Ah jaa..ja mida kompaktsem see tuleb seda parem.
Nii nii.See nadalavahetus suutsime siis korraks ka relaka ja keevituse katte votta.Valmis sai siis IZH raam (tosi , moned vaiksemad keevitused jaid veel teha) ja alustasime ka M 750 tagaratta paigaldusega.Selleks puhuks tuli teha esmalt valmis flanss mis lubaks kasutada M-i trummlit.Esialgne idee aretada midagi BMW tagasillast kukkus labi kuna eelpool mainitud trummel sobis nonda hasti sinna ratta kulge.Nagu oledud....vajas ainult flanssi.Ka tagapidur tuleb nuud hoopisgi M trummelpidur.
Mina ühendasin reduktori käigukasti otsa sellesama kummipuhvri vahendusel, mis originaalis käigukasti ja kardaani vahel asub. Selleks on vaja reduktori otsa samasugune hark teha.
Tervist kõigile lugejatele!Edastaksin siis natuke lugemis- ja pildivara.Seekord siis oli minu chopperi ehituse ajal üks suurpäev , nimelt sai masin endale esimest korda alla kaks ratast.Ehk siis tagaratta külge pookimine läks õnneks.Sai siis kasutatud M rummu ja isetehtud flanssi.Lähiajal plaanis ka tõsta mootorit kõrgemale ja samuti plaan nihutada ta ivake ettepoole.
Nii ja teine asi mis siis vahelduseks sai ära tehtud oli Izh bobberi värvist ja muust p...st puhtaks käiamine.Ka mootor sai natuke viisakama välimuse.Esikahvilt suutsin ka natuke lühendada....siiamaani ei ole veel arusaamisele jõudnud...oli see nüüd hea või halb tegu
Kas viimastel piltidel maas lamavale isendile tuleb teine esihark või mis ta maast lahti peaks tõstma? Chopperi puhul oleks pikalt ette lamav esihark loogiline muidugi...
Viimastel piltidel oleval Izhil tuleb kardetavasti , jah , vahetada esikahvel välja.See on muidugi lühendatud kavel mis praegu peal on.Kõik funkab ilusti aga läksin selle lõikamisega kahjuks liiga ahneks .Izhi kohapealt veel nii paljukest , et varsti saab asuda värvimise juurde.Esialgu plaan sikkel hõbehalliks värvida.See värv peaks siis olema kergelt nn. pearlcent.Ja et tsikkel liiga tagasihoidlik poleks siis kavas ka sinna peale teha mingi vingemat sorti ,keerukam airbrush.See siis mustaga.Ehk siis põhimõte oleks värvikombinatsooni juures see et ta poleks vastikult pealetükkiv.Aga samas kui lähemalt uurida siis peaks välja tulema selle masina edevus .Ka sooviks siis kohe abi et...kas siit foorumist ei oska keegi soovitada kus kohast võiks leida säärase värvi (hõbehalli siis).Ütlen kohe et Hammereiti ei taha.
Nii nii!
Aega natuke mööda läind ja sai siis leitud mahti tegeleda ka chopperiga.Seekord sai siis tehtud lõpuks ära bensiinipaagi kinnitused ja ka mootor sai kõrgemale tõstetud ja ettepoole viidud.Ka ühe tagadiffri kinituse saime külge keevitatud.Masin hakkab juba vaikselt ilmet võtma.Veel on suurematest töödest ees tagapiduri osa, tagadiffri lõplik kinnitamine ja loomulikult ka ketihammakate paigaldamine sobitamine ja muu selline. Ja siis jääbgi üle sellised pisemad tööd.Nagu näiteks sadul, tagaporikas , elekstrisüsteem ja viimistlus/värvimine.
Tere!Ma olen siis Izhiga sinnamaale jõudnud et oleks aeg hakata värvima.Siit ka küsimus kaasfoorumlastele.Kus müüakse Tallinnas lakki millega katta värvitud mettallpindu?Suuremates poodides kus ma olen käinud vaadatakse lolli näoga otsa , et mis asi see veel on ja sellist pole meil ja ei tule ka .Ei teagi kas asi on minus või poes .Nii , siis teine mure oleks selline et kus kohast saaks osta HÕBEHALLI värvi....või eriti hea oleks teada kuskohast saaks pärmutter värve osta või lasta segada?
Mina käisin Tallinnas Laki ja forelli tänava nurgal ühes värvipoes, mille nimi mul kohe kuidagi ei meenu. Seal võtad paleti ette, valid värvi välja ning segatakse sulle täpselt see kokku, mida tahad ning palju tahad. Lisaks vastavalt värvitüübile ka krunt, lakk, igasugu kinnitid ja lahustid jne. kui küsid, siis räägitakse ka kuidas ja mida kokku segada ning kuidas värvida. Koguse arvutamisel küsi, palju tuleb kokku töösegu. Mõne värvi puhul on vajalik spets lahusti, ning see tuli vist 1:1 kokku segada. st 100ml värvi ja 100ml lahustit teeb kokku 200ml töösegu.
Su K 750 tundub nii madal, et peaksid vist raamile kulumise vältimiseks kaitsmed alla keevitama. Teine variant on teha tagaratta kõrgus muudetavaks.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Kuidagi väga madal tundub olevat eesti olude jaoks, ja kui veel veits vinguda tohib siis võiks paagi kah allapoole viia veits aga jah eks igaüks teeb nii nagu talle meeldib. Edu värvimisel.
Nagu näen tekitab masina kliirens paljudele probleeme .Asi ei ole teps mitte nii hull kui paista võib.Esteks on motikas pandud meelega sellise künka peale et ta püsti püsiks.Teiseks on veel külge panematta kaelakad...see muudab natuke kaldenurka ja see omakorda tõstab ratast....küll mitte palju aga abiks seegi.Kliirens on tal kuskil 10 cm maast ja mootor on korgemal kui raami torud ....see siis selleks et mitte karterit rikkuda/lõhkuda.Ja paak....see sai sinna niimoodi kinni pandud et tekiks ilus joon lenksude ja paagi ülemise osa vahel...kui ma millaski sätin siia küljepealt tehtud pildi siis saate isegi aru mida ma silmas pean!
Vahelduseks sai siis valmistatud sadul....nahast ofcoors !Ka sai paigaldatud porikas ja sai algatatud peaulekande ehitus.Uued leegitorud leidsid samuti endale koha minu tsikli kuljes.Millaski varsti varsti peaks algama ka varvimine!
Küsimus ei ole teps mitte loll!Masin on tõepoolest müügis.Endal pole aega tegeleda.Ka on soov soetada endale midagi baigilaadset.Antud hetkel on hind 11 000 aga see kukub nähtavasti 8000 peale.Alla selle ära ei anna.Ehitus kestab endiselt edasi kuni Chopper endale uue , meistrimehest , omaniku leiab.Sest , olgem ausad , teha ei ole seal enam tõesti palju.