Belarussid metsaveokina
#41

Martti Kirjutas:
Martti Kirjutas:2002 aastal tõime Belarussi+ise ehitatud metsaveohaagisega metsast ära vana tuletõrjeauto raami, mis oli samas kohas juba 20 aastat seinud. Sama traktoriga käib sugulane, kes selle ehitas, iga talv metsast küttepuid välja vedamas. Paar aastat tagasi, kui oli natuke jahedam talv võrreldes tänavusega, jäi traktor metsa kinni ja väljasaamiseks tuli oodata paar nädalat, et temperatuur langeks ja maapind sügavamalt külmuks.
Traktorit on nüüd täiustatud laiade (K-701)tagarehvidega:
Üldiselt jah köik panevad russadele laiad kummid pöhiliselt k-701 kummid mis aga ei ole sugugi parim lahendus.Köige parem oleks aga panna jenisei vöi russi originaal lai kumm.k701 kummidega jää peal an see russ nagu kits libedal jääl ei edasi ega tagasi ja samma on väga turbase maa puhul.Tean omadest kogemustest.Lugu järgmine omal mull käru koos töstukiga pole ja kutsusin tuttava mehe russiga palke välja vedama mets aga turba peal,köik ilus tore kuni koorem oli peal ja vaja liikuma hakkata ei edasi ega tagasi nagu sitta häda oli seal ja mötlesime mida teha.Siis tuli idee et söber vöttab käru takka ära ja ma tulen oma kitsaste ratastega russiga ja tömban selle käru koos koormaga metsast välja. kusjuures vedasime veel koidula peale kihla.Ja nii kurb kui see ka pole kitsaste ratastega russiga ma töin selle käru sealt soiselt pinnalt välja kaju et fottokat pold kaasas.
Ja uks ligu veel seoses laia kummiga.käisin türil korra ja seal parajasti pandi vöi kohaldati uut russi metsa veoks alla pandud olid k-701 kummidest veel laiemad kummid ja mees säras ja kiitis vot nende kummidega lähen igalt poolt läbi aga meie naersime .
Lai kumm ainult löhub käiseid ja laagreid ja pool asse murrab pooleks, kasutasin ka kunnagi laiasid kumme kuid loobusin ja kui all olid litsad kummid pold muret laagrite ega muuga söita nats kehvem aga parem ikka kui iga kuu üht ja samma remonti teha
Vasta
#42

trakats4 Kirjutas:
Martti Kirjutas:
Martti Kirjutas:2002 aastal tõime Belarussi+ise ehitatud metsaveohaagisega metsast ära vana tuletõrjeauto raami, mis oli samas kohas juba 20 aastat seinud. Sama traktoriga käib sugulane, kes selle ehitas, iga talv metsast küttepuid välja vedamas. Paar aastat tagasi, kui oli natuke jahedam talv võrreldes tänavusega, jäi traktor metsa kinni ja väljasaamiseks tuli oodata paar nädalat, et temperatuur langeks ja maapind sügavamalt külmuks.
Traktorit on nüüd täiustatud laiade (K-701)tagarehvidega:
Üldiselt jah köik panevad russadele laiad kummid pöhiliselt k-701 kummid mis aga ei ole sugugi parim lahendus.Köige parem oleks aga panna jenisei vöi russi originaal lai kumm.k701 kummidega jää peal an see russ nagu kits libedal jääl ei edasi ega tagasi ja samma on väga turbase maa puhul.Tean omadest kogemustest.Lugu järgmine omal mull käru koos töstukiga pole ja kutsusin tuttava mehe russiga palke välja vedama mets aga turba peal,köik ilus tore kuni koorem oli peal ja vaja liikuma hakkata ei edasi ega tagasi nagu sitta häda oli seal ja mötlesime mida teha.Siis tuli idee et söber vöttab käru takka ära ja ma tulen oma kitsaste ratastega russiga ja tömban selle käru koos koormaga metsast välja. kusjuures vedasime veel koidula peale kihla.Ja nii kurb kui see ka pole kitsaste ratastega russiga ma töin selle käru sealt soiselt pinnalt välja kaju et fottokat pold kaasas.
Ja uks ligu veel seoses laia kummiga.käisin türil korra ja seal parajasti pandi vöi kohaldati uut russi metsa veoks alla pandud olid k-701 kummidest veel laiemad kummid ja mees säras ja kiitis vot nende kummidega lähen igalt poolt läbi aga meie naersime .
Lai kumm ainult löhub käiseid ja laagreid ja pool asse murrab pooleks, kasutasin ka kunnagi laiasid kumme kuid loobusin ja kui all olid litsad kummid pold muret laagrite ega muuga söita nats kehvem aga parem ikka kui iga kuu üht ja samma remonti teha

Väga,väga raske lugeda sellist teksti.uimaigaad!!!

