Teema on suletud

Mida kõike meil Eestimaal leidub, osa 4

Jossu! kas see liikur on Fiat Panda vöi Seat Marabella?
http://www.album.ee/files/91/570/norm/14691570_uCRQ.jpg

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

miniest Kirjutas:Jossu! kas see liikur on Fiat Panda vöi Seat Marabella?
http://www.album.ee/files/91/570/norm/14691570_uCRQ.jpg

Krt, ei tea täpselt aga lahtilükatava presentkatusega on igatahes...



Jossu Kirjutas:
miniest Kirjutas:Jossu! kas see liikur on Fiat Panda vöi Seat Marabella?
http://www.album.ee/files/91/570/norm/14691570_uCRQ.jpg

Krt, ei tea täpselt aga lahtilükatava presentkatusega on igatahes...
Kui Seat, siis ka Panda, Marbellal oli teistsugune nina. Tõenäolisemalt ikka Fiat, nii varaseid Seate pole siinmail kohanud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.

Võimalik, et on siit ka varem läbi käinud, täna Saaremaal jäid silma:

http://www.toyotacelica.ee/photos/main.p...C00219.JPG
http://www.toyotacelica.ee/photos/main.p...C00218.JPG
http://www.toyotacelica.ee/photos/main.p...C00221.JPG

valdo Kirjutas:
mighty tonka Kirjutas:Vana ninaga UAZ

Neid oli ju paar tükki ainult Eestis ?

Paar? Kust pärinevad Sinu andmed? Näita mulle selle teist sarnast paarilist Eestis ja ma olen õnnelik!

Neid OLI veel mõni aasta tagasi, jah, kaks tükki - üks väga perfektses korras eksemplar Saaremaal, teine armetu poolik kerevrakk Hiiumaal.
Mis lahmite, vaadake sõjaväeosadesse. Oma käega lausa ühe sellise üle värvinudSmile Kui just noored kuked kraavi pole keeranud, siis vähemasti sidepatis küll selline asjandus oli.

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile

Mis aastal see värvimine toimus?

andres22 Kirjutas:Mis aastal see värvimine toimus?

äkki 2003?

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile

Praegu on aasta 2008. B kategooriaga sõidetavat vene tehnikat ei kasuta enam keegi.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com

kris Kirjutas:Praegu on aasta 2008. B kategooriaga sõidetavat vene tehnikat ei kasuta enam keegi.

MAV Kirjutas:Mis lahmite, vaadake sõjaväeosadesse [...] vähemasti sidepatis küll selline asjandus oli.

Aga kui Sidepatis tõesti selline vananinaline UAZ olemas oli, siis mis sellest võiks praeguseks ajaks saanud olla? Äkki seisab kusagil serveris või kuurinurgas kasutuseta?

Seda ma tean, et militaartehnikat niisama lihtsalt võõrandada tsiviili ei saa, aga põhimõtteliselt on ju kõik võimalik. Näiteks kui tulevase Tehnikamuuseumi aktivistid käivad Kultuuriministeeriumile pinda ja see teeb Kaitseministeerumile ametliku esildise kanda see sõiduk Kultuuriministeeriumi bilanssi ning deponeerida Tehnikamuuseumisse.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.

Aastatel 99-00 ei märganud küll sellist masinat sidepatis kusagil seismas.
Aga tehnikat on muidugi sinna kindlasti ja juurde veetud.
IPA'd ja üks korea sõda näinud ambulantsimasin Dodge seisid (vahest harva isegi liikusid) seal küll.
Samas ega äkki ei osanud vaadata. Kuid uazik oleks silma hakanud küll. Samas võin ju uurida äkki keegi tolleaegsetest autorühma "kolleegidest" mäletab

kulac@sidepati kasvandik

EDIT: Uurisin. Uazik oli, kuid "tavaline".

To valdo - enamus tehnikast on müüdud kas osta.ee vahendusel või viidud Kuusakoskisse (teatud juhul ei saa kaitseotstarbelist varustust tsiviilkäitlusse anda, isegi juhul kui tegemist on UAZikuga. Nn Landroveri juhtum heaks näiteks.)

Kamina (loe: kaitseministeerium) kaudu oleme püüdnud Järva-Jaani masinaid saada (konkreetsed masinadki olid välja vaadatud), kuid kuna tegemist on eraalgatusliku ettevõtmisega, siis ei olnud see võimalik (ei taha täpseid asjaolusid selgitada).

Sidepatil on niigi väike territoorium, et seda risustada kasutult seisva masina hoiustamisega. Seal ei ole midagi. Vähemalt polnud täna hommikul, võib-olla on kellelgi täpsemat infot. Ehk saab Lustisõidu raames seda kõigile tõestada.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com

kris Kirjutas:To valdo - enamus tehnikast on müüdud kas osta.ee vahendusel või viidud Kuusakoskisse (teatud juhul ei saa kaitseotstarbelist varustust tsiviilkäitlusse anda, isegi juhul kui tegemist on UAZikuga. Nn Landroveri juhtum heaks näiteks.)

Kamina (loe: kaitseministeerium) kaudu oleme püüdnud Järva-Jaani masinaid saada (konkreetsed masinadki olid välja vaadatud), kuid kuna tegemist on eraalgatusliku ettevõtmisega, siis ei olnud see võimalik (ei taha täpseid asjaolusid selgitada).

Seda enam on meil vaja riiklikult koordineeritud Tehnikamuuseumi. Et näiteks kui muidu ei saa (kui Kaitseministeerium Kultuuriministeeriumi esildisele ei reageeri), peab hr Ansip ise Vabariigi Valitsuse istungil lööma rusikaga vastu lauda ja ütlema "Jaak, kurat, anna see UAZik muuseumile!"

Niikuinii, kui see vana-UAZiku jutt luul ei ole, on see nõukogude vägede poolt siia maha jäetud ja seni NZs vedelenud isend. On teada, et EV Kaitsevägi võttis siinseal nõukatehnikat üle. Olen näiteks veerandi kõrvaga kuulnud kuulujutte, et Kaunissaare ja Pikva vahel asunud tsiviilkaitse ladudes NZs olevat 1990ndate algul olnud paar nõukavägede poolt mahajäetud UAZ-tüüpi masinat (äkki keegi täpsustab)...

Minu meelest on Palmse näituse näol mingi Tehnikamuuseumi alge juba ju olemas ka?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.

valdo Kirjutas:Olen näiteks veerandi kõrvaga kuulnud kuulujutte, et Kaunissaare ja Pikva vahel asunud tsiviilkaitse ladudes NZs olevat 1990ndate algul olnud paar nõukavägede poolt mahajäetud UAZ-tüüpi masinat (äkki keegi täpsustab)...
Ei tea kas just tegu nende NZ isenditega, aga Kaunissaare ja Pikva kandis on küll paar-kolm UAZikut ühe tehnikahuvilise kaitseliitlase käes, lisaks Iltis ja üks tänapäevasem sõiduauto. Mingi osa kuuris-aidas-garaazis, midagi vedeles ka lageda taeva all. Mehe jutu järgi pidid peaaegu kõik paugupillid olema. Selline oli seis pea 2 aastat tagasi, praegust olukorda ei tea, aga ei usu, et miskitpidi halvemaks muutunud on.

OT, aga ehk on aeg "Mida kõike meil Eestimaal leidub, osa 5" avada?..

Style Kirjutas:OT, aga ehk on aeg "Mida kõike meil Eestimaal leidub, osa 5" avada?..

Ootame ehk ümmarguse numbri ära?(lehekülje oma)



Pool-OT: mulle on öeldud, et kui ise ei tea, siis küsi. Nüüd küsingi: mida tähendab NZ?

NZ (vene keeles

PS. Njah... Edasi oli vene keeles paar sõna - need kadusid koos kogu ülejäänu tekstiga

... puutumatu tagavara

41Degree Kirjutas:Pool-OT: mulle on öeldud, et kui ise ei tea, siis küsi. Nüüd küsingi: mida tähendab NZ?

Neprikosnovennõi zapas ehk puutumatu tagavara (ma lootsin, et kõikidele Vene vanatehnika huvilistele on lühend NZ unepealt selge).

Ehk siis N. sõjaväes oli selline tava, et õppused, igapäevategevus jms toimusid ühe tehnikakomplektiga, eriolukorraks (loe: sõjaolukorraks) oli varuks hoitud aga kasutamata samalaadne tehnikakomplekt, mis seisis ladudes ja kus tehti vaid regulaarseid hooldustöid - aegajalt vahetati määrdeid ja kütust, liiguti mõni km jne. Seda niikaua, kui miskil põhjusel (nt üleüldine moderniseerimine) seda tüüpi tehnika vahetati.

Näide - Lätis Uzvara muuseumil olevad kaks puukabiiniga GAZ-51 (üks Bauska näitusel, teine Uzvara põhimuuseumis, 1951 ja 1952, mõlemi läbisõit mõni tuhat km) on mõlemad pärit Bauska sõjaväeosa NZst, mil seda tüüpi autod 1980ndate algul moodsamate vastu välja vahetati. (Olen mõlemas sees istunud ja kapoti all surkinud Smile )

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.

valdo Kirjutas:
41Degree Kirjutas:Pool-OT: mulle on öeldud, et kui ise ei tea, siis küsi. Nüüd küsingi: mida tähendab NZ?

Neprikosnovennõi zapas ehk puutumatu tagavara (ma lootsin, et kõikidele Vene vanatehnika huvilistele on lühend NZ unepealt selge).

Ehk siis N. sõjaväes oli selline tava, et õppused, igapäevategevus jms toimusid ühe tehnikakomplektiga, eriolukorraks (loe: sõjaolukorraks) oli varuks hoitud aga kasutamata samalaadne tehnikakomplekt, mis seisis ladudes ja kus tehti vaid regulaarseid hooldustöid - aegajalt vahetati määrdeid ja kütust, liiguti mõni km jne. Seda niikaua, kui miskil põhjusel (nt üleüldine moderniseerimine) seda tüüpi tehnika vahetati.

Näide - Lätis Uzvara muuseumil olevad kaks puukabiiniga GAZ-51 (üks Bauska näitusel, teine Uzvara põhimuuseumis, 1951 ja 1952, mõlemi läbisõit mõni tuhat km) on mõlemad pärit Bauska sõjaväeosa NZst, mil seda tüüpi autod 1980ndate algul moodsamate vastu välja vahetati. (Olen mõlemas sees istunud ja kapoti all surkinud Smile )

Oli minulgi au teenida NL armeed inseneriväeosas ja just NZ uutele autodele sissesõitu tehes. Aastad olid 1972/74 ja Zil-131-d hiljuti väeosasse toodud. Teenisin aega Tapal ja arvata võib, et eesti poiss võeti seepärast selle töö peale, et ta tundis Eesti kaarti. Nende masinatega sai terve Eesti läbi sõidetud, sest praporðtðike (lipnike) prouad soovisid ikka kaubareisidel käia.
Autodele tuli minul sissesõit teha 1000km ja vahetada seejärel õlid. Siis anti masinad noorte kätte pesemiseks-puhastamiseks ja pukkidele panemiseks. Ühes boksis seisid kaks autot, omavahel trossiga ühendatult. Seda seetõttu, et sõjaolukorras saaks kiiremini käivitada kui juhuslikult see starteriga ei õnnestu. Iga viie aasta järel sõideti nende autodega 500 km ja jälle pukkidele tagasi.
Andeks! Alles siis, kui jutuke valmis, avastasin, et "...Eestimaal nüüd küll mida sarnast enam ei leidu ..."
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne