Planeeta 2e mootori head ja vead
#1

tervitus!
Äkki siinse rahva abiga loetleks ülesse kõik selle mootorivead,mis tal kergelt purunema tükib jne.
Vasta
#2

Vigu on vähe... Mootor on vastupidav, lihtsa konstruktsiooniga, kerge hooldada. Nõrkuseks võib lugeda 6V generaatorit, aga see on pisiasi. Madalatel pööretel onjõudu küllalt, käigukast on samuti vastupidav, kuigi käikude lülitamine võib nõuda veidi suuremat jõudu nagu näiteks Jawal (P5 ja 638 jõuvajaduse vahe oli märgatav). Küll aga võib puruneda kickstarteri hammassektor ja sidurikorvi tagumine hammasratas, kuid oskuslikul kasutamisel on needki vastupidavad. Küll aga on asjal üks viga, millest ei ole ilmselt priid ka teised masinad- kui kolb on liigselt kulunud, tükib paisumispilu juurest murduma... Üks selline kolb on mul olemas, võin mingi aeg pilti visata. Kui väntvõlli otsas oleva mootoriülekande hamamsratas ei ole piisavalt kinni keeratud või on stoperdamata, kerib see pilt end ise lahti. Sidurikettad võivad hulludel tõmmekatel (asfaldil siduri järsku vabastamine jne) puruneda. Kütusekulu on mootoril suht OK, kui mootor korras ja karpa õigesti reguleeritud. Planeta 2 on veel üsna maheda häälega masin, Planeta 5 näiteks töriseb teravama häälega. Nõrgema mehe jaoks on masina käimalöömine jama- selleks on suss-klapp. Näiteks hommikul bensiinijaama minnes ei jõudnud mu veidikene õllene sõber masinat käima lüüa. Käigukasti kokkupanek ei ole väga keeruline, aga nõuab mõtlemist- ma suutsin vist esimese hooga 2-3 korda käiguvahetusmehanismi valesti kokku panna. Ära ei tohi unustada "poolkuu" otstes olevaid seibe. Mootorit on odav ülal pidada, juppe liigub, Planetade kolvid, rõngad, karbussid, sidur, käigukast jms staff on üldiselt omavahel vahetatavad. Seega juppide probleemi ei tohiks ette tulla. Ja madalapöördelisel mootoril neid palju ei kulu kah, kui just ei retsita. Pluss on veel see, et käigukastile saab ligi mootorit poolitamata. Kui mootorile lisada resonaatorsummutid, tuleb võimu veelgi juurde. Väntvõll on rulllaagrite peal. Sama ka käigukasti kolmanda, ketihammasrattaga võlli kohta.

6V generaator toidab siiski kõik vajamineva ära. Lihtsalt esituli ei ole nii valge ja tühikäigul, koos suunatuledega võib välja surra- generaatorit jääb väheks. Aga samas- korraliku akuga ei tohiks seda probleemi ette tulla. Liigse peenestamise tagajärjel võid kepsulaagrist ilma jääda.

Ok - pikk jutt, s*tt jutt. Hea mootor on oma hinna kohta ja alustuseks päris hea.
Vasta
#3

üx selline kolb on mul endal kh kuskil olemas...nii et kepsu laagrid siis liigset peenestamist ei kannata jah?
Vasta
#4

No korraks gaas põhja kannatab ära. Aga kui vabakäigul gaasi pikemat aega niisama põhjas hoiad, ei jää kepsulaagrist küll midagi järgi. Ja tuleb kasutada normaalset õli. Minu kunagise Planeta nüüd siis üleeelmine omanik lasi masinal vabakäiguga pöörded maksimaalseks, mis sai ja see väntvõll on mul siiamaani garaazis alles. Planetal ei ole peenestada vaja, maksimaalne jõud on tal nendel pööretel, mis mõistlikku kohta jäävad. Vist oli 4800-5200 rpm. Ma ütleks, et mitte ühegi masina kepsulaagrid ei kannata liigset peenestamist... Ma ei ole vist kõrva järgi pöördeid sellenigi saanud, millest sõber alles alustas Big Grin

Normaalsel kasutamisel purunevad detailid väga harva. Kui sa maanteel kiirendad ja pea iga käigu hetkeks peeneks lased, ei tohiks küll midagi juhtuda. Aga koha peal seistes ei maksa gaasi nalja pärast põhjas hoida...
Vasta
#5

Eelnevatele postitustele vastuväiteks, oma kogemustele tuginedes võiksin väita, et Planeta mootorid taluvad suuri pöördeid väga hästi. Olen sõpradega Iz Planetadega juba aastaid sõitnud suvel kui ka talvel ja sõidustiil ei ole mingi keskmistel pööretel töristamine, vaid enamasti suurtel pööretel peenestamine. Omavahel võidu sõites masinatele armu ei anta. Üks sõber on sõitnud 9 aastat Iz Planeta 1962 aastast, millel pole kunagi mootorit raamivahelt eemaldatud ja lahti võetud. Mitmeid kordi on remonditud käigukasti ja sidurit, aga väntvõlli vahetust pole siiani vajanud.
Vasta
#6

hmm... Aga võidusõidul ei peenestata mootorit nii, et käiku sees pole Big Grin

Muidu peab vastu küll. Nagu ma ütlesin: kui kiirendades käike peeneks lased, ei juhtu midagi.
Vasta
#7

Planeta mootori gaasijaotus ei võimaldagi nii suuri pöördeid, et see mootorile kahjulik oleks isegi vabakäigul gaas põhjas. Loomulikult ei tasuks sellega üle pingutada, sest mootor kuumeneb kiiresti. Sellele võib järgneda kolvi kinnipaisumine.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne