Stalini ZIS-110 Eestis
#21

smolin Kirjutas:Soomeski oli tollal kaks ZISi.

Need kaks ZISi on alles. Nikita Hruðtðovi 1953 Urho Kekkosele (sellel veel peaminister) kinkitud ZIS-110 on praegu Sõjamuseeumis Helsingis(varem oli Mobilia -automuuseumis) ja J.K. Paasikivele 1955 kinkitud ZIS-110 on Vehoniemi Automuuseumis Kangasalal. Mõlemad oli juba aastal 1948 valmistatud aga kapitaalremontitud.
Vasta
#22

see on huvitav lähenemine - kinkida naaberriigi presidendile 15 aastat pruugitud autot, mis nõukogude kapitaalremondi on läbinud. Kusjuures, aastal 1963, ZIS 110 oli juba korralik antikvariaat, 23 aastat alates selle baasmudeli esitlemisest.
Kusjuures 1948 aasta ZIS 110 kindlasti ei töötanud taksoautona või mingi obkomi personaalsõidukina. Sellel ajal need ikka läksid kõik väga kõrgete nomenklatuurkohtadele.
Üleüldse, tundub, et need "kinkid" võiksid olla midagi muu. Näiteks, Castro ZIL 111 võib olla vabalt lihtsalt Hruschovi rigivisiidilt jäänud.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#23

Mina näiteks võiks uhkeldada, et mul on Rootsi Kuninga vana auto. Kui asjasse pisut süüvida, siis tegelikult oli ühe limurendi auto, mida kasutas kuningakoda ja reaalseteks tunnistusteks on kunagise autojuhi ütlused ja ega kuningakoda ka nii rumal ei ole, et annaks minusugusele maamatsile paberi kuningliku päritolu kohta. Pigem leidis kuningakoda üles nüüdseks pensionil oleva autojuhi ja mingi pensionäri uskumine on ikkagi ainult minu tasandi probleem ning ei anna riiklikku garantiid.

Sama lugu ka selle lahtise ZIS-iga. Kui lähtuda asjaolust, et kõik tolle ajastu autod olid isakese omad, nagu kogu riik, siis on tegu jah Stalini autoga. Minu teada, aga istus Stalin üldse kuulikindlas versioonis klapptooli peal, lootes et vaenlane peab teda mingiks juhuslikuks sekretäriks. Selle kõige juures ei tasu veeretada lootust, et kõikide rahvaste isa üleüldse vaataski lahtiste autode poole.

Seda Kremli Packardite lugu on mulle ka kusagilt kõrvu jäänud. Minu jaoks on aga sellele kaks võimalikku seletust. Esiteks ei tee inimesed ZIS-il ja Packardil vahet või teine variant, et teades esemete töökindlust, muudeti märkide, liistudeja stangede vahetamisega Packardid ZIS-ideks poliitilistel eesmärkidel. Mingi eelmise aasta MOBILISTIS oli avaldatud terve nimekiri Kremli töötajatest, kes millist Packardit kasutas. Stalinit nimekirjas loomulikult ei olnud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#24

Minu teada kasutasid vaid 2 Nõukugude riigijuhti kodumaal liikumiseks lahtist autot.Lenin ja Hrushov.Wiimane peale Ameerika turneed 59 aastal ja Gagani vastuvõtul 61 aastal.Autoks minu andmetel ZIL 111.Parandage kui eksisin.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#25

Miks? Stalin sõitis lahtiste autodega kuni IIMS. Tegelikult, kaks asja mis lõpetasid riigipeade poolt kabriolettide kasutamist. See on Kennedy surm, ning konditsioneeride kasutuselevõtt. Lihtne ja loogiline.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#26

Kennedy suri palju peale Stalinit.

Dad.
Vasta
#27

dad Kirjutas:Kennedy suri palju peale Stalinit.

Aga Stalin oli lugenud korralikult kodulehte www.kuriteoennetus.ee ja ei lehvitanud rahvarohkes kohas palja labakäega ja ei sõitnud lahtise ZIS 110-ga!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#28

Kas mitte pärast Tsehhis natsi kõrgele ohvitserile tehtud atendaati soomustatud autod mitte moodi ei läinud. Roosveltil oli sõja lõpul lahtine Lincoln, Stalini 110 on selle kõrval muidugi mäejagu üle (minu mälu järgi kaalus uks ca 300kg), Aadu lahtine 770K on imetlemiseks Sinsheimis.

Dad.
Vasta
#29

Miks siis kohe mitte peale seda kui 1914 a. Austro-Hungari erzherzogi Sarajevos tapeti, või näiteks, peale seda kui Leninit tema RR-is tulistati?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#30

Lenin sõitiski pärast seda ringi ühes raudkasti meenutavas kolakas ja ainuke avaliku elu tegelane, kes ka väljas esines, oli Al Capone oma soomustatud autoga Wink

Dad.
Vasta
#31

dad Kirjutas:Kas mitte pärast Tsehhis natsi kõrgele ohvitserile tehtud atendaati soomustatud autod mitte moodi ei läinud.

