T-16le ja uuemaile analoogidele tagumise rippsüsteemi paigaldamise võimalused?
#1

Seoses võimaluse tekkimisega soetada lähiajal üks T-16/16M kompott, tekkis huvi varustada see tagarippseadmega. Olen kuulnud sinna paigaldatud RSi rippseadmest, samuti kuulnud ka isekompunnitud variantidest. Seoses sellega paluks abi kaasfoorumlastelt, kellest nii mõnelgi selliste riistadega kindlasti kokkupuuteid on olnud. Millised on võimalused leida RSilt pärit rippseade, kuivõrd sobilik on selline komplekt väiksemamahulisteks põllutöödeks? Palju selle paigaldamine ümbertegemist nõuab? On kellegil pilte sellisest kooslusest?
Ise valmistatud variandid huvitaks ka...

Tänud igasuguse info ja pildimaterjali eest!
Vasta
#2

Ehk pühaba õhta saad pildid lühemaks lõigatud T-40 aisadega isendist. Pühaba arvat käin maal, siis pilti teen. Kõnealune asjandus u. 15-20 a. tagasi ühe Halinga meistrimehe tehtud.

loll on loll olla.
Vasta
#3

Kui hakkadki RS rippsüsteemi külgearetama ja sul vaja seda kremplit,siis võta ühendust,mul vedeleb see niisama.
Vasta
#4

Enda T-16MG-le panin kah RS-09 oma, neid näinud mitmeid kordi vanarauakokkuostus aga enda oma sai midagi 1K eest ostetud.
Ümbertegemist ja tööd on asjaga üksjagu. Eelnevalt sai uuritud ja pildistatud mitmeid isendeid.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#5

ESTRE tootis kunagi sihukest asja. Oli naljakas monstrum, kuid oma aja kohta muhe, sest ka JVV oli toodud standardsesse kohta. Samas kaalus see oma tubli pool tonni. Olen mõnel masinal seda näinud kasutatavat, seega päris lootusetu leiutis see vist pole. Iseasi, kust seda leida õnnestub.

Rippsüsteemi tegemisel on kasulik viia üks kinnitustest silla käise alt esiraamile - vähenevad tagasilda väänavad jõud... Neid sillakäisel olevad neli tikkpolti pole just parim kinnitusviis rippsüsteemile. Kuid puhast jõudu ülalt all taluvad need hästi.

Ning rippsüsteemiga töötamisel tasub siis meeles pidada, et esiraamil peab olema piisavalt raskust vastukaaluks!
Vasta
#6

CORRADOg60 Kirjutas:Seoses võimaluse tekkimisega soetada lähiajal üks T-16/16M kompott, tekkis huvi varustada see tagarippseadmega. Olen kuulnud sinna paigaldatud RSi rippseadmest, samuti kuulnud ka isekompunnitud variantidest. Seoses sellega paluks abi kaasfoorumlastelt, kellest nii mõnelgi selliste riistadega kindlasti kokkupuuteid on olnud. Millised on võimalused leida RSilt pärit rippseade, kuivõrd sobilik on selline komplekt väiksemamahulisteks põllutöödeks? Palju selle paigaldamine ümbertegemist nõuab? On kellegil pilte sellisest kooslusest?
Ise valmistatud variandid huvitaks ka...

Tänud igasuguse info ja pildimaterjali eest!
Kuna arvatavalt elad Järvamaal, siis tule vaatama! Sai ca 30 aastat tagasi aretatud ja teeninud seni hästi. Puuduseks vaid see, et ülemise tõmbitsa kasutamisel tuleb kapott ära võtta.
Vasta
#7

muuseumipapa Kirjutas:Kuna arvatavalt elad Järvamaal, siis tule vaatama! Sai ca 30 aastat tagasi aretatud ja teeninud seni hästi. Puuduseks vaid see, et ülemise tõmbitsa kasutamisel tuleb kapott ära võtta.
Sellisest pakkumisest juba ära ei ütle... Tulen kindlasti! Ja mitte ainult selle rippsüsteemi pärast! Proovin selle järgmise nädala plaanidesse ära mahutada. Võtan ühendust, kui oma ajakavasse pisut selgust olen saanud.
Tänud!
Vasta
#8

muuseumipapa Kirjutas:Puuduseks vaid see, et ülemise tõmbitsa kasutamisel tuleb kapott ära võtta.

