Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Kõik alltoodud on kirjutatud ühe elukogemuse põhjal. Automärgiks on üks Jaapani luksusmaasturite ning luksusautode tootja, mille nime ja diileri nime jätan praegu enda teada.
Nagu seda on teada, kaasaegse sõiduki iste on üsna keeruline konstruktsioon, mis sisaldab ennas peale padja ja raami, hulga elektrikat ja elektroonikat - elektrimootorid, soojendustraate, andurid, küljeturvapatjad jne.
Kujutame nüüd ette olukorra, kui auto satub väiksemasse avariisse, mille tulemusena avaneb külgturvapadi.
Iste seljatoe külg avaneb ning külgturvapadi "tulistab" välja.
Nüüd küsimus - mis saab edasi?
Loogiline on see, et pannakse uut turvapatja, istekate õmmeldakse kinni ning asi klaar.
Ei ole.
Jaapanist tellitakse eraldi kaks istet, mis sisaldavad muuhulgas hulganisti osi, mis Eestis utiili läksid - elektrimootorid, juhtmeplokid jne.
Hind jääb...nohh...ütleme ikka number on kuuekohaline. Maksab reeglina kindlustus - ehk teisisõnu, lõppkokkuvõttes, tarbija.
Mõlemad uued esiistmed võetakse maha ning saadetakse tervikuna utiili. Selle utiliseerimine on eraldi kuluartikkel.
Samal ajal teised autoomanikud, kellel tekivad näiteks iste elektrimootoriga või istmesoojendustraatidega (need on lausa kuluartiklid) tellivad need ikka täishinnaga diilerihinnaga (istemotori hinnaks jääb u.29 000 krooni, soojendustraatide komplekt 8-9 000 krooni)
Minge suvalisse diileri varuosaletti ja uurige, kui palju maksavad levinumate mudelite istmete komponendid - motoorid, andurid, mäluplokkid. Ja peale seda uurige, mis saab neist istmetest millel on külgturvapatjad on "tulistanud"
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 606
Teemad: 18
Liitus: Aug 2004
Maine:
7
Mõtlemisväärne, kuid siin ei lahenda midagi. Igaüks ajab münti taga tänapäeval ning see ON fakt!
Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Eks see teema ongi sellest alguse saanud, et sõjaväemaasturis millel on lisadest ainult vints ja kojamehed, olen märganud uued 12-suunalise elektriajamiga, soojendusega ja muude luksuslikute vidinatega nahkistmed. Päris äge oli)))
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 2,219
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
Eks esindused lähtuvad nende poolt esindatava tootja remondijuhistest.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
enda kogemused -
rooli reguleerimise el.ajam - oli kuulda vilinat, kui el.mootor töötas.
vahetati kogu sõlm tervikuna
radiaatori leke - vahetati radiator tervikuna
kojameeste kriuksumine - vahetati trapetsi kaks korda järjest, kuni ei ilmunud see kolmandal korral. Siis määriti grafiitmäärega, ning see kadus igaveseks
Piduri peatsilinder - vahetati tervikuna
Jne jne...
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 3,074
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
56
11-04-2008, 13:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-04-2008, 13:55 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
No just, radiaatori lappimine on selline kena töö et lapid, natukese aja pärast tuleb klient tagasi, masin laibaka peal, et läks maanteel katki ja nüüd on plokikaas kõver.
Või piduri peasilinder, jälle remondid ja siis pidurdab kiilasjääl blokki, kohtub puuga ja tuleb tagasi jutuga et kuulge mis te pullite, üldse ei pidurda ju. Ah mis jutt et kiilasjää, mul uusim ja parim lamell all mis TM-is testi võitis. Kaebab veel kohtusse kah, jaga siis sellisega, rääkimata sellest et ei osta sult enam kunagi ühtegi autot.
Üldiselt uut luksusautot ostes pead arvestama et välismaal on nende kliendid sellised, kes ei taha mitte kui halligi oma autost teada, see peab lihtsalt töötama nagu uus ja kõik. Seega pannaksegi uus ja pannakse varuga, sest klient ei taha kuskil keset bahni avastada et oih, jälle radikas tilgub, ta ei tea mis see radikas ongi, talle on radikas kollane tuluke armatuuris ja raha pole probleem, auto pluss automaks on nii kallid et see väike uueks pandud jupp on köömes.
Sinu "õnnetus" on, et sa
1. elad Eestis, kus kalli auto soetamine ja omamine on suhteliselt odavad ja seega oled sa soetanud ostuhinna poolest jõukohase, aga üldise infrastruktuuri mõttes natuke liiga kalli auto. Ekstreemse näitena võiks tuua selle, et kui Stocki hulludel päevadel müüdaks RR-i Dacia hinnaga, siis uued piduriklotsid sellele maksavad ikka tavahinna, mis on pandud tavakliendi maksejõu järgi.
2. oled autofänn, jagad kapoti all toimuvast ja autoremondist ning seega näed igaks juhuks suure varuga opereerivas tehaseteeninduses ebaefektiivsust.
