reymo1995 Kirjutas:Ei tunne ma neid GAZ-e niihästi,aga peaksin saama seda uurida,vajadusel võin öelda ka masina täpse asukoha!
Mis seal tunda - 51 tagasild käib (nagu UAZide ja 21ste Volgade tagasildki) keskelt paljupoldilise äärikuga pooleks. 53 tagasillatala, seevastu, on ühes tükis ja reduktor käib sellelesinatsele äärikuga sisse. Siluetis need kaks silda ühe pilguga eristatavad - ühel paistab keskel ümmargune "mumm", teisel terav äärikuga keskkoht.
Igasugustele 52-aretistele võidi panda tehases (ja pandigi) mõlemat silda, 52 silda kui sellist pole olemas.
Mis puudutab vedrulehepakke, siis 51l on nende (pealehe) otsad kiigedel/pukisdel, 53-l lähevad kinnisesse karpi, kus "puhkavad" padjal. Jälle üks pisipilk vedrupaki otsale tuvastab asja hetkega.
Nagu ei ole olemas 52 tagasilda, pole olemas ka 52 vedrusüsteeme - nende juures kasutati nii 51 kui ka 53 oma.
Nähes kuskil seismas/sõitmas miskit "viiekümnekahelist", vaatan ma tavaliselt esimese asjana, millised sild/vedrud tal on - kas 51 või 53 omad.
Sõitval 52-l kuulan tavaliselt lisaks veel häält - 51 (1920ndate lõpu Ford-AA) sünkrodeta sirghammastega kast teeb spetsiifilist häält, mida millegagi segi ei aja (ka käigukaste on olemas nii 51 kui ka 53 omi...).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel