Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Küsimust mitte, aga väike kommentaar - kui teema juba sinna kaldus.
See V-2 (slaavi B-2) mootor oli omal ajal tõepoolest väga eesrindliku konstruktsiooniga. Põhjus oli selles, et ta projekteeriti algselt lennukimootoriks. Ülanukkvõllid, alumiiniumisulamid ja mitmeklapitehnoloogia oli tol ajal (30-ndatel) maismaatehnikal täielik eksootika, aga lennunduses juba üsna tavaline. Kuna ta aga lennukil ennast ei õigustanud, siis topiti tanki ja sinna sobis imehästi. See novaatorlik konstruktsioon teeb mootori valmistamise aga kindlasti kallimaks ja seepärast ei tahaks ka väga uskuda, et seda tankimootorit tsiviil-traktoril kasutati.
Postitused: 701
Teemad: 18
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Noh jah nagu ennem juba ära tõestati siis ei kasutatudki neid otseselt tsiviilis. No iseenesest polnudki ju nõuka ajal tsiiviili olemas,sõja korral oleksid isegi eraautod,rääkimata muudest transpordivahendidest(trakotrid,veoautod jne) läinud sõjaväe kasutusse !
----
See mootor õigustas ennast igati,kuna ju neid vorbiti tohutult mitmes erinevas tehases.Kui mootor oli kas transporttööride,generaatoride ja muude sellist väiksemat võimsust ning suuremat kestvust vajavatel kohtadel siis lihtsalt alandati võimsust. Kui nüüd hästi järgi mõelda kus läks üldse tol ajal vaja vähemalt 300HP ? Suur traktorid ainult koos raskete kaevandus masinatega. Kuid venemaal oli ka ju teisi mootorite tootjaid,et nagu muude mootorite piisav saadavus peaks põhjendama fakti miks ei pandud igale masinale seda V-12 peale.
Keskmine traktor oli ju kuskil 50-60 HP! Muidugi oli võimsamaid ka kuid 300hp oli ainukt K-700 seerial! Lintraktorid millega tehti põllul tööd mitte kaevanduses oli kuskil 165HP( t-150 ). Olen nõus ,et võibolla tehti väikeseerias võimsamaid ka.
----
Ühesõnaga otseselt tsiviilis kasutati neid mootoreid äärmiselt vähe kuna polnud lihtsalt vajadust nii võimsate jõuallikate järele! Nõukogude liidus oli ka teisi diiselmootorite tootjaid!
Postitused: 701
Teemad: 18
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Just nii?! kuid ma pole öelnud,et K-700 seerial oli tankimootor.
Postitused: 701
Teemad: 18
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Njaa,hea kui on õppevideosid jne. Siiski vahet pole kuidas sa seda teed,tee kinnastega. Ford T oli lihtsalt vänt,kuid mossel,siksil ju plekist toru ümber vända ja nahk jääb vahele kinni sinna.
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Väike kommentaar õppevideole. IIMS eelsetel masinatel oli tavaline, et süüte reguleerimine toimus käsitsi - tavaliselt oli spets hoob roolisambal. Sama tavaline oli vändast käimalöömine. Kui siis käivitamise ajaks ununes süüde hiliseks lükata, siis oli käeluumurd enamvähem garanteeritud, isegi kui vänta hoiti varasemates postitustes kirjeldatud viisil 'õigesti'. Tagasilöögi mõjul rebib vänt end pihust välja, teeb täisringi ja lajatab täie hooga vastu rannet või käsivart. Fordi-tüüp teeb oma trikki meelega, hoiab käsi nurga all ja tõmbab sõrmed kähku eemale.
Postitused: 502
Teemad: 1
Liitus: Nov 2003
Maine:
4
Vanasti sai löödud küll, eks seal oli oma nipp ka. Jahedama ilmaga oli küll raske hoogu sisse saada ja kui liiga väikeste pöörete juures lülitada, siis lõi tagasi. Asja tegi raskeks see, et üksi olles pidid vasaku käega väntama.