Probleemid võrri magnetiga ja süütega
#1

Probleem seisneb selles, et võrri (mootor Д8МWink magnetrootori kinnituskruvi tuleb ka kõige kõvema kinnikeeramise puhul pöörete mõjul lahti ning lisaks sellele loksub magnetosa ümber kuuskantse kiilusüdamiku. ( südamik seisab väntvõllil paigal, aga selle ümber olev magnet liigub nõksudes edasi-tagasi)
*
Teised probleemid on võrri "aevastamine" karbussi ning jõu ja pöörete vähesus.
Sooviks siis nimelt teada, et kas need probleemid on omavahel seotud ja kui on, kas siis peaksin ma ära vahetama kogu magnetratta või ainult südamiku, kui viimane üldse ära käib.
Lugesin, et kellegil oli veel sarnane lahtijooksmine, kuid sealt ma abi ei saanud. Keegi siis nüüd oskab aidata? Tahaks kevadeks korda saada.
Vasta
#2

Korralik vedruseib oli minu võrridel piisav magneti fikseerimiseks.
Muidugi hakkab mootor nusperdama, kui süüde hilisemaks-varasemaks käib omatahtsi.
Vasta
#3

Kusjuures mul on seal all vedruseib ja ma proovisin panna kruvile isegi teflonlinti ja tugevat ehitusliimi, kuid ikka jookseb lahti. Äkki peaksin hoopis kinni tinutama?
Igatahes võib kruvi veel kinni saada, magneti edasi-tagasi nõtkumine ümber kuuskantse südamiku jääb alles.
Vasta
#4

Mul jäi ka see magnet niiviisi loksuma ja loksus koguaeg, uue vastu ei asendanud. Osta nt uus vedruseib, mis on elastne, vanemad ei pruugi oma tööülessandeid enam täita.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#5

Südamiku soovitan kinni kärnida, minul kestis nii päris kaua.
Vasta
#6

Proovisin kärnida ja ka superliimiga liimida ning vahetasin ka poldi koos vedruseibiga uue vastu. Algul läks käima ilusti, kuid vana probleem lasi ainult 10 sek oodata. Seisma jättes selgus, et polt on ainult nõrgalt kinni. Põhjalikul uurimisel raamatu abiga selgus,et kiil on kulutanud südamiku sees oleva soone poole laiemaks ja tugeval lõngutamisel liigub kogu magnet koos südamikuga edasi-tagasi ümber väntvõlli. Lisaks on ka väntvõlli peal olev kiilupesa pealt laiem kui alt (ma ei tea, kas ta on kulunud, või peabgi nii olema) ning ainus võimalus võrr jälle töökorda seada on lasta väntvõllile ja magnetisüdamikule uus soon sisse.
Vasta
#7

ega sul väntvõll ei viska, mul oli kunagi sama mure selle pärast.
/i]Nüüd üks väga idiootne soovitus ka, mis on ehk piisavalt loll, et toimida(või perse keerata väntvõlli). Nimelt võta mootor lahti keer,a väntvõll enamvähem tugevasti kruustangide vahele ning anna selle otsale, kus sul see magnet käib nii palju haamriga, et magnet raskelt otsa läheb. Liiga palju ei tohi pihta teha siis võid otsa ajamiselt magneti ära lõhkuda ning magnetile löögid ei meeldi, katsu ainult puutükkiga või muu sarnasega teda otsa suruda, kui väntvõlli ots liiga suureks muutub, siis väike viilimine ning uus proov. Kordan veelkord, see soovitus on halb soovitus,[/i] sest nii toimides võib tekkida rohkem halba kui head!
Aga ehk on sul hoopis magneti keskel asuv raudpuks ja manget ise loksumas?(puks seisab vätvõlli otsas kinni, aga samal ajal loksub ülejäänud magnet ümber puksi!)

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#8

Bravo tarkpea.Big Grin
Vasta
#9

mis bravo? kas ma rõhutasin liiga vähe ,et see suhteliselt lollakas idee on?

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#10

Parem oleks võinud kirjutamata jätta.
Vasta
#11

Soovitav oleks selljuhul uus väntvõll ja magnet muretseda, sest kiilusoon läbi. Neid väntasid peaks liikuma küll ja mitte kõige suuremas hinnaklassis, sama kehtib kah magneti kohta. Tunduvalt lihtsam viis kui ülal kirjeldatu. Aga kui on igav siis võib kõike proovida Big Grin

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#12

Suure vaevaga võtsin väntvõlli lahti, käega ringi ajades ei paista silma järgi viskavat, kui ka viskab siis mõni sajandik mm. Iseenesest paistab ta muus osas korras olevat. Samas on võimalik asjale viilida veel uus ja laiema läbimõõduga kiil, teha täpselt laiaksveninud väntvõllisoone järgi. Südamikuga on aga asi keerulisem ja see tuleks vist uus osta. Seejuures tekibgi küsimus, kas eraldi südamikku müügil on?

Mis puutub magneti pihta löömisesse, siis seda ei tohi kunagi teha, sest magnet on rabe ja võib puruneda ning lisaks kaotada magneetilised omadused.
Vasta
#13

Sulle ju juba eespool soovitati muretseda parem uus väntvõll ja magnet,mitte s..ast saia teha,sel pole mõtet.Võrri vänt pole ju mingi defitsiit,et ei leia kusagilt.
Vasta
#14

ega kui sa oled juba kõikke proovinud siis ära ültse näe vaeva,ostad uue vända ja ongi kõik, siis ongi jälle masin korras.
Vasta
#15

Ega mul jah muud vist üle jää, kui uus väntvõll koos magneti (või selle südamikuga) osta. Pole vist tõesti erilist mõtet s****t saia teha, ega viitsi ka, kui uut väntvõlli on tõepoolest saada.
Vasta
#16

Probleem ongi selles, et südamik on magnetist eraldunud. Peab aga olema magnetiga ühes tükis.
Ehk maakeeli - magnet perses.
Kui tahad, võin sulle ühe D8 magneti tasuta anda.
Vasta
#17

Sain juba kõik uued komponendid eesotsas väntvõlliga, panin ka mootori kokku, kuid nüüd on käsil järjekordne probleem.
Antud juhul on aga jama selles, et korraliku sädeme tekitamiseks pole piisavat voolu (aga magnet on ju uus). Mootor suudab käia ainult väga suurtel pööretel, saab ainult kihutada. Kui aga tuled sisse lülitada, siis on paugupealt kutu, kuigi tuled põlevad enne seismajäämist normaalselt. Milles viga? kas magnet lahja?
Vasta
#18

Kuidas sul kontaktide pealt juhe veetud, kas läbi mähise või otse?(mähis peaks voolutugevust juurde andma). Magnet ei saa nõrk olla, seda ma ei usu. Samuti timmi süüde korralikult ära (see võib põhjuseks olla, et madalatel pööretel ei käi). Aga kui kohe jokk siis peab miski lühis olema kuskil.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#19

Kõik juhtmed on paigutatud raamatu järgi ja nendes ei tohiks miskit valesti olla.
Täna ajasin akudrelliga mootorit ringi. Selgus, et kui tuled taha lülitada, ei jää säde mitte nõrgaks, vaid kaob hoopis sootuks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne