Must tahm velgedel.
#1

tahtsin küsida sellise rumala küsimuse, aga vahel ka selline lihtne küsimusele raske vastust leida.

Ühe sõnaga, nädal aega kui sõidan oma kaua seisva W116 ning vaatan et esivelgedel on juba hakkab must tahm kogunema.
Samas, kuumust pole tunda.
Lihtsalt selline küsimus. Kas see on vanade W116 ja W123 "kraabikujuliste" valuvelgede probleem (nendel pea kõikidel must tahm peal)
Või siiski piduriklotsid on veidi kinni?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

denis23 Kirjutas:...esivelgedel on juba hakkab must tahm kogunema.
Samas, kuumust pole tunda.

Minul on kõikide autoga selline kogemus, et ketaspidur oma normaalses ekspluatatsioonis tekitab pikapeale sellise tahmalaadse sodi. Ei pruugi viidata anomaalsusele, st pidurisupordi kinniolekule.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Pigi poisid!
Teed on enamasti asfalteeritud,sõida kruusatee peal ja Sa ei näe pigi tahma enda velgedel.

:I M Back
Vasta
#4

Minu igapäeva autoks õpekas-ka minu autoks-sel sama asi.Must kiht veljedel.Küll pole tal valukaid,vaid tavalised plekid.Minu omal pole pidurid kinni,aga autol oskamatu publiku peos väga suur läbisõit.Aga piduritega toimitakse valesti.Ja veljed tahma täis.Tahmuvad aga vaid ketaspidurite otsas olevad veljed,trumlite puhul seda probleemi pole.Ja oleneb see ka sellest kus Sa valdavalt sõidad-linnas on see musta pasakihi tekkimine intensiivsem ,valdavalt asulavälisel teel sõites aga vastupidi.Sõltub see ka sõiduoskusest ja stiilist.Tee asjad puhtaks ja proovi sõita nii,nagu Su autol poleks üldse toimivaid pidureid-vaata kas on vahet.Aga mustuvad nad nagu nii.Aga edasi vaata,kas äkki on töesti silindrid/ ujuv support kinni jäänud.Liikuv auto ei lagune küllaga seisev.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#5

aga minu suhteliselt värsketel riisikatel mõlematel tahma velgedel pole???

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#6

Tervist!
Mis asi on riisikas?
Tervitades,Flanagan
Vasta
#7

denis23 Kirjutas:aga minu suhteliselt värsketel riisikatel mõlematel tahma velgedel pole???
Tahm tuleb piduriklotsidest. Midagi ei pea korrast ära olema.
Uutel autodel on tehase originaalklotsid, need ei tekita reeglina tahma. Järelturu klotsidel aga see viga küljes.
Näide: Kundel jõudis kätte aeg esiklotside (tehase originaalid)vahetuseks. Autoks Honda Civic. Läbisõit 110000km. Originaalklotsid maksid 1100eek. Järelturu omad kusagil 400 kanti. Võttiski loomulikult odavamad. Peale seda hakkasid esiveljed tahmuma.
Vasta
#8

flanagan Kirjutas:Mis asi on riisikas?

Jaapani auto.
Vasta
#9

motamees Kirjutas:
flanagan Kirjutas:Mis asi on riisikas?

Jaapani auto.
Jõudu!
Mõlemale viimasele postitusele vastuseks.Küll ei soovi siinkohal mingit dispuuti arendada,aga olen Valdoga küll ühel meelel selles,et ketaspidur tekitab ka ilma igasuguse veata velgedele musta ollust küll.
Minu praegune ja ka eelmine auto olid tehase uued masinad,mõlemil tekkis sama saast.Ja küll ei arva,et tehas neile mõne odavama asja installeeris.Samas on ka nii,et autotootja poolt paigaldatud detail tuleb samalt spetsialiseerunud detaili,sõlme tunnustatud valmistajalt.Sealt tulevad ka mõningate positsioonede osas ka B-varuosad. Jah, mõlemil autol oli/on väga intensiivne läbisõit ja kasutus ja saasta tekkis kiiremini kui tavaliselt.
Riisikad.Kopikas.jne.Küsimus slängist
Vististi põlvkondade erinevus.Släng omaette teema.Pea kõik,peaaegu kõik me seda siin kasutame,aga kas ka mõtleme kas alati põhjendatud ja ja teisele huvilise arusaadav.Tegelikult sain ka sellest riisikast aru.Aga.
Kui nüüd minakirjutaksin mõnest masinast nii -"murumüts peas,loll nägu ja vihub oige ja vasmbat..... .Siis kas keegi tunneb siin ära näiteks Eestis valmistatud TAR autod ,mis vähemasti omas ajas olid päris edumeelsed ja korralikud.
Ja kui keegi üleb nii-"umppa ,jenkka ja karaoke"-siis mis soomes valmistatud autodele see võiks vihjata?
Tervitades,Flanagan
Vasta
#10

Aga veel üks väike mõte.
Autol on automaatkast.
See tahm hakkas tekkima siis kui minu autol tõsteti tühjad pöörded. Karbuss on vana ning vahest toorklapp ei tööta piisavalt hästi - külmaga ei käivitu, pöörded ei hoia. Siis saidki need pöörded veidi tõstetud, 800-st umbes 1100-ni.
Ja siis avastasin et piduripedaali tuleb mõnevõrra tugevimini vajutada, selline tunne et mootor samal ajal üritab autot edasi tassida. Kas selline asi võib olla?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#11

Käigu sissepanemisel käib ilmselt hulka tugevam nõksatus ka? Mina laseks karburaatori korda teha.
Vasta
#12

Jep, odavad klotsid tolmavad ikka julmalt. Ok ketaspiduri omad määrivad velje ära aga trumli omad jätavad selle tolmu trumli sisse. Samas eelmistest klotsidest polnud nagu seda tolmu jäänud.
Vasta
#13

Tegelane5 Kirjutas:Jep, odavad klotsid tolmavad ikka julmalt.
ei taha selle üldistusega nõustuda - ka kallimad klotsid (tehaseklotsidest kallimad: sportlikuks sõiduks) tahmavad kahtlemata tavaklotsiga võrreldes rohkem. Ma pole küll mingeid võrdlusi teinud (parameetrid on läbisõit, auto pesemise tihedus, vihma esinemine jne - keeruline), kuid ei saa ju kahte head asja korraga: maksimaalselt head hõõrdumist+kuumakindlust (mille annab pehmem klotsimaterjal) ning kulumiskindlust. Ning klots mis rohkem kulub, tahmab samuti rohkem Smile
tavasõidukite tehaseklotsidel on kulumiskindlus ilmselt põhiparameeter. Seepärast ei tahmagi eriti.

Teet,
viskas näiteks mosuga kaasatulnud uued piduriklotsid minema - selline "kõva plastmass" minu masinat küll pidurdama ei sobi...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

Vaevalt asi küll klotsi hinnas on... Mul Avensisel tolmavad kah nii et vähe pole, esimesed kilbid julma nõekorra all. Küll korralik masin ja head jupid.
Vasta
#15

Esipidur alati efektiivsem kui tagumine(kuigi saab trummelpiduri ka päris serva peale reguleerida et kohe võtaks).Seepärast tagavelgedel vähem tahma,isegi kui seal ketaspidurid on.Trumliga jääb see sodi nähtamatuks.Automaatkasti puhul on üks pedaal kahe ülesandega.Seepärast alati kui n.ö.sidurit lahutad saavad ka pidurid tööd teha.Eks see suurenda tahma hulka.Muuseas ,automaatkastiga auto omanikud vahetavad minu kogemuse kohaselt(ise ei oma)klotse veidi tihedamalt.Denis 23 peaks seda omal nahal tunda olema saanud....
Vasta
#16

kusjuures muidugi vahetavad rohkem, kuna mootoriga ei saa ju pidurdada.
samas, automaatkastidega autode mootorid pidid vähem läbiaetud olema, kuna püsivad kogu aeg enam vähem samade pöörete juures. minul on näiteks teisel autol 5-k automaatkast ning praktiliselt kogu aeg mootor töötab vahemikus 1800-2300 pööret, suuremaks läheb ainult siis kui kiirus üle 120 km/h, aga eks see moodustab tühise osa auto läbisõidust.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne