Postitused: 5
Teemad: 1
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
29-01-2008, 22:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-01-2008, 22:53 PM ja muutjaks oli
dongo.)
ühel eelmise suve öösel käisin ühe sõbraga jalgratastel põlvas. ja meie eesti autojuhid reageerivad ratturile järgmiselt: 2/10 võtsid kaugtuled maha ja 8/10 ei teinud väljagi. aga kui vastutuleval autol on kaugtuled peal oled sa piisavalt kaua pimestatud et kraavi sõita.
Otsin korraliku uraali. samuti olen huvitatud odavast autost mis sobib põlluralliks (dok-e pole vaja. elan põlvamaa ja võrumaa piiril.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
01-02-2008, 21:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2008, 22:31 PM ja muutjaks oli
PETSS.)
Täna jälle lumi maas.Ja ei meeldi ringisõitwad lumehanged.Edeklaas neil enamasti kojameeste töölaiuselt puhas,mõnigatel puhastatud ka juhipoolne ukseklaas ja peegel.Kõik muu lume all.Mina küll niimoodu peaaegu pimesi ei mõistaks sõita.Aga näe ,sõidetakse.Aru ma ei saa kas raske oma valge käekesega autolt lumi maha lükata.Nii kiire ka ju pole ,et ei jõua.See pigem tolle moodi ,et ei hoolita teistest rääkimata endast.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
01-02-2008, 23:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2008, 23:35 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Tractorist01 Kirjutas:dongo Kirjutas:ühel eelmise suve öösel käisin ühe sõbraga jalgratastel põlvas. ja meie eesti autojuhid reageerivad ratturile järgmiselt: 2/10 võtsid kaugtuled maha ja 8/10 ei teinud väljagi. aga kui vastutuleval autol on kaugtuled peal oled sa piisavalt kaua pimestatud et kraavi sõita.
Piisavalt pimestatud, et vastutulevale autole ette sõita.Ennast ajavad ka sellised autojuhid närvi.
Sama siin. No ei mõista mina neid autojuhte,kes pargivad(nimetame nii selliseid,kus ei ole tegemist sõitjate peale ja mahaminekut) valgustamatta maanteel,lähituled põlemas! Kas on tõesti väga raske gabariitide peale lülitada? Tundub et on tõesti... Ja mina sõidan maanteel,pean sellepärast tuled ümber lülitama kaugtuledest lähituledeks ja niivisi enda nähtavust vähendada. Pimedas ei saa teeääres seisvast täistuledega autost aru,kas see seisab või sõidab.
Teine asi,mis väga häirib: Mis tuled on ees need väikesed valged põhitulede all? Udutuled minuarust... Miks kasutatakse neid tulesid koos lähituledega tavalisel pimedal ajal,kus ei ole nähtavust segavaid asjaolusid(lumesadu,udu jms.)? Eputavad lihtsalt või?! Ja kui palju on selliseid autojuhte!
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 1,267
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
37
Mina soovitaks omalt poolt lisaks akendele ka katuselt vähemalt suurem hang maha lükata, sest muidu juba 50-e pealt keerutab sellise tuisu taha, et tagasõitja peab kohe heaga kaugemale hoidma, kui midagi näha tahab. Ei ütle, et nüüd tuleb see katus täitsa puhtaks lakkuda, aga harjaga üle käia oleks küll mõistlik. Samas, kui seda "kaotatud" aega hakatakse hiljem tagasi tegema, siis parem ikkagi tuisaku kui pärast kihutama hakaku.
Aga võib-olla olen ma lihtsalt üks imelik, keda mõnikord häirib eessõitva auto poolt tekitatav pidev lumetuisk. Ise lükkan oma autol katuse puhtaks.
Postitused: 3,095
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
59
Ma pean ausalt tunnistama, et olen "tankiaknaga" mõned korrad liikvele läinud. Kui probleemiks on äsjasadanud lumi, siis ok, lükkan muidugi harjaga maha, aga kui lumi-sula-miinuskraadid tsükli järel on klaasid veerandsentimeetrise jääkihi all ja sihtkohta ikka megakiire on, siis olen liikvele läinud autoga, kus esiklaas on poolest saati jääs ja küljeklaasist näeb välja ainult klaasi alla lastes...
Loomulikult pole see kõige parem variant, aga ettevaatlikult liigeldes elab üle, vähemalt minu ohutaluvusläve see veel ei ületa. Kahjuks on esiklaasi soojendus endiselt veel rohkem "luksusklassi" autode varustus, hea meelega lülitaks selle sisse ja unustaks kõik mured, aga ei saa.
Kunagi ostsin Escortile ühe aerosooli, mida klaasile pihustades jää kümne sekundiga ära sulas, kahjuks pole see toode enam poes silma jäänud, tootjat ja nimetust ka ei mäleta, kui keegi teab kust saab siis oleks info eest väga tänulik. Oleks ostmise hetkel teadnud, et nii hea asi on, siis oleks mitte ühe vaid kümme pudelit ostnud.
Postitused: 1,835
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
Muide mina ei saa aru, mis on üldse tagumiste udutulede mõte, s.t. miks need üldse autole peale pandud on?!? Kui aastaid tagasi Sierraga sõitma hakkasin, siis konkreetselt sellel autol oli üks tagumine udutuli. Enda arust korrektse ja teistega arvestava liiklejana püüdsin seda siis kasutada vahel udus sõitmisel enda paremini nähtavaks tegemiseks, kui nähtavus tõepoolest minu arvates halb oli. Üsna peatselt aga hakkasid paljud möödasõitjad ohutuledega vilgutama. Loobusin.
Postitused: 4,163
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
Eesmised tehasepaigaldatud või hästi reguleeritud aftermarket udukad ei häiri. Kui on istumise all auto, millel need on olemas, kasutan pimedas maanteesõidul peaaegu alati. Parimad olid Astra omad, need toimisid suisa nurgatuledena. Eesmised tuled selleks ongi, et mistahes piiratud nähtavuse korral, mida on ka pimedus, teed valgustada ja sõitu ohutumaks teha. Võlusõna on õige reguleeritus ja õige tugevusega pirn! Lisaks on täiesti õigustatud ja seaduslik udutulede kasutamine ka sulapäikeses keset ilusat suve!!!
Mõisted LE'st: Halva nähtavuse all mõistetakse ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed, vastupäike) tingitud ajutist olukorda, kui vaadeldava objekti nähtavus on taustast eristamatu alla 300 m.
Pimeda aja all mõistetakse ajavahemikku ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 m.
Tagumist udutuld tuleb kasutada jah sis, kui auto taga kas tuiskab vett või lund või kui on tihe udu. Minu arust peaks paljudel autodel tagumine udukas toimima nii, et lähituledega see üldse ei saa põleda, vaid kaugtuledega. Ei mäleta, kellel kõigil selline süsteem oli, Opelil kindlasti. Linnas tagumiste udukatega sõitjad aga ajavad suisa marru. Saa siis aru, kas ta pidurdab või mis ta teeb, lisaks vastik pimestamine.
Mis aga puudutab tankipilusid ja umbaporiseid klaase: mina olen seda meelt, et Politsei võik IGALE sellisele ühe kena rahatrahvi kirjutada. Ma julgen väita, et oma 18 aasta kogemuse põhjal pole mul kunagi sattunud sellist situatsiooni, kus ma ei leiaks seda 1 minutit harja-kaabitsaga tegutseda. Ja mul on olnud tollinduse ajal kogu aeg sigakiire, auto seisnud möllava merega kaipealsel, lumetuiskudes etc aga kurat, selle aja OMA ohutuse ja mugavuse nimel leian ma alati! Ma jään pigem kuhugi hiljaks aga ennast ja teisi tapma ka ei hakka.
Postitused: 3,095
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
59
02-02-2008, 22:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-02-2008, 22:51 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Jah, aga neid on ju palju erinevaid ja paar tükki mida ma hiljem proovinud olen on suhteliselt ebatõhusad.
Kaabits kriibib klaasid ära, seda on parem mitte kasutada. Küttesüsteemiga sulatades läheb paksu jää sulatamiseks ikka palju kauem kui minut-paar.
Postitused: 138
Teemad: 15
Liitus: Aug 2004
Maine:
0
Üleeila ajas närvi järjekordne Tallinna linnaisade lollus: No mis kuradi pärast oli vaja Pirita teelt see 70ne märk maha võtta? Sinna tekib selline tropp, kui 50ga loksuda, krt tee on rahuldav (hea oleks palju öeldud) nähtavus hea, bussid viidi ka mujale ja nemad panevad 50...
Kapa @ ootab aega, mil Tallinn-Tartu maanteele pannakse kogu ulatuses 50-ne piirang.