Lõppkokkuvõttes on kogu vahe selles, et tehase esindus ei müü sulle füüsilist autot, ta müüb abstraktset täisteenust, mis tehase arvates rahuldab kõige paremini kliendi peas tekkivat kuvandit talle sobivast autost. Erapooletud töökojad aga teevad täpselt seda, mida klient nõuab, lapivad ja mutivad ning kõrvaldavad akuutse probleemi, aga samas katsu sa minna kuhugi ja öelda "teeme lepingu, tehke mu auto 100% korda, kui ei tee siis leppetrahv on 10% teie sissetulekutest (autotehas riskib kehva hoolduse korral mudeli kehva müügieduga)". Pakun et kui keegi riskid läbi arvutab ja selle pakkumise vastu võtab, kirves tuleb kosmilise suurusjärgu võrra suurem kui tehase esinduses.
Täiendus: ma pole muidugi nii sinisilmne et arvaks nagu konkreetne Eestis paiknev tehase esindus suudaks auto alati 100% korda teha, aga ma üritasin keskenduda üldpõhimõttele, mille järgi ühe luksusauto müük ja teenindus käib.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Jah, Jesper, üldjoontes, olen Sinuga nõus.
Lisaks võin öelda, et kui Euroopas sõidab keskklassi kuuluv inimene, kelle aasta sissetulek 500 000 kuni 1 000 000 eek n.n. rahvaautoga, siis Eestis on tubli osa sellest sissetulekust läheb luksusmaasturi liisimiseks. Samas, viimasel ajal olen avastanud et hobisõidukitega sõitmine ei ole üldse kallis, vähemalt suvel. Stiilne ja taskukohane. Sellised autod nagu M-21 või MB W116 on stiilsed, mugavad ning vastupidavad. Mõjuvad enesetunnele sama hästi kui kordades kallim luksusauto.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 618
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Keegi ei sunni ju luksusmaasturiga sõitma.......Või sunnib?
Postitused: 183
Teemad: 12
Liitus: Jan 2005
Maine:
3
Kõik väljavahetatavad varuosad kuuluvad kahjukannatajale ja tal on need õigus endale nõuda. Endale meeldib selline osade komplektne vahetamine ja ei leia midagi taunimisväärset. Iga asja pealt pole vaja kokku hoida, seda eriti turvalisuse koha pealt, sest avariis saab kannatada ka istme raam ja ka mootoreid ega traate ei taha keegi pärast oma taskust kinni maksta.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
mis siia luksusmaastur puutub? täitsa imelikud, samuti ka "RX300 peegliklaas" teema puhul.
On mingi komplekss äkki? Kas arvate, et Mazda 6 puhul, asi toimib teistmoodi?
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 898
Teemad: 17
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
13-04-2008, 09:35 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-04-2008, 09:36 AM ja muutjaks oli
andres22.)
Style-l õigus selles, et kindlustus kui maksja võib vanu juppe nõuda, aga reeglina seda vist ei tehta. Kui oleks selle õliradika asja kohe üles tõstatanud, siis oleks kindlasti see ka ära vahetatud. Summad, mis kindlustused maksavad esindustele, on kohati utoopilised ja vaevalt, et riskitaks sellisest tööandjast ilma jääda.
Postitused: 2,005
Teemad: 234
Liitus: Jan 2003
Maine:
3
Asutuse auto ja mul oli sellest suht ükskõik, lihtsalt s**a maitse jäi suhu teeninduse suhtumisest.
Dad.
P.S. Ja see polnud veel kõik ... autot remondist kätte saades vasak suunatuli ei töötanud, keerasin otsa ümber ja teenindusse tagasi, pärast küsiti veel 50 eeku, et "pirni polevat sees olnud"...
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
13-04-2008, 10:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-04-2008, 10:34 AM ja muutjaks oli
denis23.)
Endal kogemus Amserviga.
Kindlustusjuhtum.
Ukse ning tagastange värvimine.
Uste alaosas väiksem mõlk, teine väiksem mõlk peegli juures
Tagastangel kriimustus.
Ooteaeg u 2 kuud. (-)
Hinnaks 9000 eek (-)
3 päevaga sain kätte - kiire töö (+)
Suhtumine asjalik ja viisakas (+)
Kvaliteet - olematu, näen seda esimest korda (---)
Räägin rohkem - ustel alumise osas kriimustuse tehti sirgeks, teine väiksem mõlk värviti lihtsalt üle (!!!). Keset ukse on värvikatel mullike.
Tagumise stange värviti üle, aga liist mis sai ka kannatada mitte.
Viisin auto tagasi - nõustuti, võeti töösse.
Veel kolm päeva ooteaeg. Sain tagasi - wtf!!!, tagastange alumine liistu üks pool on värvitud, teine aga mitte.
Siinkohal, pean ütlema, et mingite järelduste tegemine 1 korra alusel on võimatu. Näiteks teine kord tegin värvitöö ELKE-s, hind on samuti kirves, aga sisulisi pretensioone polnud.
Nüüd teen värviparandused ühes värvitöökojas - kvaliteet hea, hindX3 madalam, ooteaeg puudub.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.