See pole ilmtingimata nii. Meie kandi meestel on mootorikattesse vastav lõhik tehtud. Endalgi kogu sats valmis hangitud, aga otsene vajadus kadus ära ja nii see asi seisab.
Mõistlik oleks 100mm karpraud riputada kõhualla, eest kinnitub plaatidega poolraami külge. Muuseas selle tulemusena ei mahu vikat enam endisaegsesse paika ära. Aga ettepoole nihutatuna näebki vaalu paremini. mainitud karp kinnitub veel ka kabiini tugikronsteinide külge. Kuivõrd rippsüsteemile saab haakelati vahele panna, võid südamerahuga ohverdada originaalsed kabiinikronsad ja allpool oleva osa ära lõigata (originaalis siis mõeldud haakeraua kinnitamiseks) ja needsamad kronsad keevitada karpraudade külge.
Elegantne lahendus (siis hoolsust, tööd ja ´vaeva nõudev) eeldab sakslase rippsüsteemi ügvendamist s.t. RS tagumistel poolraamidel lõikad võllid kinnitustest lahti ja lased allapoole, vastasel juhul ei mahu enam mootori alla. NB! Kahe võlli asetust teineteise suhtes ei tohiks muuta, sest mida on tugevusarvutuses tehase insenerid ettenäinud, seda samkompunnzavood ei peaks mitte muutma.
Ning muuseas - saskale on võimalik ka jõuvõtuvõll taha järgata.
Ja pildidki omalt poolt pakkuda, aga need kontorilapparis ja esmaspäevast vast kättesaadavad.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#9

RS-09 aisad ja tundmatu reduktor +inseneri mõtlemineWink http://www.foto24.ee/album/21627
muide see kooslus on palju kartulivagusid lahti ajanudWink
Vasta
#10

I.A Kirjutas:RS-09 aisad ja tundmatu reduktor +inseneri mõtlemineWink http://www.foto24.ee/album/21627
muide see kooslus on palju kartulivagusid lahti ajanudWink
Kas selline reduktori paigutus aiste kettidele ette ei jää?
Oskab keegi öelda, millelt see reduktor pärit on?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#11

Tegin ka pilte. Hädaga sain nagisse kasutajagi tehtud. vist:
http://nagi.ee/photos/IIIFFFAR/4856539/

Mõned pildid ehk nigelad, ei oska veel päriselt pilti teha, soetasin hiljuti "päris" fotika. Ei osand vägisi välgutama panna

loll on loll olla.
Vasta
#12

IIIFFFAR Kirjutas:Tegin ka pilte. Hädaga sain nagisse kasutajagi tehtud.
Tänud!
Vasta
#13

CORRADOg60 Kirjutas:Kas selline reduktori paigutus aiste kettidele ette ei jää?
Oskab keegi öelda, millelt see reduktor pärit on?


teistelt piltidelt on vist näha,et ette ei jää.
reduktor on mälu järgi miskise vana kartulikombaini oma ja muudab pöörlemise vastupidiseks.see rippsüsteem ei kaalu üle suurt midagi,nii et nokka kergeks ei aja.Kunagi võibolla tekib sellele traktorile ka esirippsüsteem/jõuetuvõll ette.
Vasta
#14

Paistab, et keegi ei tea mille reduktor see siis on? Äkki on ikka teadjamehi ka ja kui kellegil vedeleb selline vidin, andku kohe märku, olen täitsa ostja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne