ETKVL-i kaubakäru ehk "Autoroller ET-1,5"
#1

Sai üks selline isend juhuse läbi koju taritud.
Tegelikult ihaldasin sellist juba vähemalt 10a tagasi. Nüüd siis oli juhus kus käisin tööl ühe talumehe juures kelle maja taga nõgesepõõsas nägin "poolenisti" maasse vajunud eksemplari. Küsimuse peale, et kas plaan müüa pole vastati, et aga muidugi, ja seda siis sümboolse tasu eestSmile
Masin sai järelkärul koju toodud, hooratas eemaltatud ja kontaktid puhastaud, karbuss maha võetud ja korralikult ära pestud, sama ka paagiga ning tööle ta läkski!
Roolisüsteemi üks käädmik oli ka nii kinni roostetanud, et keerama hakkas alles siis kui sellele kuuma sai antud.
[Pilt: roll1.JPG]
[Pilt: roll2.JPG]
Ootan tagasisidet paljudel foorumikastajatel selline kodus seisab? Vanematel meestel enamusel on mingi kokkupuude sellega olnud, kui mitte otseselt siis minuealised mäletavad sellist vähemalt "Nupogodi" multikastBig Grin

Just hiljuti ütles üks mees, et nemad panid sellele masinale peale 3 rummi puid ning see kellet ostsin ütles, et pani peale 650kg kartulit.
[Pilt: roll3.JPG]
Vasta
#2

Seisab endalgi garaazis samasugune, ainult et uuem kuna mootorikate on kandiline. Täiesti töökorras, küll aga on pidur kinni roostetanud.
Vasta
#3

Romka Kirjutas:...kelle maja taga nõgesepõõsas nägin "poolenisti" maasse vajunud eksemplari...
Ega sõiduk juhuslikult Saaremaalt pärit ei ole.Üks samasuguse looga "kõpi" rändas ka sümboolse tasu eest nõgesepõõsast minemaSmile
Vasta
#4

tamar99 Kirjutas:....küll aga on pidur kinni roostetanud.
Palun tee enda masinast pilti! Huvitab nii üldine vaade kuna pole kandilist varianti enne näinudki ning pidurist tee kah. Mu omal tundub midagi puudu olevat ja kinni roostetanud on see ka.
[Pilt: pidd.jpg]
Tractorist01 Kirjutas:Ega sõiduk juhuslikult Saaremaalt pärit ei ole.

See siiski Jõgeva lähistelt.
Vasta
#5

Romka Kirjutas:See siiski Jõgeva lähistelt.
SelgeSmile Seljuhul on kahel "tillvankril" samasugune saatus olnudSmile
Vasta
#6

küsimus selline, mis süsteemiga asja juhitakse? Mingid kangid seal paistavad, kas nende abil?
Vasta
#7

Coger Kirjutas:küsimus selline, mis süsteemiga asja juhitakse? Mingid kangid seal paistavad, kas nende abil?

Jah. Üks kangidest üles-alla keerab aparaati paremale-vasakule. Teine kang on gaas: kiiremini-aeglasemalt. Seisad taga ja hoiad neist kahest kangist kinni.

Balti jaamas liikusid sellised igapäevaselt veel üsna hiljuti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#8

valdo Kirjutas:Teine kang on gaas: kiiremini-aeglasemalt.

Vasaku kangiga on asi tegelikult hoopis nii: kangi alla vajutades hakkab masin edasi liikuma tõstes aga liigub tagurpidi.
Vasta
#9

Sellised liiguvad ka Tallinna siselinna kalmistul
Vasta
#10

valdo Kirjutas:Balti jaamas liikusid sellised igapäevaselt veel üsna hiljuti.
Hiljuti see küll polnud, kadusid need veel enne kui "elektriautod", seda nägin viimati sõitmas umbes 4-5 aastat tagasi, selleks ajaks olid "kaubakärud" juba ammu kadunud. Võib olla kadusid koos pesumaja ja seda auruga varustanud auruveduriga?
Tundub et Metsakalmistu ET-1,5 ka enam ei liigu.
Vasta
#11

Martti Kirjutas:
valdo Kirjutas:Balti jaamas liikusid sellised igapäevaselt veel üsna hiljuti.
Hiljuti see küll polnud, kadusid need veel enne kui "elektriautod", seda nägin viimati sõitmas umbes 4-5 aastat tagasi, selleks ajaks olid "kaubakärud" juba ammu kadunud.

No miski 10 aastat tagasi on üsna hiljutine aeg ju, juba ju taastatud EW mitu aastat old ja puha...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

Rahumäe kalmistu isendid ka elus. Baltis vedeles 2004. aastal üks selline ja mitu järelkäru (mòni alles jäänust nüüd T-Väikses). T-Väikses elektriautod aga ka liikvel.
Vasta
#13

Huvitav et selline asi pakub inimestele ikka veel huvi. Meil ei suudeta otsustada kas saata ta emexi, või lasta veel 20 aastat garaazis vedeledaBig Grin

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#14

unimüts Kirjutas:Huvitav et selline asi pakub inimestele ikka veel huvi. Meil ei suudeta otsustada kas saata ta emexi, või lasta veel 20 aastat garaazis vedeledaBig Grin

Aga "ameerika tasemel" oleks "Autoroller club", vastav foorum internetis, kokkutulekud kus imetletaks üksteise masinaid ning oleks võistlused ja muud...
Meil kõik prügikasti... Nagu mu üks tuttav ütles: "keegi enam sitta ei kogu". 55K maksev murutraktor ikka õige tase!
Vasta
#15

Mul omal ka selline autoroller olemas,mootor on tutikas ja töökorras aga üks probleem on ka: nimelt maisn ei liigu edasi -tagasi.Vahekast sai lahti võtta ,laagrid ja tihendid uued panna aga mitte midagi ei muutunud.Äkki keegi oskaks sellekoha pealt nõu anda.
Vasta
#16

Sõber plaanis sellist osta, plaanis oli sel nahkdiivan, grill ja mingi söögilaud peale monteerida Smile
Ei teagi, mis ta ootab, viimati kurtis transpordi puudumise üle.
Vasta
#17

Eile toodi metallikokkuostu üks isend. Kahjuks olid rattad räigelt gaasilõikajaga maha lõigatud, plekid ja pidurisüsteem puudu. Päästsin ära vaid reduktori.
   
Asi ikka päris eriline! Tundub täiesi "isetehtud" olevat. Nagu oleks jämedam toru pikku pooleks saetud ja vahele pandud jupp plaati. Eks kui viitsimist on siis löön laiali ja vaatan mis "karul kõhus on".
Vasta
#18

Omal on niisugune täiesti olemas. Väljalaske aasta 85 seega uuem kandiline mudel. ostsin aastat 5 tagasi mingist lauda komisjonist. ülivähe või praktiliselt kasutamata. Ise olen kasutanud miskit 10 tundi. Praegu seisab, ei taha käivituda. Mõtlesin vahepeal BS mootori sinna külge torgata isegi üks eksemplar sai hangitud aga siis hakkas kahju, liiga originaal teine ja otsest vajadust ka pole. Neid liikus omal ajal ka vanalinnas päris palju, mitte ainult rongijaamades ja kalmistutel. Veeti kooke ja pirukaid, sõitsid majavalitsuse lukksepad ja ise olen varases põrsapõlves ühe suve aiandis sellisega lilli ja mulda vedanud. Romka - selle kobaka kõhust leiad kaks sikli sidurit mis ongi eluka edasi tagasi liigutamise taga. Kang üles, üks pakk kinni, alla siis teine. Kes enne pihta pole saanud siis elukal on muide ka kaks käiku. Mina omal kiiremat kasutada pole saanud mootor on suht jõuetu ilmselgelt sisse töötamata.  Või on süüted ja timmid sassis, süüte värk oli neil suht nutune. Peaks soemal ajal kobestamise ette võtma. Keegi mainis eespool et kui Ämeerikas siis oleks kodukas ja kokkutulekud ja.... tegelikult on selle riistapuuga sõitmine suht elamuslik tegevus. Alguses nägu kasti poole ja edasi siis keerad kastile selja ja põrutad ka edasi. Ainult keeramise kangid toimivad valepidi ja igasugu postid ja muud takistused kipuvad keset teed kasvama.

Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#19

Eelmisel näddalil Valdeku tn ,Liiva kalmistu juures ääres üks selline sõitmas.Ainult,et mootor oli üleni nähtawal.Ümbritsevaid plekke polnud.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#20

Juhuslikult sattus mulle kätte ajakirja "Põllumajanduse mehhaniseerimine ja elektrifitseerimine" 1965 aasta number 4, kus ilutses selline väike nupuke:

[Pilt: et_1500_PM_meh65_4.jpg]

...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne