Mis ei meeldi liikluses.
#61

ühel eelmise suve öösel käisin ühe sõbraga jalgratastel põlvas. ja meie eesti autojuhid reageerivad ratturile järgmiselt: 2/10 võtsid kaugtuled maha ja 8/10 ei teinud väljagi. aga kui vastutuleval autol on kaugtuled peal oled sa piisavalt kaua pimestatud et kraavi sõita.

Otsin korraliku uraali. samuti olen huvitatud odavast autost mis sobib põlluralliks (dok-e pole vaja. elan põlvamaa ja võrumaa piiril.
Vasta
#62

Täna jälle lumi maas.Ja ei meeldi ringisõitwad lumehanged.Edeklaas neil enamasti kojameeste töölaiuselt puhas,mõnigatel puhastatud ka juhipoolne ukseklaas ja peegel.Kõik muu lume all.Mina küll niimoodu peaaegu pimesi ei mõistaks sõita.Aga näe ,sõidetakse.Aru ma ei saa kas raske oma valge käekesega autolt lumi maha lükata.Nii kiire ka ju pole ,et ei jõua.See pigem tolle moodi ,et ei hoolita teistest rääkimata endast.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#63

dongo Kirjutas:ühel eelmise suve öösel käisin ühe sõbraga jalgratastel põlvas. ja meie eesti autojuhid reageerivad ratturile järgmiselt: 2/10 võtsid kaugtuled maha ja 8/10 ei teinud väljagi. aga kui vastutuleval autol on kaugtuled peal oled sa piisavalt kaua pimestatud et kraavi sõita.

Piisavalt pimestatud, et vastutulevale autole ette sõita.Ennast ajavad ka sellised autojuhid närvi.
Vasta
#64

Tractorist01 Kirjutas:
dongo Kirjutas:ühel eelmise suve öösel käisin ühe sõbraga jalgratastel põlvas. ja meie eesti autojuhid reageerivad ratturile järgmiselt: 2/10 võtsid kaugtuled maha ja 8/10 ei teinud väljagi. aga kui vastutuleval autol on kaugtuled peal oled sa piisavalt kaua pimestatud et kraavi sõita.

Piisavalt pimestatud, et vastutulevale autole ette sõita.Ennast ajavad ka sellised autojuhid närvi.

Sama siin. No ei mõista mina neid autojuhte,kes pargivad(nimetame nii selliseid,kus ei ole tegemist sõitjate peale ja mahaminekut) valgustamatta maanteel,lähituled põlemas! Kas on tõesti väga raske gabariitide peale lülitada? Tundub et on tõesti... Ja mina sõidan maanteel,pean sellepärast tuled ümber lülitama kaugtuledest lähituledeks ja niivisi enda nähtavust vähendada. Pimedas ei saa teeääres seisvast täistuledega autost aru,kas see seisab või sõidab.
Teine asi,mis väga häirib: Mis tuled on ees need väikesed valged põhitulede all? Udutuled minuarust... Miks kasutatakse neid tulesid koos lähituledega tavalisel pimedal ajal,kus ei ole nähtavust segavaid asjaolusid(lumesadu,udu jms.)? Eputavad lihtsalt või?! Ja kui palju on selliseid autojuhte!

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#65

PETSS Kirjutas:Täna jälle lumi maas ... Edeklaas neil enamasti kojameeste töölaiuselt puhas ... Aru ma ei saa kas raske oma valge käekesega autolt lumi maha lükata
Kui kojameeste laiuselt, siis on kõik ju peaaegu korras, täna tuli ette ka tankiste, kellel 3X5 cm pilu esiaknas puhastatud oli.
Vasta
#66

Mina soovitaks omalt poolt lisaks akendele ka katuselt vähemalt suurem hang maha lükata, sest muidu juba 50-e pealt keerutab sellise tuisu taha, et tagasõitja peab kohe heaga kaugemale hoidma, kui midagi näha tahab. Ei ütle, et nüüd tuleb see katus täitsa puhtaks lakkuda, aga harjaga üle käia oleks küll mõistlik. Samas, kui seda "kaotatud" aega hakatakse hiljem tagasi tegema, siis parem ikkagi tuisaku kui pärast kihutama hakaku.

Aga võib-olla olen ma lihtsalt üks imelik, keda mõnikord häirib eessõitva auto poolt tekitatav pidev lumetuisk. Ise lükkan oma autol katuse puhtaks.
Vasta
#67

41Degree Kirjutas:......sest muidu juba 50-e pealt keerutab sellise tuisu taha, et tagasõitja peab kohe heaga kaugemale hoidma, kui midagi näha tahab...


Õigesti valitud kiirus ja OHUTU PIKIVAHE. Säänse libedaga on nagunii parem kaugemale hoida ja polegi nii paha kui "meeldetuletajaid" rohkem satub olema.

loll on loll olla.
Vasta
#68

Ma pean ausalt tunnistama, et olen "tankiaknaga" mõned korrad liikvele läinud. Kui probleemiks on äsjasadanud lumi, siis ok, lükkan muidugi harjaga maha, aga kui lumi-sula-miinuskraadid tsükli järel on klaasid veerandsentimeetrise jääkihi all ja sihtkohta ikka megakiire on, siis olen liikvele läinud autoga, kus esiklaas on poolest saati jääs ja küljeklaasist näeb välja ainult klaasi alla lastes...

Loomulikult pole see kõige parem variant, aga ettevaatlikult liigeldes elab üle, vähemalt minu ohutaluvusläve see veel ei ületa. Kahjuks on esiklaasi soojendus endiselt veel rohkem "luksusklassi" autode varustus, hea meelega lülitaks selle sisse ja unustaks kõik mured, aga ei saa.

Kunagi ostsin Escortile ühe aerosooli, mida klaasile pihustades jää kümne sekundiga ära sulas, kahjuks pole see toode enam poes silma jäänud, tootjat ja nimetust ka ei mäleta, kui keegi teab kust saab siis oleks info eest väga tänulik. Oleks ostmise hetkel teadnud, et nii hea asi on, siis oleks mitte ühe vaid kümme pudelit ostnud.
Vasta
#69

EdR Kirjutas:Teine asi,mis väga häirib: Mis tuled on ees need väikesed valged põhitulede all? Udutuled minuarust... Miks kasutatakse neid tulesid koos lähituledega tavalisel pimedal ajal,kus ei ole nähtavust segavaid asjaolusid(lumesadu,udu jms.)? Eputavad lihtsalt või?! Ja kui palju on selliseid autojuhte!

Inimeste valulävi on erinev - ma pole 8 juhistaaþi-aasta jooksul ühtki udutuld tähele pand, mis mind häirind oleks. Tagumised küll vahel häirivad. See-eest on teedel väga palju reguleerimata lähituledega autoid ja need pimestavad isegi päisel ajal, kui juhtud otsa vaatama.
Vasta
#70

Muide mina ei saa aru, mis on üldse tagumiste udutulede mõte, s.t. miks need üldse autole peale pandud on?!? Kui aastaid tagasi Sierraga sõitma hakkasin, siis konkreetselt sellel autol oli üks tagumine udutuli. Enda arust korrektse ja teistega arvestava liiklejana püüdsin seda siis kasutada vahel udus sõitmisel enda paremini nähtavaks tegemiseks, kui nähtavus tõepoolest minu arvates halb oli. Üsna peatselt aga hakkasid paljud möödasõitjad ohutuledega vilgutama. Loobusin.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#71

Eesmised tehasepaigaldatud või hästi reguleeritud aftermarket udukad ei häiri. Kui on istumise all auto, millel need on olemas, kasutan pimedas maanteesõidul peaaegu alati. Parimad olid Astra omad, need toimisid suisa nurgatuledena. Eesmised tuled selleks ongi, et mistahes piiratud nähtavuse korral, mida on ka pimedus, teed valgustada ja sõitu ohutumaks teha. Võlusõna on õige reguleeritus ja õige tugevusega pirn! Lisaks on täiesti õigustatud ja seaduslik udutulede kasutamine ka sulapäikeses keset ilusat suve!!!

Mõisted LE'st: Halva nähtavuse all mõistetakse ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed, vastupäike) tingitud ajutist olukorda, kui vaadeldava objekti nähtavus on taustast eristamatu alla 300 m.
Pimeda aja all mõistetakse ajavahemikku ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 m.

Tagumist udutuld tuleb kasutada jah sis, kui auto taga kas tuiskab vett või lund või kui on tihe udu. Minu arust peaks paljudel autodel tagumine udukas toimima nii, et lähituledega see üldse ei saa põleda, vaid kaugtuledega. Ei mäleta, kellel kõigil selline süsteem oli, Opelil kindlasti. Linnas tagumiste udukatega sõitjad aga ajavad suisa marru. Saa siis aru, kas ta pidurdab või mis ta teeb, lisaks vastik pimestamine.

Mis aga puudutab tankipilusid ja umbaporiseid klaase: mina olen seda meelt, et Politsei võik IGALE sellisele ühe kena rahatrahvi kirjutada. Ma julgen väita, et oma 18 aasta kogemuse põhjal pole mul kunagi sattunud sellist situatsiooni, kus ma ei leiaks seda 1 minutit harja-kaabitsaga tegutseda. Ja mul on olnud tollinduse ajal kogu aeg sigakiire, auto seisnud möllava merega kaipealsel, lumetuiskudes etc aga kurat, selle aja OMA ohutuse ja mugavuse nimel leian ma alati! Ma jään pigem kuhugi hiljaks aga ennast ja teisi tapma ka ei hakka.
Vasta
#72

PlyVal64 Kirjutas:Mis aga puudutab tankipilusid ja umbaporiseid klaase: mina olen seda meelt, et Politsei võik IGALE sellisele ühe kena rahatrahvi kirjutada. Ma julgen väita, et oma 18 aasta kogemuse põhjal pole mul kunagi sattunud sellist situatsiooni, kus ma ei leiaks seda 1 minutit harja-kaabitsaga tegutseda. Ja mul on olnud tollinduse ajal kogu aeg sigakiire, auto seisnud möllava merega kaipealsel, lumetuiskudes etc aga kurat, selle aja OMA ohutuse ja mugavuse nimel leian ma alati! Ma jään pigem kuhugi hiljaks aga ennast ja teisi tapma ka ei hakka.

101% Priiduga nõus! Minu sõiduõpetaja sõnad 1972.aaastast kumisevad tänaseni kõrvus: "Kui ei näe, siis ei sõida!"
Vasta
#73

Jesper Kirjutas:Kunagi ostsin Escortile ühe aerosooli, mida klaasile pihustades jää kümne sekundiga ära sulas, kahjuks pole see toode enam poes silma jäänud, tootjat ja nimetust ka ei mäleta, kui keegi teab kust saab siis oleks info eest väga tänulik. Oleks ostmise hetkel teadnud, et nii hea asi on, siis oleks mitte ühe vaid kümme pudelit ostnud.

Selle asja nimi on Deicer või de-icer. Saadavus on igas auto varuosade poes. Nii aerosoolis kui tavalise pihustiga pudelis.

Aia Racing
Vasta
#74

Jah, aga neid on ju palju erinevaid ja paar tükki mida ma hiljem proovinud olen on suhteliselt ebatõhusad.

Kaabits kriibib klaasid ära, seda on parem mitte kasutada. Küttesüsteemiga sulatades läheb paksu jää sulatamiseks ikka palju kauem kui minut-paar.
Vasta
#75

Jesper Kirjutas:Kaabits kriibib klaasid ära, seda on parem mitte kasutada. Küttesüsteemiga sulatades läheb paksu jää sulatamiseks ikka palju kauem kui minut-paar.

Tuleb parem kaabits valida. Soovitavalt metallosaga jää jaoks. Ja klaase tuleb puhtana hoida, et vähem klaasekriipivaid liivateri oleks.
Kõige parem on lasta natuke küttesüsteemil sulatada, et jää kergemini maha tuleks ja siis kraapida.

Mina tavaliselt panen auto käima, soojenduse esiklaasile puhuma, siis puhastan küljeklaasid (vasaku esimese ja mõlemad parempoolsed) ja viimasena esiklaasi, mis on juba natuke sulama hakanud. Esiklaasil puhastan kõigepealt kojameeste tööala (see on puhtam), seejärel nurgad. Vahepeal pühin kaabitsalt sodi maha, et vähendada võimalust mõne liivateraga klaasi kriipida.

"Pimedaid" ja lihtsalt lumiseid autosid ei kannata, liikluses katsun võimalikult eemale hoida, sest nad ju ei näe mind. Ise lükkan lume katuselt ja luukidelt alati maha, et mitte häirida teisi liiklejaid ja et mitte ohustada enda nähtavust. Üks õpetlik lugu on meeles juba suht varajasest lapsepõlvest kus peretuttavate autos kaassõitjana väga ohtlikku olukorda sattusin. Nimelt oli katusele jäetud "lumetort", mis fooritaga pidurdades esiklaasile vajus. Kojamehed seda kõrvale lükata ei jaksanud, seetõttu tuli keset liiklusvoolu äkkpidurdus teha ja minna klaase puhastama. Ebameeldiv ja ohtlik.
Vasta
#76

zazik Kirjutas:Soovitavalt metallosaga jää jaoks.

Mul ühe käru klaaside-peeglite puhastamiseks sellist pruugitud. Ühegi plastkaabitsaga pole mina sarnast tulemust suutnud saavutada. Aga võimalik, et osad neist nii jõhkraid kriipimisjälgi klaasidele ei jäta... Ja ega seda va inimfaktorit ka täielikult kõrvale jätta ei saa...
Vasta
#77

pppp Kirjutas:
zazik Kirjutas:Soovitavalt metallosaga jää jaoks.

Mul ühe käru klaaside-peeglite puhastamiseks sellist pruugitud. Ühegi plastkaabitsaga pole mina sarnast tulemust suutnud saavutada. Aga võimalik, et osad neist nii jõhkraid kriipimisjälgi klaasidele ei jäta... Ja ega seda va inimfaktorit ka täielikult kõrvale jätta ei saa...

Mõned metallkaabitsad on jah väga varmad kriime tekitama. Mul endal kasutusel mingi vasest kraapimisservaga kaabits, sellega pole ühtki probleemi olnud.
Plastiku puhul on see jama, et kui liiga pehme on, siis võib mõni liivatera sinna sisse minna ja tulemus on oi-oi kui paha.

Aga jah, mingil määral on kindlasti määrav ka inimfaktor.
Vasta
#78

Üleeila ajas närvi järjekordne Tallinna linnaisade lollus: No mis kuradi pärast oli vaja Pirita teelt see 70ne märk maha võtta? Sinna tekib selline tropp, kui 50ga loksuda, krt tee on rahuldav (hea oleks palju öeldud) nähtavus hea, bussid viidi ka mujale ja nemad panevad 50...


Kapa @ ootab aega, mil Tallinn-Tartu maanteele pannakse kogu ulatuses 50-ne piirang.
Vasta
#79

kapa Kirjutas:Üleeila ajas närvi järjekordne Tallinna linnaisade lollus: No mis kuradi pärast oli vaja Pirita teelt see 70ne märk maha võtta? Sinna tekib selline tropp, kui 50ga loksuda, krt tee on rahuldav (hea oleks palju öeldud) nähtavus hea, bussid viidi ka mujale ja nemad panevad 50...
Tead, sellest kirjutati ühes teises teemas, aga kuna sinna vastukaja ei oodatud, siis saad selle siia.
Kirjuta linnaisadele, mis sa siin virised, loodad mingisugust poolehoidu saada, et võiks sõita 3 km-sel teelõigul 70 km/h, palju sa võidad ajas = mitte s.....i. Kui ei meeldi käi jala!!
Vasta
#80

Liikluse peale vihastamisest närvid läbi jah Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne