Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
16-04-2008, 21:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2008, 21:16 PM ja muutjaks oli
denis23.)
Kuulge.
Näiteks see hall tolm mille all kogu linn kevadel maetud, on asfaldi peenfraktsioon.
Endal praegu kõik aknad tolmu täis kaetud. See kõik on meie kopsudes.
Asfalt sisaldab palju kantserogeenseid aineid. Toetan 100% naelrehvide kasutamise lõpetamist!
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 3,282
Teemad: 19
Liitus: Jan 2006
Maine:
21
Sama siin. Kes oskab sõita, sõidab ka lamelliga ja kes ei oska, ei oska ka naastuga. Pealegi ei ole siinmail enam erilist talve ka.
Postitused: 1,267
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
37
16-04-2008, 21:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2008, 21:28 PM ja muutjaks oli
41Degree.)
Ma vist pean ise moderaatoritele avalduse esitama, et mulle pandaks päevaste postituste limiit, aga ei suuda ka siinkohal mitte vaiki olla...
Iga kord, kui ma praegusel ajal kuulen tänaval krõbinat, tahaks ma röökida ja VÄGA kõvasti... Siiani olen piirdunud valjuhäälse sõimlemisega. Kui keegi siinsetest PRAEGU veel naelkummiga sõidab, siis kas Te palun selgitaks ka mulle, miks kuradi pärast? Kas on öösiti nii palju sõitmist ja tõesti tänavatel koguaeg lauskiilakas maas!?
EDIT: kirjaviga
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
16-04-2008, 21:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2008, 21:49 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Võid mind julgesti sõimata,ma sõidan "naeltega". Kui ostsin siis nii "väikseid"(13tolli) lamelle kohapeal polnud.
Keelustagu naelad ära. Mina nopid kummist naelad välja ja sõidan ikka edasi... On räägitud ka naelrehvide maksustamisest kuid mina seda ei poolda,teed lõhutakse ikka ühtemoodi.
Arvake minust mida iganes aga talvel võin sõita kasvõi puhta suverehviga. Mina ei löö risti mitte millegi ees! Labidas ja liivakott pagassi ning edasi!
See viimane oli lihtsalt minu isiklik arvamus.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 1,835
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
16-04-2008, 22:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2008, 22:06 PM ja muutjaks oli
Sillu.)
Minul oli möödunud talv esimene, mil sõitsin varasemate naelrehvide asemel lamellidega, kuid seda lihtsalt sellel põhjusel, et autol, mille ostsin, olid korralikud lamellid all ja koheselt kulutuse tegemine naastrehvide ostmiseks olnuks seega ebaotstarbekas. Oma sõidud sain sellegipoolest tehtud, olulisi probleeme ei tekkinud. Tõsi, siin tuleb ka arvestada, et seekord oli tegu erakordelt "pehme" talvega.
Naastrehvide keelustamist (niisamuti ka maksustamist) pean aga täiesti vääraks. Nagu tähele pannud olen, on siiani sellel teemal siin teemas sõna võtnud eranditult tallinlased, kellel on muidugi hea asja oma mätta otsast vaadata. Eestis aga on ka palju väiksemaid külavaheteid, kus lume- ja libedusetõrje puudulik või suisa olematu ja mis sageli on isegi kiilasjääs. Ma ei väida, nagu ei suudaks oskaja autojuht halvemate teeolude korral ka lamell- või suisa suverehviga ära sõita, kuid siiski ei saa me üle ega ümber asjaolust, et teatud teeolude korral on lamellidel ja naastrehvidel "pidamises" vahe täiesti olemas.
Pole küll nähtavasti statistikat tehtud, mitu inimelu talve jooksul tänu naastrehvidele päästetud saab, kuid kui see on mistahes nullist suurem arv, siis on igasugune naastrehvide keelustamisele mõtlemine minu arvates üsnagi vastutustundetu. Olgu, meil on viimasel ajal üsna pehmed talved ka olnud, aga ei saa päris kindlalt selle peale välja minna, et see ka edaspidi nii on.
Ühesõnaga, inimesel peaks ikka valikuvõimalus olema: kes sõidab suhteliselt vähe ja/või peamiselt linnas, neil pole otstarbeks kahte komplekti rehve soetada ja sõitku aasta ringi lamellidega; suurema läbisõidu korral ja/või sageli väiksematel (loe: puuduliku või olematu lume- ja libedusetõrjega) teedel liikumisel aga on "naeltel" tuntavad eelised.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
16-04-2008, 23:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2008, 23:20 PM ja muutjaks oli
denis23.)
kuulge, vennad, 80% EV elanikest elab linnades, ning see mis siin kevadel toimub on lihtsalt rõve.
keegi ei tea, mitu tuhat inimest aastas hakkab surema selle asfalditolmu pärast.
See on sama fekaal kui asbest, mida keegi varem ei ole tähele pandnud, kuni inimesed surema ei hakkanud.
Teede olukorrast ma paremini ei räägi - kuumaastik. Asfaldist on tolm saanud. Põhjuseks jälle naelad.
KÕIK uued sõiduautod on ABS-iga põhivarustuses.
Mis puutub kummide omadustesse, siis lamell on oluliselt parem kui nael asfaldil ning sama hea lumes (sic!)
Ainus eelis naelal on kiilasjääl. Aga mitu % oma läbisõidust tehakse kiilasjää peal?
Ja kas see kompensseerib naelkummi halvemad omadused asfaldil (sellel talvel kõik päevad, v.a. üks päev märtsis)
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
16-04-2008, 23:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2008, 23:34 PM ja muutjaks oli
denis23.)
Eelkõnejaga olen nõus.
aasta 2005/6 talve olen sõitnud 1977 aasta tagaveolise MB W116, millel olid siledad M+S kummid all. Ilma mingite probleemideta.
Järgmisel aastal ostsin uue Lexuse RX, millel on püsinelivedu, ABS, VCS ja kõik muu pluss boonuseks veel uhiuued Nokia Hakkapeliita naelrehvid.
Isegi ilma elektroonilise stabiilsuskontollita, selle auto külglibisemisse ajada isegi teoreetiliselt pea võimatu. Olen sõitnud kaks talve kui esimest korda keset metsateed kuulsin imeliku piiksu.
Pärast selgus et stabiilsuskontoll hakkas tööle. Enne sai kaks talve sõitnud.
Aga vaadake - vaatamata kõigile, tehakse nende autodega ikka avariisid. Sest et kui sõita normaalselt ei oska või ei taha, ükski süsteem sind ei päästa.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 3,282
Teemad: 19
Liitus: Jan 2006
Maine:
21
Ja kui vähem naeltega asfalti lihvida, siis ehk säilib ka märgistus kauem. Pool linna on ainult üks lai sõidurida. Isegi telgjoon on ära "söödud".
Postitused: 1,362
Teemad: 116
Liitus: Nov 2003
Maine:
6
17-04-2008, 08:35 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-04-2008, 09:10 AM ja muutjaks oli
oldmoped.)
Loomulikult ei ole see võimalik ega reaalne. Lihtsalt oli minu meelega üledramatiseeritud kommentaari põhjuseks see, et linnades toimuva pärast halavad enamus, kuidas nende kallist teed ikka lõhutakse ja tolmu tekitatakse. Samadest halajatest 99% sõidavdki maakonnateedel piiramatult ja ei tule selliste elementaarsete viisakuste peale, et suvel küladest läbi sõites kiirust vähendada isegi siis, kui seal on piirangumärk, enmus väikekohti aga piirangumärgiga ei ole ja lennatakse sealt tuimalt 100ga läbi. Teine ja veelhullem asi on jalgratturist või mopeedijuhist möödumine kruusateel - ei ole nii raske korraks hoogu maha võtta - ka nemad tahavad midagi hingata. Aga seda ei ole mõtetki loota, kui selle asemel on probleemiks see, et pirita teel tuleb 70 asemel 50'ga sõita ja selletõttu 3minutit oma üliväärtuslikus ajas kaodata.
Toon konkreetse näite ka siinse seltskonna mõttemaailma ja suhtumise kohta.
Kohast, kus ma elan, läks läbi selle aasta uunikute talveralli trass. Oli vaja teha teeristil parempööre. Tegu on küll "anna teed" märgiga ristmikuga, aga tee on mõlemale poole ilusti ja pikalt nähtav ja selletõttu umbes 50% masinatest järelikult pidid, et tunda ennast tõeliste rallimeestena, läbima selle teeristi powerslides, et ikka võimalikult rallimehe tunne peale tuleks. Ei pannud küll tähele, et keegi kas korraldajatest või sõitjatest oleks pärast rallit sinna teele sissekraabitud sügavaid vaale tasandama tulnud või teeristil väliskurvis asuvaid pori täis pritsitud postkaste pesema. Samas mis seal ikka halada - juriidiliselt oli ju kõik korrektne. Õnneks oli "talv" ja tee vähemalt ei tolmanud.
Kui juba see seltskond, kes üldiselt on nagu mõistlik, ei tule selliste elementaarsete pisiasjade peale, et tegu on teiste inimeste elukeskkonnaga, siis mida on ikka eeldada suvel ringikihutavatest reisiseltskondadest veojõukontrolli, absi, stabiilsuskontrolli je salongiõhufiltriga luksusõiodukites- aknad kinni, konditsioneer uugamas ja 100m tolmujutti taga, mis kõik kohalike inimeste kodudesse ja hingamisse maandub.
Ma ei ole kalliste ega heade autode vastane ja ei ole ka kade - lihtsalt sellised sõidukid panevad inimesi järjest rohkem väljaspool seda neljarattalist toimvast eemalduma ja kui otseselt enda nahale ja hingamisse seda tunda ei ole, siis tihti lihtsalt ei tule selle peale, et miskit valesti on.
Postitused: 334
Teemad: 4
Liitus: Jul 2004
Maine:
1
17-04-2008, 10:17 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-04-2008, 10:17 AM ja muutjaks oli
r.i.h.o.)
Ma olen sõitnud nii lamellrehvidega kui ka naelrehvidega ja ühinen eeskõnelejatega selle kohapealt, et inimesed kes teevad 90% oma sõitudest linnas võiksid kasutada lamellrehve. Aga siin naelrehvide keelustajatele tuletan meelde, et kõik inimesed ei ela linnas, üritage sellest aru saada. Kui võrrelda erinevate rehvid omadusi, jääks sõidetud lumel, lõuna-eesti kurvilistel külavahe teedel siis minul on olnud juhuseid kus lamelliga lihtsalt ei ole saanud tõusust üles. Ja omada kahte rehvide komplekti eraldi maal ja linnas sõitmiseks ei ole ka ju väga mõistuspärane.
Maanteid saab remontida aga surnuks sõidetud inimest ei saa uuesti asfalteerida.
Ja minu isiklik seisukoht on, et naelrehvide teed lõhkuv toime on ületähtsustatud( mitte, et nad seda ei teeks, lõhuvad küll), pigem on süüdi teede halvas olukorras meeletu rasketehnika liikumine meie tänavatel ja teede ehituse vale tehnoloogia.
PS. Võimalusel kasutan ka edaspidi naelrehve. Autod on loodud kiiresti liikumiseks ja need kellel kiiret ei ole, võivad jala kõndida.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Millega mina olen 100% nõus - on see, et kogu autostumine on EV-s vales suunas läinud.
Selle asemel et minna euroopaliku arengurada, ehk "head teed-hea liikluskultuur-väikesed autod", meil on "halvad teed-halb liikluskultuur-ning kompensatsiooniks suured ja rasked autod"
Kusjuures, see ongi jõmmlus - üks arvab et tal on naelrehve on hädasti vaja. teine arvag et tal on oma tagumiku vedamiseks tallinna kesklinna piires hädasti tarvis 300 hj ja 2.5 tonnise juraka.
Olen viimased 5 aastat pidevalt talvel maal sõitnud, ka sellistes kohtades, kus keegi ei ela - ei ole küll täheldanud, et maaelanikul need naelrehvid oleks kuidagi hädasti vaja, ausalt. Esiveoline auto, neljaveolistest rääkimata saab läbi peaaegu igal pool.
Ja muide - linttransportööri läbivus on ilmselt veelgi parem kui naelrehvidega autol. Äkki võiks ka lubada nendega liiklemise tallinna kesklinnas - hea ja mugav ka))))
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 619
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Ma ei ole küll tulihingeline naelrehvide pooldaja aga olete teie, nende vastased ühte asja hoomanud? Miks ühissõidukite taskud kividega sillutati? Asfalt vajus seal ju rattasurvest lohku, oli nii? Siin vist ikka tegu meie odava ja pehme ( paekivi ?) asfaldiseguga. Hea lihtne näide on Soome, kus arvatavasti lisatakse graniiti ja enamalt olen seal täheldanud ainult pikipragusid. Ka teedeehitust teostatakse seal veidi enam. Leian subjektiivselt, et üks põhjus on lihtsalt viletsas asfaldis.