Lõtk ei ole loks!
Vasta
#43

ES 95 Kirjutas:
trakats4 Kirjutas:
Martti Kirjutas:
Martti Kirjutas:[...]
Traktorit on nüüd täiustatud laiade (K-701)tagarehvidega:
[...]

Väga,väga raske lugeda sellist teksti.uimaigaad!!!
Olen ES 95ga nõus -- iseenesest asjalik jutt, aga väga raske on aru saada, mida autor on öelda tahtnud, kui pead püüdma ise ette kujutada, kus miski kirjavahemärk olla võiks (vahel võib sellest sõltuda lause mõte). Soovitaks ikka enne postitamist oma teksti läbi lugeda, et vähemalt kõige elementaarsemad vead parandada! (Ei taha oma "irisemisega" kedagi foorumist eemale peletada, aga ikkagi...)

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#44

T-40A(M) on kuulu järgi ikka päris sooliikur. Muidugi ka ligi tonni kergem. Üks vana traktorist rääkis kuis niites jõe luhta olnud vaja vikatit, vms. puhastada ja roninud traktorist välja. Maa olnud aga nii tüma, et lausa õõtsik, vajud jalgupidi läbi... Roninud siis hirmuga ruttu uuesti kabiini ja pannud ruttu punuma...
Vasta
#45

trakats4 Kirjutas:
Martti Kirjutas:
Martti Kirjutas:2002 aastal tõime Belarussi+ise ehitatud metsaveohaagisega metsast ära vana tuletõrjeauto raami, mis oli samas kohas juba 20 aastat seinud. Sama traktoriga käib sugulane, kes selle ehitas, iga talv metsast küttepuid välja vedamas. Paar aastat tagasi, kui oli natuke jahedam talv võrreldes tänavusega, jäi traktor metsa kinni ja väljasaamiseks tuli oodata paar nädalat, et temperatuur langeks ja maapind sügavamalt külmuks.
Traktorit on nüüd täiustatud laiade (K-701)tagarehvidega:
Üldiselt jah köik panevad russadele laiad kummid pöhiliselt k-701 kummid mis aga ei ole sugugi parim lahendus.Köige parem oleks aga panna jenisei vöi russi originaal lai kumm.k701 kummidega jää peal an see russ nagu kits libedal jääl ei edasi ega tagasi ja samma on väga turbase maa puhul.Tean omadest kogemustest.Lugu järgmine omal mull käru koos töstukiga pole ja kutsusin tuttava mehe russiga palke välja vedama mets aga turba peal,köik ilus tore kuni koorem oli peal ja vaja liikuma hakkata ei edasi ega tagasi nagu sitta häda oli seal ja mötlesime mida teha.Siis tuli idee et söber vöttab käru takka ära ja ma tulen oma kitsaste ratastega russiga ja tömban selle käru koos koormaga metsast välja. kusjuures vedasime veel koidula peale kihla.Ja nii kurb kui see ka pole kitsaste ratastega russiga ma töin selle käru sealt soiselt pinnalt välja kaju et fottokat pold kaasas.
Ja uks ligu veel seoses laia kummiga.käisin türil korra ja seal parajasti pandi vöi kohaldati uut russi metsa veoks alla pandud olid k-701 kummidest veel laiemad kummid ja mees säras ja kiitis vot nende kummidega lähen igalt poolt läbi aga meie naersime .
Lai kumm ainult löhub käiseid ja laagreid ja pool asse murrab pooleks, kasutasin ka kunnagi laiasid kumme kuid loobusin ja kui all olid litsad kummid pold muret laagrite ega muuga söita nats kehvem aga parem ikka kui iga kuu üht ja samma remonti teha

Sa siis väidad, et need kes 700 kummid alla topivad, on turakad. O.K. Proovi siiski oma lõpmatus tarkuses aru saada mõistetest kaal ja erisurve pinnasele. Teatud tingimustes ehk võibki kitsal rehvil eelis olla, aga mitte pehmel pinnasel. Ja kui metsamehed neid kasutavad, küllap neil ka mingi eelis on. Uko ! Valgusta uskmatuid!
Vasta
#46

vant Kirjutas:
trakats4 Kirjutas:
Martti Kirjutas:[quote=Martti]2002 aastal tõime Belarussi+ise ehitatud metsaveohaagisega metsast ära vana tuletõrjeauto raami, mis oli samas kohas juba 20 aastat seinud. Sama traktoriga käib sugulane, kes selle ehitas, iga talv metsast küttepuid välja vedamas. Paar aastat tagasi, kui oli natuke jahedam talv võrreldes tänavusega, jäi traktor metsa kinni ja väljasaamiseks tuli oodata paar nädalat, et temperatuur langeks ja maapind sügavamalt külmuks.
Traktorit on nüüd täiustatud laiade (K-701)tagarehvidega:
Üldiselt jah köik panevad russadele laiad kummid pöhiliselt k-701 kummid mis aga ei ole sugugi parim lahendus.Köige parem oleks aga panna jenisei vöi russi originaal lai kumm.k701 kummidega jää peal an see russ nagu kits libedal jääl ei edasi ega tagasi ja samma on väga turbase maa puhul.Tean omadest kogemustest.Lugu järgmine omal mull käru koos töstukiga pole ja kutsusin tuttava mehe russiga palke välja vedama mets aga turba peal,köik ilus tore kuni koorem oli peal ja vaja liikuma hakkata ei edasi ega tagasi nagu sitta häda oli seal ja mötlesime mida teha.Siis tuli idee et söber vöttab käru takka ära ja ma tulen oma kitsaste ratastega russiga ja tömban selle käru koos koormaga metsast välja. kusjuures vedasime veel koidula peale kihla.Ja nii kurb kui see ka pole kitsaste ratastega russiga ma töin selle käru sealt soiselt pinnalt välja kaju et fottokat pold kaasas.
Ja uks ligu veel seoses laia kummiga.käisin türil korra ja seal parajasti pandi vöi kohaldati uut russi metsa veoks alla pandud olid k-701 kummidest veel laiemad kummid ja mees säras ja kiitis vot nende kummidega lähen igalt poolt läbi aga meie naersime .
Lai kumm ainult löhub käiseid ja laagreid ja pool asse murrab pooleks, kasutasin ka kunnagi laiasid kumme kuid loobusin ja kui all olid litsad kummid pold muret laagrite ega muuga söita nats kehvem aga parem ikka kui iga kuu üht ja samma remonti teha

Sa siis väidad, et need kes 700 kummid alla topivad, on turakad. O.K. Proovi siiski oma lõpmatus tarkuses aru saada mõistetest kaal ja erisurve pinnasele. Teatud tingimustes ehk võibki kitsal rehvil eelis olla, aga mitte pehmel pinnasel. Ja kui metsamehed neid kasutavad, küllap neil ka mingi eelis on. Uko ! Valgusta uskmatuid!
[/quot
Neil on vaid üks eelis naad ei purune nii kergelt kui tavaline russi kumm.On paksemast kummist muud ei midagi.
Vasta
#47

Eks asi ikka kandevõimes ja rehvi tugevuses.On ka nendest kuiv kuuseoks läbi läinud.Nüüd uute saadaolvate rehvidega pole kahjuks midagi teha,küljed on nii pehmed et väiksemgi oks läheb läbi.Muidugi ega 701 rehv kõige parem pole,kurnab russi .Tehti millalgi 710mm laiu rehve,need oleks parajad,kahjuks pole neid enam saada.
Vasta
#48

710mm laiusega kumme pole näinud, olid 700mm mida tõesti enam pole saada. Bellarussile sobivad väga hästi vana K-700 610mm laiusega kummid, mida on saada ka praegu, aga siis tuleb otsida ka vastav velje, või K-701 oma kitsamaks teha.
Vasta
#49

Mittemidagi pole vaja otsida,on olnud ühe ja sama velje peal mõlemat sorti rehvid.See pilt mis ma eespool panin,need rehvid on 710mm mõõduga.
Vasta
#50

ukol jumala õigus.Need mis sinu pandud piltidel on mõõduga 700-665 ja need on diagonaalid.Nende rehvide tootmine lõpetati kui hakati k-701-le tootma 720R665.Neid 700-665 omalgi mõned metsa all aga ka suht siledad.Üks eelis on nendel laiadel veel,velg ei ole maale nii lähedal ja kännud ei riku velje serva ära.Kõvemad veljed on lkt-120 omad kuna on tehase poolt tugevdatud äärtega.Praegusel ajal toodetavad 720R665 on väga pehme kummiseguga,mõeldud ikkagi teele ja põllule.Kui metsamees tahab rehvimure unustada siis tuleb kasutada K-702 laaduri omasid,kihte rehvil oli vist kui õieti mäletan 26 PR.(vaata eespool minu postitust,mõõt kah seal kirjas).Omal nahal läbi proovitud!

Lõtk ei ole loks!
Vasta
#51

Keegi eelnevatest postitajatest julgustas metsamehi siia pilte lisama.Kuigi teema pealkiri on belarusside jaoks, lisan siia tahasihoidlikud pildid metsas juhtumistest ka muude masinatega. Oma pildikaustades kolades leidsin mõned sobivad ülesvõtted.Juhtumisi on olnud palju ,aga ükskord pole kaamerat käepärast,teinekord jälle napib aega roolis olles...Pole ka elukutseine sellel alal.

http://www.album.ee/album/30020174/50095597

Esimesi pilte ei kommenteeri Smile Viimastel sai siis t-25 vintsi jõudu proovitud.Nimelt vajus mtz käru veidi maasse ,traktor oli täiesti libedal jääl seega ise kaasa ei aidanud.Sai siis t-25 vintsi tross algul kahekordselt pandud,et veojõud suurem.Asi ei arenenud ja lisasin veel ühe ploki vahele.Siis oli tross kolmekordselt ja jõudis koorma välja sikutada.Muidugi oli t-25 ise puu külles seniks.

Ahjaa ,ammu olen mõelnud,et foormumis võikski olla mingisugune "uppuvad masinad" vms teema.Huvitav oleks vaadata ekstreemsusi. Võtaks siis isegi piltide tegemist tõsissemalt Smile

Mootorrattad,talu-ja metsatehnika,masinaehitus
Vasta
#52

Kas keegi oskab öelda, et miks mõnel masinal on üks tagarehv mustriga sõidusuunas ja teine tagarehv on vastupidi? Kas see on kindlatel eesmärkidel tehtud ja parandab läbivust?
Vasta
#53

Siis on samal teljel mõlemad ühe poole rattad trehvanud.Kas siis mõlemad on vasaku või mõlemad parema poole omad.

Mootorrattad,talu-ja metsatehnika,masinaehitus
Vasta
#54

randmevääne2 Kirjutas:Siis on samal teljel mõlemad ühe poole rattad trehvanud.Kas siis mõlemad on vasaku või mõlemad parema poole omad.

kui on rehv mustriga vastupidises suunnas siis ta ei kulu asvaldi peal nii palju aga seda ei tea mis eesmärk metsas on
Vasta
#55

Hei! Hmmmmmm. Vaatasin neid pilte, kuidas on see võimalik, et täie- sti tasase koha peal on plate küllili keeratud? Muidu normaalsed olukorrad metsas.
Vasta
#56

Tasane küll polnud,kummik täitsa vee all ja koorem ka kõrge (oli) http://www.album.ee/node/14099119/50095597#browse

Esimene koorem läks hästi läbi,aga teisega väike näpukasSmile Peab ikka vaatama kust sõita.Üldiselt need üheteljelised kitsad kärud on suht pukatsid,lähevad kergelt ümber.

Mootorrattad,talu-ja metsatehnika,masinaehitus
Vasta
#57

Nojah, selge siis. Tegijal ikke juhtub.
Vasta
#58

kas on mõni mees eestis kes teeb vedavid metsakärusi . oleks huvitatud
Vasta
#59

Olen teinud kolm käru koos abilistega.Ühe pildid olid kusagil eespool.
Vasta
#60

mul plaan osta zetor proxima 8441 kas sellisele sobib see käru. või äkki on mingi kiiruste vahe? ja palju teil sellise ehitamine maksab?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne