Maz 516 ja muud haruldased autod?
#1

Tere
Leidsin sõbra juurest maalt 73 aasta "Za ruljomi" tagakaanelt niisuguse auto,
Maz 516. Sellest tegin pilti kah, aga oli ka mingisugune Supermaz 500 ehk siis 3 teljeline sadul ja madel. Ise arvasin et 3 teljelised MAZid jõudsid Eestisse natuke enne nõuka aja lõppu. Et siis oli neid ka varem liikvel?
Pilt pole mingi ime asi aga isegi kirju näeb natuke. Tundub vähemalt et 1 niisugune auto on olemas olnud, tegu ikka fotoga mitte joonistusega Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Kolmeteljeline sadulversioon oli MAZ 515 . Kummagi mudeli tootmisarvude kohta ei oska midagi öelda. Ei usu et neid üldse Eestisse jõudis.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#3

Mina pole enda silmaga selliseid kunagi näinud,ainult piltide pealt! Ikka 2-teljelised,3-sed tulid alles SuperMaz-id ja neidki mäletan vaid sadulatena.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#4

Mul millegipärast selline tunne, et Dvigateli tehases oli selline 516. Mälestused kusagil aastast 76-79. Aga võin ka vabalt eksida, aga Tallinnas sellist Mazi igatahes nägin.
Maz-516 on 6x2, Maz-514 on 6x4 rattavalemiga.
Vasta
#5

Neid MAZ-e tehti tõenäoliselt väga vähe, isegi Venemaa avarustes ei ole RCForumi huvilised neid enam näinud. Ilmselt tulid neid Eestisse mõned üksikud. Kastid pärinesid neil väidetavalt KrAZ-kastikatelt (257 jms).
Vasta
#6

Timm Kirjutas:hmm.. ei tea kas siia sobib see, kuid kas samasuguse (peaaegult!!) kumera ninaga MAZ autokraana on väga haruldane auto?? (tänapäeval, ma mõtlen)

aitäh, Timo "Timm".

Arvan,et selline MAZ kraana küll väga haruldane poleToungue
Neid Hiiumaal ka mõni eksemplar(2?) ja neid ju kuskil Eestis ja mujal maailmas ka veel üsna paljuSmile
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMGP0551
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMGP9025
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMGP0209
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_0219
Arvan et selline on haruldasemToungue
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_6832
Vasta
#7

kolz Kirjutas:Mul millegipärast selline tunne, et Dvigateli tehases oli selline 516. Mälestused kusagil aastast 76-79. Aga võin ka vabalt eksida, aga Tallinnas sellist Mazi igatahes nägin.
Maz-516 on 6x2, Maz-514 on 6x4 rattavalemiga.

Dvigateli tehase kohta ei tea öelda, kuid 1970datel oli Otepää ART-4 MAZ-514 ja 516 olemas, käisid Tallinn-Hiiul ATMM VTV ladudest osi viimas.Otepääl tehti ju MAZ-i mootorite, sildade jms kap.remonti.
Vasta
#8

Sellised pole haruldased?
http://www.autogallery.org.ru/maz500.htm
http://www.autogallery.org.ru/k/m/66maz511.jpg
http://www.autogallery.org.ru/k/m/56m200pl.jpg
Ise arvan küll et vähemalt see viimane on väga haruldaneSmile
Vasta
#9

Kõikvõimas internet , seal leidub igasuguseid pilte.
Vabandan , et OT.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#10

to:mrali (p5)Eestisse sattus neid tõesti vähe 8 või 9 täpselt ei tea,aga üks selline oli Väike-Maarjas ja sellel sõitis üks vendadest Lamustest(Kalju vist).See auto oli tehtud ekspordiks ja olnud Rootsis mingi aja,mille järel ta välja praagiti ja tagasi saadeti.Kast oli metallist,6,2 m pikk ja tagumine sild tõstetav.See tõstmis-langetamissüsteem aga jupsis ja nii ta tagasi tuli.Mootor oli küll V8 kuid võimsam kui KRAZil.Tal oli peal ka tahhograaf.Kabiin oli seest paremini viimistletud,seal olid ka mingid lisad,mida tavaMAZis ei olnud,kuid millised nimelt pole enam meeles.Tuli ta igal juhul otse Rootsist:mõned kirjed ja dokumendid olid veel autos.Hiljem võeti abisild ära ja nii sõitis ta veel hulk aega.
Vasta
#11

Emmaste Vallal Hiiumaal on ka ümara kabiiniga MAZ kraana. Selle pika,pika noolega.
Reymo pandud Hiiumaa piltidel seda pole,teen sellest pildi ükspäev.
Mõned nädalad tagasi tegi tööd veel ja muidu on ka heas korras Wink
Vasta
#12

Vabandan, kui loll küsimus on aga milline see SuperMAZ välja näeb.
Vasta
#13

80ndate keskel hakkas MAZi tehas tootma uue põlvkonna veokeid, mille seerianumber muutus senise kolmekohalise asemel neljakohaliseks: mais 1981 veeres tehaseväravatest välja Maz 5432, kandilise kabiiniga isend. Kuna uuele asjale tehti omamoodi promo isegi Nõukogude Liidus, siis poogiti tootele juurde lisanimi SUPER. SUPERMAZ ongi rohkem MAZi ekspordinimetus, nii nagu VAZil Lada. Samaaegselt jätkus ka vanade ümarate kabiinidega masinate tootmine.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#14

Super-MAZideks hüüti siiski peamiselt magamiskohaga kabiiniga sadulveokeid (5432 ja 6422 eri variandid). Juba NSVL aja lõpul hakati neile aretama ka MAN-i mootoreid.
Samuti oli olemas ka mudel 5433, mis siis MAZ-5337/5551lt pärineva lühikese (magamiskohata) juhiruumiga sadulveok.
Vasta
#15

Eksite, poisid. Minu kahel sõbral isad töötasid Männiku autobaasis ning oskan öelda et Super-MAZiks kutsuti just sellise kabiiniga sadulveokid. http://www.rcforum.ru/modules.php?name=F...&id=142543
Ilmusid need vahetult enne nõukogude aja lõppu ning oli neid väga vähe. Kui ma ei eksi, oli neil ka turbo peale aretatud. Tavalised kandilise kabiiniga isendid olid 80-ndate lõpus juba täiesti tavaline nähtus, näiteks Vasalemma karjääris tegid need üle poole kõikidest vedudest (nii kallurid kui ka sadulaveokid millel oli kallur-poolhaagis taga)

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#16

Ja üldiselt, tavalise kastiga MAZ oli nõukogude ajal suhteliselt harvaesinev asi. Mitte nii et need polnud, kuid olid need üsna haruldased. 90% olid kas või kallurid või sadulveokid, või siis pika teljevahega tehnoabid või kraanad. Mina omal ajal mäletan kõige vanema kabiiniga (vertikaalsete ribadega esivõrega) ühte kastika mis töötas Tallinna Masinatehasel, vähemalt 90-ndate keskel oli masin veel alles. Kuna TMT-l koormus oli väiksem kui autobaaside autodel, siis võis ka autoiga olla seal pikem.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#17

denis23 Kirjutas:Ilmusid need vahetult enne nõukogude aja lõppu ning oli neid väga vähe. Kui ma ei eksi, oli neil ka turbo peale aretatud.

Olen ka kuulnud , et Supermazideks kutsuti turboga varustatud isendeid. Enamuses olid sellised sadulveokid.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne