mossepower Kirjutas:170V peaks mudelinimetus olema...
Siiski ei. See, et 1930ndate teise poole "Mersud" on kere üldkujult, st stiililt ja proportsioonidelt üksteisega veidi sarnased, ei tee neist veel sama margi masinaid!
Ehk siis arutluse tekitanud pildil, mis asub aadressil
http://pildid.com/show/album=16281&photo=316779 on kujutet siiski MB 290-t (Eesti vanatehnikaringkondades väga tuntud autot muide), mitte MB 170V-d.
MB 170V näeb välja enam-vähem sarnane, ainult veidi väiksem. Kinnise kerega 170V sõjaeelset varianti vt nt
http://www.mercedes-benz-klub.sk/images/...MB170V.jpg
Ja lõpuks, sarnaste proportsioonidega on ka üliluksuslik, ülihinnatud ja üliharuldane MB 770 Grosser (selle Pullmann-variant) -
http://www.eag.unicweb.ee/Varia/mob/M-B7...llmLim.jpg Ainult et mõõtmetelt VÄGA PALJU suurem
mossepower Kirjutas:Samas võis reparatsioonide käigus ka mõni pärastsõja-aegne masin siia sattuda nagu EMW-d.
Ei. Erinevalt EMWde ühest tootmistehasest Eisenachis, mis jäi Nõukogude okupartsioonitsooni (ja hilisema Ida-Saksa aladele), jäi mersu "peakorter" Stuttgardis Lääne sektorisse ja ei olnud nõukogude organite kontrolli all.
Niipalju veel taustateabeks, et Eestis sõja järel vuranud 1930ndate MBd jäid ülivaldavad enamikus N.Liitu sõja käigus. Mitmed neist sattusid Eestisse 1950ndatel, mil N.Liidu tipplinnades (Moskva, Leningrad jms) ei tohtinud enam Lääne sõiduautot omada/pidada ja need müüdi/toodi siia.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel