Kolvirõngad
#1

Tere,olen kuulnud et kui kolvirõngaid osta siis tasuks vaadata lukupilu vms.Et kuidas seda vaadata ja palju see olema peaks?
Vasta
#2

Võtad silindri poodi kaasa paned kolvirõngad silindrisse ja mõõdad kaliibriga ära. Sõltuvalt mootorist on lukupilu erinev. Tavaliselt 0.1-0.4 mm.
Vasta
#3

Kas lukupilu on see vahe mis jääb kolvirõngaste haarade vahele?
Vasta
#4

theblackdog Kirjutas:Kas lukupilu on see vahe mis jääb kolvirõngaste haarade vahele?

Jah.

Sa peks vast isegi ette kujutama, et kui rõngas töötates kuumeneb, siis ta paisub ning sellega seoses pilu väheneb. Kui pilu päris nullini jõuab, siis on aiaiai - lihtsamal juhul puruneb rõngas, halvemal juhul kogu kolvigrupp...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Ostsin türilt kolvirõngad ja avastasin et lukupilu oli umbes 1mmSad Ja neil oli ka minuarust ainuld üht suurust kolvirõngaid mopeedile.On nende rõngastega üldse midagi teha või peab kuskilt mujalt uued otsima.Ja samas oleks ka küsimus,et kui ostan silindri komplekti kas siis on kolvirõngad kindlasti õiges mõõdus?
Vasta
#6

1mm on kohe raudselt liiga suur!
Samas tahaks väga teada, et kas mõõtsid ikkagi lehtkaliibriga, mitte ei hinnanud silma järgi - silm on sellises kohas väga petlik.

Mopeedi/võrri kolvirngastega, kolbidega ja silindritega lood nii, et sõltuvalt valmistajast on nende tolerantsid väga seinast seina ja need tihti väga kõikuva mõõduga. Ostes tuleb osta konkreetselt nii, et silinder on kaasas ja proovid.

Samas korralike eksemplaride puhul on neid saada ka suuremaid - lisaks 38mm tehasemõõdule ka +0,25 ja +0,4 remotmõõtudes. Suurema rõnga puhul saab pilu sobivaks viilida.
Vasta
#7

Hindasin silma järgiRolleyesVahe tundus kuidagi kahtlaselt suur,selle pärast küsingi.Endal lehtkaliiber puudub.
Vasta
#8

Zhilett on 0,1mm, see peaks hädast välja aitama Wink Kui rõngaste lukupilu on tõepoolest väga suur, siis on ehk hoopiski süüdi kulunud silinder? Silindri kulumisest annab aimu ülaservas oleva kulumata randi ja silindri tööpinna läbimõõtude vahe.
Vasta
#9

Mul on plaanis osta uus silinder,kolb ja rõngad peale.Et tahaksin üle kõik kontrollida kas saan korralikud.Et siis peaksin vaatama lukupilu jah?Kas midagi veel?
Vasta
#10

http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...id=2159150

Kui sa juba raha kulutama hakkad, usu, see 190 EEK läheb täie ette.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#11

Ishijupp Kirjutas:Silindri kulumisest annab aimu ülaservas oleva kulumata randi ja silindri tööpinna läbimõõtude vahe.

Seda nüüd küll aga... kardan et vaid spetsiaaltöökodades on olemas selline pikkade haaratsitega nihik, mis suudaks seda mõõta. Tavaline supler on siin abitu. Probleem nimelt selles, et tavalisel punnvõrril on (erinevalt nt enamikest mootorratastest) umbsilinder, mille diameetrit pääseb mõõtma vaid altpoolt...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

To Valdo:Kirjas küll kuskil pole aga teemaalgatajal on mure mopeediga ja sellel pole umbsilinder.
Vasta
#13

Uuematel võrridel (D8, vist D6 kah) ei ole samuti umbsilindrit nähtud.
Vasta
#14

rallitaja Kirjutas:Uuematel võrridel (D8, vist D6 kah) ei ole samuti umbsilindrit nähtud.

Vabandan, tegelikult kadus umbsilinder juba uuematel D5-tel ära. Kuna aga ma ei huvitu niivõrd uuest tehnikast, siis turgastas esmapilgul võrritemaatikaga seoses ikka meelde umbsilinder (evin nelja umbsilindriga D-mootorit, st sellepõhist riistapuud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#15

Nii nüüd on plaanis tellida Tallinnast Kloostrimetsa motopoest endale uus silinder,kolb,rõngad,sõrm,lukud ja tihendid.Et oleks küsimus neile kellel on kokkupuuteid selle poega.Kas ma saan õiges mõõdus kolvirõngad kaasa või annavad nad lambist ilma proovimata(küsin sest olen korra juba petta saanud).
Vasta
#16

theblackdog Kirjutas:olen korra juba petta saanud

Antud teema järgi tunudb, et ikkagi lihtsalt ise loll ja ei osanud õiget asja osta ning keegi sind petnud küll ei ole.
Vasta
#17

Kolvirõngad on mõnikord kitsama lukupiluga kui vaja. Selleks, et neid kasutada, tuleb lukupilu õigeks lihvida, näiteks muukviiliga. Deltal kontrollitakse lukupilu, lükates rõnga sirgelt (näiteks kolvi abil) silindri ülemisse osasse, 1cm kaugusele hülsi ülemisest äärest. Peale õige pilu laiuse (uuel rõngal 0,1???...0,3 mm), tuleb jälgida, et ka tihvtile ruumi jääks. Selleks on rõnga kummaski otsas väljalõiked, mis pilu kahandamisel võivad kitsaks jääda. Samuti peab rõngas olema õige paksusega, st. istuma soones vabalt, vist 0,1 mm lõtkuga. Rõnga paksus üldjuhul täiendavat sobitamist ei vaja.
Vasta
#18

Tänud künnimehele.Sõnastus oli jah natuke vale.Ütleme nii et olen korra juba enda vea tõttu valed ostnudBig Grin.Aga on kellegil kogemusi Kloostrimetsa motopoega,et kui sealt tellida posti teel need jupid ega nad mulle mingeid väikeseid kolvirõngaid ei anna?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne