Sobiv õli GAZ-69-le?
#1

Tere!

Oskab keegi soovitada head välismaa õli originaalmootoriga (Pobeda) vanale villisele?

Õli hind ei ole probleem, aga kvaliteet on oluline eeldus. Midagi Castroli Classic õlide sarjast?

Asp
Vasta
#2

See on tegelikult müüt, et tippkvaliteediga õliga, mingit erilist mootori vastupidavust saavutad. Üldiselt Castrol ja Mobil on jah kvaliteedilt teistest üle, aga selle eest on hind ka korralik. Tippkvaliteediga õlidest on kasu ikkagi ekstreemsetes tingimustes, siis tulevad omadused esile, tänavasõidul pole märgatavat vahet.
Seega kui tihendid kannatavad on kõige õigem panna Valvoline MaxLife või Addinoli ECO Synth, kui ei, Addinol Eco Drive.
Addinoli sõimajad on tavaliselt spoilaringiga sr.orgi mehed, suured asjatundjad, kel aga rattavahetuski probleeme tekitab. Lihtsale ja lollikindlale (vene) mootorile on kõige parem (lihtne ja lollikindel) Addinoli õli. Olen ise Siguliga sõitnud, mis on ca 150kkm Addinoli mineraaliga sõitnud -- midagi pole häda mootoril.

Seega minu arvamus -- see mõnekümnetuhandene täiendav läbisõit pole suuremas osas realiseerimata jäävale tippkvaliteedile kuluvat rahahunnikut väärt.
Vasta
#3

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Tere!

Oskab keegi soovitada head välismaa õli originaalmootoriga (Pobeda) vanale villisele?

Õli hind ei ole probleem, aga kvaliteet on oluline eeldus. Midagi Castroli Classic õlide sarjast?

Asp
**************************************************************************************************
Noh julgeks ka paar sõna öelda. Mootoriõli kvalittet? Mootor valmistati m,illalgi aegade hämaruses kui ei tuntud sünt baasil õlisid ja tehas andis võimalikud õli indeksid mis vastavad ainult selle mootoritüübile. Valel kasutamisel toimub sama mis Ford MC l paljukiidetud zetek mootoriga. Näiteks kui panna VW
põrnikale 1,1 mootoriga vanale tüübile Mobil 1 Rally Formula siis tehas näeb ette
õli vahetuse iga 2500 km järgi kuna tal
puudub õlifiler ja on vaid võrk, mis vajab pesemist ja kallis õli on siiras raiskamine.
Mina soovitaks mineraalõli sünteetilise lisandiga kui sõidad suvel siis 20w-50
aga kui plaanid aastaringi 10w-40 või 5w-40 ( viimane kisub ikka poolsüntees õli poole).
Vasta
#4

ega neid sünte ja pool sünt õlisid pole mõtet vanale mootorile sisse pann kui originaalis on autool käinud aga täitsa sobiv on ikka mingi addinoli mineraal sisse panna - ise kasutan ka addinoli enda 69 mootoris. tean veel selliseid juhtumeid kus on mingile vanale mootorile sisse pandud sünt õli ja sellega on terve mootor persse keeratud kuna sünt peseb kogu selle vana pasa kanali seintelt maha ja siis lõpuks jääb mõni kanal umbseks. tutikale motorile võib küll sündi sisse lükata aga ei soovita sünti isegi mitte tutikale vanale mootorile kuna sünt võib need tihendid ruttu perse keerata.
Vasta
#5

hmm - \"Asp\" tahtis nn. \"tehase-norme\"? Vabandust, lähen tiba teemast välja:

ise õlidest samuti nii aru saanud: tänavasõidul pole suurt vahet; SAMAS on meie oludes (talvel) ikka tähtis, milline õli külmaga välja näeb. Enda karterisse tekkis tõsisem surve jube järsku (1 talvega) - just siis, kui vahetasin poolsündi mineraali vastu (mõlemad soomlaste \"Teboil\"; \"Gold\" oli enda arvates hea õli). Mnjah - ei oska asjast midagi arvata...
kusagilt netiavarustest leidsin ka jutu, kus \"USA ekspert\" (õliraamatu autor) rääkis, milline vahe on \"filtril\" ja \"filtril\". \"Tavalised\" filtrid pidavat sõeluma välja puru/tahma alates 30mikromeetrist; paremad seevastu aga ka 10mikromeetrise prahi. Niiet õlivahetus 30Mm takka pidi täiesti loomulik olema (see eeldab vast \"tihedat\" mootorit kah...).

tegelikult võiks keegi üksipulgi ära seletada, kuidas-mis-milleks (või linke visata). Soomlaste Opel-foorumis on huvitav jutt; ASJAST tuleb juttu alates TEISEST foorumilehest.

väga huvitab ka, mis need \"Lukoili\" õlid endast kujutavad. Ise tahaks küll NL/Venemaa keemiatööstusse uskuda...

ahjaa - endal olen paar korda teinud \"mootoripesu\" tööstusliku peenõli \"NUTO-10\"ga - see võis kah mootori rikkuda (ajasin korraks pöördesse, kuigi õli oli vaid 2-2.5liitrit sees...).

teet,
analoogse jutu juba kusagile siia foorumisse pannud

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

tuleks äkki professor Naams siia foorumisse sebida...
Vasta
#7

Hüva mõte Big Grin
Saaks ta kuidagi API/ACEA kvaliteedi nõuetest rääkima, siis kaoks ära jutud a´la täissünt 5w50 turbodiislile parim jne.
endale tuleks ka kasuks.


Vasta
#8

ASP anna teada kui Tallinna kanti satud mul on Naamsi raamat \"Kütused ja Määrdeained\" juttu õlidest kütustest kõvasti.

P.S. Naamsi autogrammiga ja puhaBig Grin

Dodge Journey Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne