kassike Kirjutas:Volli Kirjutas:Miks põlema lahvatas just esimene, mitte aga tagumine või loogiliselt võttes siis mõlemad masinad, ma ei teagi.
Mindki huvitab, miks lahvatas põlema esimene, mitte tagumine - aga veelgi huvitab mind see, miks ta üldse põlema läks?
Kaksiktrollide toitesüsteem (liinid -> toiteahel -> alalisvoolumootori ankru- ja ergutusmähised) ei olnud arvatavasti mõeldud olukorra jaoks, kus toide tuleb peale nii esimeste kui ka tagumiste sarvede kaudu. Detailide osas kaasarääkimiseks peaksin teadma 9Tr täpset elektrisüsteemi, st milliste komponentide kaudu ja kuidas anti peale pinget nii mootori ankrule kui ka staatorile (ergutusele) ning millist rolli ja kus ahelas täitis "gaasipedaal". Samuti ka seda, kuidas olid need ahelad paaristrolli korral ringi tehtud selliselt, et kaks trolli töötasid sama sarvepaari ja sama "gaasipedaali" pealt sünkroonis ja seda nii, et esimene ehk pisinatuke tagumist "vedas", st tagumine esimest "nügima" ei hakanud.
Usun, et olukorras, kus mõlematele sarvedele anti pinge, koormati lihtsalt selle süsteemi teatud komponendid üle. Pigem hämamstun ma selle üle, et esimesed sarved ei olnud paaristrollil (nt teatud kaitsmete väljakeeramise või kaablite lahtiühendamise teel) blokeeritud ja omasid siiski galvaanilist ühendust elektrisüsteemiga.
Mis puudutab põllemaminemist, siis põlema võib muide minna iga elektrijuhe/-seade, mis on ülekoormatud, st saanud peale lubatust PALJU suurema pinge. Kui ühe lülituse/liigutusega koormatakse üle MITU seadet (nt mitu järjestikku või paralleeli ühendet seadet), siis on loto, milline neist parajasti põlema läheb ja kas üldse läheb ning milline põlema jääb. Seekord määras saatus liisu esimesele trollile.
P.S. Siin foorumis on nii- ja naapidi trollidest arutletud. Äkki keegi viitsib postitada siia 9Tr toiteosa tähtsaimate ahelate (mootori ankru- ja ergutusmähised) põhimõttelise elektriskeemi koos kirjeldusega, kuidas see töötab ja koos kirjeldusega, kuidas ühendati need skeemid paaristrollide puhul.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel