Postitused: 5,827
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Tere!
On kellelgi olnud kokkupuudet KAMAZ'dega, millede jõuallikad töötasid paralleelselt nii gaasil kui ka diiselkütusega? Teadaolevalt toodeti selliseid masinaid väike partii ja vähemalt ühe eksemplari kaudne olemasolu on ka Maarjamaal tuvastatav.
Toodeti neid selliste mudelitähiste all:
53208
53218
53219
54118
54119
Jõuallikaks mootor tähisega 7409.10
Omab aga keegi austet foorumi asukatest sellise sõidukiga isiklikku kokkupuudet? Kommentaare, mälestusi?
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Gaasi (propaan/butaan) oktaanarv on üle 100, mistõttu on põhimõtteliselt võimalik selle kasutamine diiselmootoris.
Puugaasiga on samuti täiesti võimalik diiselmootor käima panna, sellisel juhul tuleb lihtsalt lisada elektrisüüde. Jah, lugesid õigesti, diiselmootorile elektrisüüde - jagaja, küünlad ja muu vajalik. Surveaste jääb samaks. Puugaas on samuti väga kõrge oktaanarvuga ning detonatsioonikindel. Kasutegur on sellisel kooslusel aga suhteliselt madal.
Arvan, et sellisel KAMAZ-il oli samuti lisatud elektrisüüde, mis diislikütte pealt töötades välja lülitati.
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
indrek Kirjutas:Arvan, et sellisel KAMAZ-il oli samuti lisatud elektrisüüde, mis diislikütte pealt töötades välja lülitati.
Ei pea olema tingimata elektrisüüde. Süütamise eest hoolitseb diisel. Mingis teemas on nagu sellest juttu olnud juba. Ei tule täpselt meelde ainult millises, võibolla mõnele kaasfoorumlasele meenub paremini.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 5,827
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Jah, puhta gaasi peal töötades peaks olema elektrisüüde. Kamaz-i puhul kasutati aga skeemi, kus lisaks gaasile jõudis läbi tavaliste pihustite silindrisse ka väike kogus tavalist diiselkütet. See süttis diiselmootorile omasel moel ja süütas nii ka õhu/gaasi segu. Ja kogu saladus
Ja et maailmas midagi uut ei ole, tõestab fakt, et Volvo uurib praegu võimalusi sellise süsteemi kasutamiseks oma veokitel. Gaasi rollis siis biogaas ja diiselkütte rollis sünteetiline diisel või biodiisel.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 1,485
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Kas mitte propaaniga ei sõida paljud diiselmootoriga kahveltõstukid?
Postitused: 686
Teemad: 87
Liitus: Mar 2006
Maine:
6
vootele Kirjutas:Kas mitte propaaniga ei sõida paljud diiselmootoriga kahveltõstukid?
Pead ei julge anda, aga olles ise poole kohaga lao eest vastutav ja ostnud seni 3 tõstukit, siis tänased moodsad on "kombid" ikka valdkonnas bensiin-gaas.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Postitused: 10,722
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Vanemad, mehaanilise regulaatoriga mootorid on selles mõttes huvitavad, et neil saab pump kütusekoguse vähendamisega sujuvalt ise hakkama. Ehk kui sisseimetavasse õhku viia sisse mõnda põlevat ollust, hakkab mootor sama võimsuse juures vähem diislit tarvitama(regulaator vähendab etteannet).
Loomulikult pole see tegelikkuses nii lihtne, kuid põhimõtteliselt on võimalik osaliselt gaasi pealt käima panna suvaline diiselmootor, sest nii mootori käivitamise kui põlevsegu süütamise eest hoolitseb mootori esmane toitesüsteem.
Kas keegi on ise sihukese komboga töötanud? Või on mõni katselendur julgenud katsetada oma mootoriga?
Postitused: 398
Teemad: 25
Liitus: Sep 2007
Maine:
7
Propaan pidi diiselmootorile umbes sama efekti andma ku NO2 bensiinimootorile. Kuskil vw klubis arutati kunagi seda. Et gaas tuleb siis koos õhuga silindrisse.
3D modeleerimine.