Silvo465 Kirjutas:MANKS Kirjutas:Kust ülevaatuse onu teab, millisel masinal millised tuled orginaalis on, on tal see kuskil kirjas?
Sa ei kujuta ette millist piiblit peab üks ülevaataja peast teadma, eriti vana tehnika.
Reaalselt ma usun, et ülevaatajad teavad midagi peale-1970 nõukapäritolu liikurite kohta a la ZAZ-966, VAZ-2101, Mosse 408/412 modifikatsioonid jms. Vanemate autode - eriti erimudelite ja pisipartiide - kohta nad vaevalt midagi enam detailselt teavad. Selle teabe omamine eeldab vast siiski tõsiteaduslikku huvilist, kes on selle kildhaaval kokku ajanud.
Näiteks minu 1949. aasta 1. seeria Pobi on olnud parteivariant (= ministrite nõukogu variant), mis juba tehases komplekteeriti tavalisest veidi erinevas "operativnõi" varustuses. Seni minu poolt väljaselgitet erinevused tavavariandist:
- tagapidurituli ja "tiivakesed" olid kroomitud, mitte värvitud;
- laepolstrimaterjal oli teine;
- juhiuksel puudus salongivalgustust sisselülitanud nupp-andur (kui "genossed" taga magasid ja juht väljus autost, siis valgus nende und ei häirinud);
- eistangele olid juba tehases monteeritud kollased udutuled (sellised, nagu teemas lahatud) ja armatuurlauas oli nende jaoks paigaldet lisanupp.
Ega mul muidugi muid tõestusi pole nende nüansside osas kui kahe praeguseks juba taevariigis oleva mehe (tollaste autojuhtide) isiklikud suulised mälestused, kes neid detaile mõlemad mäletasid. Ning lisaks minu auto(jäänuste) küljes olevad mõned märgid. Niipalju veel täienduseks, et vähemalt juba 1950.a. algul ENSVsse "operativnõi" märkega saadetud Pobidel selliseid erisusi enam polnud - ju siis saadi Pobide tootmine Gorkis masskäima ja polnud aega erivariantidega "jamada" ning otsustati, et võivad parteibossid tavalisega sõita küll... Või arvestati juba siis, et "bosside" jaoks hakkame sama aasta sügisel valmistama ZIMe ja erikomplektsuses Pobidega seetõttu enam jahmerdama ei hakka?
Silvo465 Kirjutas:Tuled on head, ma hoidsin riiulis - vähe kasu kui riiul mäda.
Palju need kaks klaasi võiksid maksta? Kui üldse on kellegile maksta!?
Hind, jah, kujuneb ostja ja müüja kokkuleppel ning eeldab mõlema osapoole olemasolu ja lisaks veel soovide osas kompromissile jõudmist. Õiglane hind (kui Sul on soovi saada maksimaalselt raha) kujuneb Eestis nt osta.ee keskkonnas, samuti teadvustub sealt ka ostusoovi puudumine. Minu poolt lihtsalt väike võrdlus-taustateave, et mõned aastad tagasi omandasin ma Kurtna laadalt sellise kollaklaasilise korras tuledepaari (ühel pirn seest puudu) 90 krooni eest.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18