6631 Kirjutas:Volli Kirjutas:Tehnilistest vagunitest on aga vanim lumesaha T-5 baasvagun, mis ehitatud 1936.a.
Vabandan, et see lause mind kiusama hakkas. Kas tõesti on T5-st veel midagi järel?? Ma küll ei mäleta tema lammutamist, aga seda ka mitte, et ta oleks korda tehtud või siis vanal kujul veel alles.
Ma samuti vabandan, et toona (2 nädalat tagasi) selle T-5 kohta käiva lause üldse oma jutusse toppisin, sest suure tõenäosusega küsis crazy vanimat liinitrammi, mitte tehnilist. Veel vähem soovisin ma selle lausega kedagi kiusata, seepärast siis mõned täpsustused siin!
Arvepidamine tehniliste trammide üle on üldse üsna kaootiline ja lünklik olnud, ei ole ma ka ise nende vastu liinitrammidele sarnast huvi tundnud ja ei peeta trammidepooski nende vagunite kohta ülitäpselt arvet.
T-5 suhtes on Sul ilmselt õigus, et seda lumesahka enam tõesti pole, sest uurides ka pildimaterjali viimaste aastate kohta ma teda kusagilt ei leidnud. Ka ei meenu mulle, millal viimati oma silmaga seda vagunit nägin, aga tundub nii, et kui teised kolm lumesahka (T-4, T-8, T-18) on viimase kümnekonna aasta jooksul renoveeritud (T-4 sai 1997.a. koguni metallkere), siis T-5 kanti kusagi 90-ndate keskel maha (ilmselt polnudki vajadust 4 lumesaha järele). Raamatus "Tallinna tramm 110" T-5 samuti enam kirjas pole, aga sealseid andmeid ei saa ka alati 100% tõe pähe võtta, sest (fakti)vigu on tolles raamatus palju.
Niisiis peaks vanima tehnilise trammi au hoopiski T-4 saama (vaatamata totaalsele ümberehitusele), sest baasvagunina on temas ära kasutatud 1951.a. vagunit nr. 34.
Vabandan veelkord oma varasemate ebatäpsuste pärast! Minu viga on see, et kipun kiirustades kirjutama peast ja ei vaevu enamasti oma juttu igasugustest tabelitest või raamatutest kontrollima, arvates et kõik on täpselt meeles....aga tuleb välja, et alati ei olegi nii