Mälumäng

oxygen Kirjutas:Tuul oli vist Viru poolt, et 185-st veel korralikku elulooma sai. 184-l polnud kuuldavasti velgedel enam kummegi peal. Huvitav kas juhti suhtes selle idiootsuse tõttu ka mingeid sanktsioone rakendati?

Mis siis selle tulekahju põhjustas? Mingi trollijuhi poolne reeglite jäme rikkumine või jõhker hoolimatus, et seda lausa idiootsuseks nimetatakse tagantjärele?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

valdo Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Tuul oli vist Viru poolt, et 185-st veel korralikku elulooma sai. 184-l polnud kuuldavasti velgedel enam kummegi peal. Huvitav kas juhti suhtes selle idiootsuse tõttu ka mingeid sanktsioone rakendati?

Mis siis selle tulekahju põhjustas? Mingi trollijuhi poolne reeglite jäme rikkumine või jõhker hoolimatus, et seda lausa idiootsuseks nimetatakse tagantjärele?
Kaksiktrollidel võttis sarvedega voolu vaid tagumine troll.
Olen kuulnud, et seal Kaubamaja kõrval jäi see 184+185 seisma täpselt nii, et voolu võtvad sarved jäid vooluta pöörangule. Siis leidiski trollijuht lahenduse: pani esimese trolli sarved ka liinile, et paigalt saada. Aga tagumise trolli sarved oleks pidanud maha tõmbama, seda juht ei teinud. Ja kui siis kaksiktroll paigalt võttis, tekkis vooluring läbi kahe trolli ja nii ta läks. Miks põlema lahvatas just esimene, mitte aga tagumine või loogiliselt võttes siis mõlemad masinad, ma ei teagi.
Vasta

Volli Kirjutas:Miks põlema lahvatas just esimene, mitte aga tagumine või loogiliselt võttes siis mõlemad masinad, ma ei teagi.
Mindki huvitab, miks lahvatas põlema esimene, mitte tagumine - aga veelgi huvitab mind see, miks ta üldse põlema läks?

Tallinna ühistranspordi infosait aadressil http://www.yhistransport.eu.
Vasta

kassike Kirjutas:
Volli Kirjutas:Miks põlema lahvatas just esimene, mitte aga tagumine või loogiliselt võttes siis mõlemad masinad, ma ei teagi.
Mindki huvitab, miks lahvatas põlema esimene, mitte tagumine - aga veelgi huvitab mind see, miks ta üldse põlema läks?

Kaksiktrollide toitesüsteem (liinid -> toiteahel -> alalisvoolumootori ankru- ja ergutusmähised) ei olnud arvatavasti mõeldud olukorra jaoks, kus toide tuleb peale nii esimeste kui ka tagumiste sarvede kaudu. Detailide osas kaasarääkimiseks peaksin teadma 9Tr täpset elektrisüsteemi, st milliste komponentide kaudu ja kuidas anti peale pinget nii mootori ankrule kui ka staatorile (ergutusele) ning millist rolli ja kus ahelas täitis "gaasipedaal". Samuti ka seda, kuidas olid need ahelad paaristrolli korral ringi tehtud selliselt, et kaks trolli töötasid sama sarvepaari ja sama "gaasipedaali" pealt sünkroonis ja seda nii, et esimene ehk pisinatuke tagumist "vedas", st tagumine esimest "nügima" ei hakanud.

Usun, et olukorras, kus mõlematele sarvedele anti pinge, koormati lihtsalt selle süsteemi teatud komponendid üle. Pigem hämamstun ma selle üle, et esimesed sarved ei olnud paaristrollil (nt teatud kaitsmete väljakeeramise või kaablite lahtiühendamise teel) blokeeritud ja omasid siiski galvaanilist ühendust elektrisüsteemiga.

Mis puudutab põllemaminemist, siis põlema võib muide minna iga elektrijuhe/-seade, mis on ülekoormatud, st saanud peale lubatust PALJU suurema pinge. Kui ühe lülituse/liigutusega koormatakse üle MITU seadet (nt mitu järjestikku või paralleeli ühendet seadet), siis on loto, milline neist parajasti põlema läheb ja kas üldse läheb ning milline põlema jääb. Seekord määras saatus liisu esimesele trollile.

P.S. Siin foorumis on nii- ja naapidi trollidest arutletud. Äkki keegi viitsib postitada siia 9Tr toiteosa tähtsaimate ahelate (mootori ankru- ja ergutusmähised) põhimõttelise elektriskeemi koos kirjeldusega, kuidas see töötab ja koos kirjeldusega, kuidas ühendati need skeemid paaristrollide puhul.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

Tahaks isegi teada kuidas see jõudude vahekord lahendatud oli. Teada on see, et pidurdusel sõitis tagumine vagun esimesele väga aktiivselt sisse, st lükkas tagumist edasi.
Vasta

Ju siis tollepärast olid need esimese vaguni tagareas asunud istmed tõstetud.Aga neid üksikult sõitvaid kunagisi kaheukselisi TR9 olid Tallinnas mitmes toonis.Ja need juba siin värvitud.Hetkel meenub kollane ,sinine punase gr numbriga 10 ,16 .12 oli sama pea sama tooni kui 100 gr numbriga trollid, 15,53 kollakas roheline,17 hallikas roheline,33 ,41 hallikas punane,44,88 hallikas sinine.Ehk keegi mäletab weel? Kahju ,et siinmail polnud sini valgeid trolle või siis rohelist kollast nagu Riias ja Kaunases.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

Siin on pildid 9tr-ide värvipassidest.
Vasta

Ma pidasin silmas Tallinnas ülewärvitud trolle.Vaevalt ,et värvipasse järgiti.Võeti see ,mida võtta oli.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

Ma mõtlesin, kas ma kirjutan selle küsimuse unetute teemasse või siia... Aga kuna järgnev probleem puudutab ning põhjustab pikki magamata öid mulle teadaolevalt ainult ühele siinsele foorumlasele (tervitused PETSS'ile), siis tuleb siia teemasse. See pole küll info, mis kellelegi mingit kasu võiks tuua, aga siiski on huvitav teada.
Teadu pärast on siis kõik Tallinna trolliliine hoidvad postid nummerdatud, ilmselt selleks, et oleks liini hooldajatel ning muudel asjapulkadel lihtsam ja konkreetsem suhelda. Siit küsimus, et kus asub selline trolliliini kandev post, millele on pandud silt numbriga 1?

Tegu on just nimelt mälumänguga ja teadmiste kontrolliga, mitte ei taha ma ise teada, sest täna käisin ja otsisin vastuse sellele küsimusele üles Smile
Vasta

Jalutasid kõik postid läbi? Big Grin
Vasta

Pakun välja trollipargis
Vasta

oxygen Kirjutas:Jalutasid kõik postid läbi? Big Grin
Eee... Peaaegu. Kasutasin mõistust Wink
SarveMurdja Kirjutas:Pakun välja trollipargis
Eip, vale vastus.
Vasta

Ei usu, sest praegune trollipark on noorem kui trolliliiklus. Kuskil mujal peab olema.
Vasta

oxygen Kirjutas:Ei usu, sest praegune trollipark on noorem kui trolliliiklus. Kuskil mujal peab olema.
hmmm siis oletan viimast korda äkki estonia juures
Vasta

Koskla peatuse juures?

[Pilt: evanescenceuc0wk5.jpg]
[Pilt: mychemicalromancenf7.gif]
[Pilt: userbarmikafan01vs9.jpg]
[Pilt: jamesb2hu4.gif]
Vasta

Nii Koskla kui ka Estonia on vale vastus. Aga Estonia juurest hakkasin mina jälgi ajama Smile
Tundub, et täpselt paras küsimus saiSmile vastuseks ootaks siis täpset asukohta, mitte peatust, mille juures see paikneb. Kui peatus õige ära pakutakse, siis ütlen seda, loomulikult Smile
Vasta

Kusagil Toompuiesteel?

[Pilt: evanescenceuc0wk5.jpg]
[Pilt: mychemicalromancenf7.gif]
[Pilt: userbarmikafan01vs9.jpg]
[Pilt: jamesb2hu4.gif]
Vasta

Väike-Õismäel ?
Vasta

HugoDiisel Kirjutas:Väike-Õismäel ?
See on kohe kindlalt vale vastus.

[Pilt: evanescenceuc0wk5.jpg]
[Pilt: mychemicalromancenf7.gif]
[Pilt: userbarmikafan01vs9.jpg]
[Pilt: jamesb2hu4.gif]
Vasta

Tallinna planeeriti trolli juba 48 -49 aastal.Päris popid liinid olid planeeriud.Pirita ,Merivälja jne.Trammipark nimetatgi Tallinna Trammi ja Trolleibusse pargiks.Ainult mida polnud ja ei tulnud .Need olid trollid.1trolliliin oli kawandatud kuni praeguse ROCCA keskuseni.Siis ilmnesid aga üksikud raskused mida põhjustasid ilmastikuolud ja imperialistde salasepitsused.Aga lõpuks Nõukogude Eesti töötawa rahva waba tahe võitis.Ja head kosmanautika päewa !

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne