Minu empiirilise vaatluse kohaselt see kanal pole ka teabmis suure koormusega, võib-olla muidugi see on petlik, aga noh auto autos kinni pole seal ka tipptunnil. Ja samuti on seal tee ju puhta pae peale ehitatud, ei saa küll ütlemist olla kellelgi et külmakerked jms sodi. Soomes on puhta graniidi peale tehtud teed suht siledad, naeltega seal ka nagu väga ei koonerdata. Selliseid kaevikuid kui meil nagu silma ei hakka, võib-olla nad siis remondivad tihemini, ei tea, pole seal kunagi nii pikalt elanud. Ja no ma võin selle peale trolli sarve närida, et mingi Saksa suurlinna ümbruse bahnil on keskmine koormus (defineerime selle siis tee ristlõikest läbi sõitnud kaaluühikut ajaühiku kohta) kordades suurem kui misiganes Eesti teel, samas rööpaid eikusagil. Anoh eks nad ilmselt parandavad neid ka ülepäeva, seega pole vast jälle võrreldav.
Ma ise olen selle asja peale oma mõistuse piirides igatpidi mõelnud ja ei oska muud välja pakkuda kui see, et kogu see tee-ehitus on meil selline ülejala tehtud käibkah asi, et pole väga vahet mis kummidega sõita, ikka läheb nässu. Kumme on lihtsalt hea kerge süüdistada, et kaugemale tulevikku lükata aeg, mil teid peab hakkama korralikumalt (kallimalt ja seega väiksema kasumimarginaaliga) ehitama ning tihemini uuendama.
Aa ja seda ka, et Poolas on maanteedel veel rõvedamad rööpad kui meil linnas, seega pole hullu, "arenguruumi" on