Kui 27. mail 1942 mõrvati Prahas sealne natside peavõimur, Böömi-Määri riigiprotektor Reinhard Heydrich, siis küll veel kuulikindlate autode kasutamine maailmas moodi ei läinud riigijuhtide hulgas.

Pigem võib maailma tasemel lugeda pöördemomendiks siiski 22. novembrit 1963, mil anarhistist fanaatiku Lee Harley Oswaldi kuulid tapsid Dallases lahtises autos sõitnud ja end rahvale näidanud USA presidendi John F. Kennedy.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#32

PETSS Kirjutas:Kõigi rahvase isa,progesiivse maailma weduri juht Jossv Vissarjonovovits Stalin(Dzugasvili)sõitis Kutsevo suvilast Krelmi 5 autoga.
Muide Kuntsevosse viis/viib ka salametroo, nii et see maapealsete kolonnide liigutamine oli rohkem maskeering.
Линия 3
Длина 25 километров. Центральная часть линии, соединяющая Кремль с ФСБ (бывш. КГБWink на Лубянке и штабом ПВО на Мяницкой, 33 была построена ещё при Сталине в середине 30-х годов вместе с первой линией, продолжавшейся тогда от Кремля до ближней дачи Сталина в Кунцево.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#33

Meie kôigi esi-Isa on ka ise autole näpu kulge pannud ja näidanud üles huvi auto hoolduse vastu Smile)
http://oldtimer-service.ru/index.php?opt...=12&id=257
Vasta
#34

eberhard Kirjutas:Muide Kuntsevosse viis/viib ka salametroo, nii et see maapealsete kolonnide liigutamine oli rohkem maskeering.

On see kindel fakt või kuulujutt? Äkki oled ise käinud seal sedakaudu (mis seal muud kui muuseum kaasajal olla saab...)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#35

Minu meelest, ehitati Метро-2 sm.Stalini surmast paarkümmend aastat hiljem.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#36

denis23 Kirjutas:Minu meelest, ehitati Метро-2 sm.Stalini surmast paarkümmend aastat hiljem.
Aga mis mõte oli ehitada sinna metrood peale peremehe surma?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#37

seal mitte metroo, vaid suur maaalune varjend, kuhu muu hulgas viib metroo.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#38

valdo Kirjutas:
eberhard Kirjutas:Muide Kuntsevosse viis/viib ka salametroo, nii et see maapealsete kolonnide liigutamine oli rohkem maskeering.

On see kindel fakt või kuulujutt? Äkki oled ise käinud seal sedakaudu (mis seal muud kui muuseum kaasajal olla saab...)?
Moskva salametroo on kindel fakt. Osalt kulgeb ta olemasoleva metroo all ja ehitati samaaegselt põhimetrooga. Strateegilised liinid viivad Kremlisse ja linnast välja. Materjale selle teema kohta ilmus 90-datel "Ogonjokis" ja muidugi internetist leiab palju.
Pean tunnistama, et Kuntsevo jäi oma silmaga nägemata, aga kuna ma seda ilmetut rohelist maja olin näinud niipaljudes mängu- ja dokfilmides küll seest ja väljast, siis ka eriti ei kahetse. See-eest Kremlis käidud Pal Palõtshi kõrval pooled saalid läbi ja neid vaateid juba telekapildis ei kohta ja ükski ekskursioon ka nii põhjalik ei ole.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#39

Kuna me pika arutelu tulemusena ei ole leidnud ühtegi kindlat fakti, et see auto oleks kuulunud Stalinile, ning sellise kuuluvuse vastu räägivad ka kõik loogilised arutlused ja elementaarne ajaloo tundmine ja arvestades asjaolu, et auto on müügis, võiksime me ehk müüjale tõe näkku lajatada, teda valetamises süüdistada ja hinna poole väiksemaks kaubelda. Kuna auto on ju ikkagi ilus ja mingis mõttes ka Eesti jaoks rariteetne, siis võiksime ta korjanduse abiga JJ Varjupaigale, või mõnele loodavale muuseumine osta eksponaadiks.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#40

Ma kohe satun teemavälistele repliikidele - vabandust! - aga mis metroo 2 puutub, siis paar linki: http://www.metro.ru/metro2/ ja http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Metro_2
Igaühe enda asi, palju sellest usub, aga päris tühja koha peale nii põhjalikud kirjeldused, skeemid ja isegi fotod ei teki.

Aga mis isakesse Stalinisse puutub, siis tema Kuntsevosse ja mujale viiva salametrooga ilmselt sõitnud pole, sest metro 2 esimene liin läks käiku alles 1967. aastal (nii vähemalt minu poolt leitud koduleheküljed väidavad).

Kõnealuse aja autotööstusest on rääkinud ka David Vseviov oma Vikerraadio "Müstiline Venemaa" saadetes (need on väga head saated, soovitan soojalt, eetris pühapäeval 11.10 ja kordusena millalgi pühapäeva õhtul). Kui viitamiseks juba läks, siis saated on arvutis järelkuulatavad http://www.vikerraadio.ee/kuularhiiv?saade=52&kid=89 (kerige natukene, leiate saated alapealkirjadega "Auto N. Liidus" ning " ZIM ja Tðaika"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne