29-02-2008, 22:02 PM
Minu teada juhikabiini seinal.250,255,256 ,260 ja 280 oli see juba sinisel põhal ja pikliku kujuga.Wanematel bussidel aga sarnast Sinu pildil olewaga.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
mairo222 Kirjutas:Lool (kui sõita Kostiverre) on ka üks maha jäätud 2 ukseline linnalähi ikarus /valget värvi
postimees Kirjutas:Küsiks asjatundjatelt, millal sõitis viimane 556 tallinnas liini?Minu teada lõpetas viiamane Ikarus 556 oma sõidud Tallinnas 1979.a., seega tervelt 4 aastat enne viimast Ikarus 180-t.
postimees Kirjutas:Väga imelik, ise olen sündinud 1978 lõpp ja nagu mäletan seda "triibuga lühikest bussi" 14 liinilt.Võib-olla mäletad seda lühikest "triibuga" bussi siis piltidelt või hoiad mälus tõesti ka asju, mida üle vankriääre nägid
Volli Kirjutas:Võib-olla mäletad seda lühikest "triibuga" bussi siis piltidelt või hoiad mälus tõesti ka asju, mida üle vankriääre nägidOn minulgi nii mõnigi asi, mida nagu mäletaks lapsepõlvest, tagantjärele mullikeseks osutunud. 14. liinil sõitis tollal 5. kolonn ja sealsed 556-d kanti maha juba 1978 lõpuks. Ja needki sõitsid lõpuks 23. liinil. Viimased 556-d olid 31. ja 32. liinil ning tõesti kadusid novembris 1979.
Ma ei hakka praegu vanades paberites tuulama, aga Tallinn sai Moskva olümpiamängude purjeregati korraldamise eel 1979 suvest - 1980 esimene pool kokku üle 100 uhiuue kollase Ikaruse, seepärast kadusid kiirelt ka viimased lühikesed valged sel perioodil! Maha hakati juba kandma ka esimesi Ikarus 260-id!
6631 Kirjutas:Aga see 100 uut Ikarust enne olümpiat on mingi müüt, mis ka Nermani raamatus taas sees. Suvest 1979 olümpiani saadi täpselt 45 Ik-260, lisaks juunis 1979 ja märtsis 1980 kummaski 20 Ik-280. Ei oluliselt rohkem ega vähem, kui kogu sel perioodil (1973-1989).See 100 uut Ikarust on tõenäoliselt pärit mõne tollase punase parteigenosse kiidukõnest mõnel järjekordsel pleenumil, kus taaskord kiideldi sellega, kuidas nõukogude võim oma alamate eest hoolitseb! Samas...üht-teist enne olümpia purjeregatti Tallinnas ju ette ka võeti: ehitati ümber suur hulk tänavaid (Liivalaia, Narva mnt., Pirita tee), rajati terve rida vajalikke hooneid (Postimaja, hotell Olümpia, Purjespordi keskus, teletorn j.n.e.). Tänavatele lubati esmakordselt ka lääne päritolu autosid, et vähegi kirjumaks muuta senist nõukogude päritoli autoparki. Isegi sellist kapitalistlikku rämpsu, nagu närimiskumm lubati esimest korda NSVL-i ajaloos Tallinnas tootma hakata
Volli Kirjutas:See 100 uut Ikarust on tõenäoliselt pärit mõne tollase punase parteigenosse kiidukõnest mõnel järjekordsel pleenumil, kus taaskord kiideldi sellega, kuidas nõukogude võim oma alamate eest hoolitseb!Pleenumeid ei kutsutud reeglina kokku mitte kiitlemiseks, vaid patuoinastele pähe andmiseks. Kui sa vähegi tunneksid huvi, mismoodi karvad ja suled lendasid järjekordse EKP Keskkomitee ja Eesti NSV Ministrite Nõukogu ühismääruse "Abinõudest elanike paremaks teenindamiseks linnade reisijateveotranspordiga" teksti kokkupanekul ja valmis tekstis... Mismoodi sealjuures direktorid ja peainsenerid värisesid, kes kukub musta nimekirja la kellel on lootust oma mureteemad abinõude hulka sisse suruda... Ühistransport kuulus nende paljude valdkondade hulka, mida oli kombeks avalikult kiruda.
Volli Kirjutas:Lõime 6631-ga üheskoos kokku, kui palju saabus uusi Ikarus busse aastatel 1973-1981 Tallinna linnaliinidele ja saime sellised arvud (esimene nr. näitab lühikesi, teine lõõtsaga busse):Ei saa ikkagi selliste suvaliste järeldustega nõus olla. 1975, 1977 ja 1980 jaanuari algul tuli partii 260-d, vähemalt 1975 ja 1977 olid need eelmise aasta bussid. Kui need 6+18+12 bussi eelmiste aastate reale tõsta, läheks 1974-78 pilt veel ühtlasemaks ja 1980 jääks hoopiski vaeslapseks.
1973 24+15=39
1974 32+ 0 =32
1975 46+15=61
1976 27+10=37
1977 67+10=77
1978 29+25=54
1979 52+20=72
1980 26+25=51
1981 14+25=39
Mina näen siit tabelist ikkagi, et 70-ndate lõpus tuli Tallinnasse oluliselt rohkem uusi busse, kui varasematel aastatel või kui aastal 1981 (tabelis pole arvesse võetud Ikarusi, mis saabusid tollasesse Ülemiste filiaali). Ka 1980 aasta 51-st bussist saabus 2/3 enne suve, seega enne purjeregatti. 1977 uute busside suurem hulk oli kindlasti seotud ka Õismäe uute avatavate liinidega, aga 79-80 ilmselt pandi rõhku veeremi uuendamisele.