Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
Selle viimase Kaljo Järvise Viljandi-Abja Laziga olen ma saatuse tahtel isegi 2000. aasta augustis sõitnud. Buss oli mälu järgi punane ja üllatavalt heas konditsioonis. Sain alles praegu teada, et tolle isendi "aiste" vahel paiknes hoopis isepaigaldatud diisel. Huvitav, kas Maz?
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
mustninja Kirjutas:EdR Kirjutas:Ja ikka on segaseks jäänud küsimus,millal sõitis Viljandi maakonnas viimane LAZ-695N? Mõtlen Viljandi ATP-d,mis kurseerisid enam vähem samadel liinidel kui praegu Mulgi Reisid.
Viljandi ATP kandis kaks viimast LAZi maha juunis 97. Sõidus nad niikaua muidugi ei olnud. Seisid parginurgas viimased 1,5 aastat, ametlikult reservis, tegelikkuses keegi neid bensumootoreid käivitada ei üritanud. Viimane reaalselt kasutuses olnud isend kandis numbrit 293DAH ja see läks müügiks juulis 96. Pärast seda sõitsid veel pea neli aastat maakonnas Taisto (Suure-Jaani Buss) LAZ 695d, kokku 4 bussi. Päris viimane oli Kaljo Järvise LAZ (diisel), mis liikus Viljandi-Uue-Kariste-Abja liinil 2001 lõpuni, kuni liinikonkursi tulemusel liin Viljandi ATPle läks.
Tänud! Päris huvitavat infot sain sellest. Mäletan veel 80-te teises pooles sai korduvalt sõidetud Viljandist Karksi-Nuia ja alati oli selleks LAZ. Siis tuli pikem paus vahele,96a. suvel sai autoga sealmail käidud aga ei mäleta midagi sellest ajast. Vast 2001a. mais Viljandisse asja tegin,oli plats(bussijaam) LAZ-dest juba lage...
Mida kõike ei teeks,et saaks veelkord originaalse (ja bensiinimootoriga) LAZ-695N-ga sõita. Kas Eestis keegi taastab mõnda sellist bussi ka?
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
Ehk kusagil Eestimaa nurgas on mõni Laz sõiduvõimelisena liikvel - teenindamaks õpilasliine või nii... Fantaseerida ju võib, aga reaalsus on vist see, et ega enam ei ole küll. Lazidega regulaarmarsuutidel kurseerimise rekordit hoidis enese käes tõenäoliselt Tarbus, kus viimased Lazid (ja isegi üks Paz!) liikusid kindlasti veel 2002. aasta suvel, ehk isegi 2003. aastal. Siiski-siiski, ei tasu unustada Järva-Jaanis olevat Lazi, mis üsna heas korras, vajab vaid veidi kohendamist!
Postitused: 5,868
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
See Viljandi Laz on tegelikult Viljandi KEK-i vana buss. KEK-i jõudis ta 80-ndate aastate keskel, minu mäletamist mööda Lätist juba kapitaalremonti vajavana. Bussi remontisid kaks meest (hilisem bussijuht ja keevitaja) kolm aastat. Selle aja jooksul sai bussi alumine osa minu mäletamist mööda täiesti uus.
Seejärel läks ta liinile ja vedas KEK-i inimesi kuni 90-ndate alguseni. Siis mingil hetkel ta erastati ja sai endale MAZ-i mootori. Viimase kohta väideti küll, et sellega kaasnesid mingid probleemid raamiga, kuna MAZ-i jõuallikas oli mõnevõrra raskem kui originaal.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
09-06-2008, 19:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-06-2008, 19:29 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Aspelund Kirjutas:See Viljandi Laz on tegelikult Viljandi KEK-i vana buss. KEK-i jõudis ta 80-ndate aastate keskel, minu mäletamist mööda Lätist juba kapitaalremonti vajavana. Bussi remontisid kaks meest (hilisem bussijuht ja keevitaja) kolm aastat. Selle aja jooksul sai bussi alumine osa minu mäletamist mööda täiesti uus.
Seejärel läks ta liinile ja vedas KEK-i inimesi kuni 90-ndate alguseni. Siis mingil hetkel ta erastati ja sai endale MAZ-i mootori. Viimase kohta väideti küll, et sellega kaasnesid mingid probleemid raamiga, kuna MAZ-i jõuallikas oli mõnevõrra raskem kui originaal.
A.
Kas jutt käib tolle praegu müügisoleva 697 (572AJU) kohta?
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
10-06-2008, 15:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-06-2008, 15:30 PM ja muutjaks oli
Edel.)
See on vist ka ainus töökorras LAZ-699,mis Eestis alles jäänud on. Huvitav,mis hinnaks küsitakse?
Huvi äratab ka,et vedav sild on Raba,ehk siis samast firmast nagu Ikaruste silladki.
Ka ise olen salongis sõites täheldanud LAZ-del suurematel kiirustel mõningat undamist. Aga et see aeg on juba väga kaugele jäänud,ei mäleta enam täpselt.
See LIAZi ja LAZ-i video,mis siia ennist panin,on LAZ-il pisut kuulda undamist.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 3,555
Teemad: 27
Liitus: Dec 2002
Maine:
39
Sel 699-l esirattad vist MAZ-i omad. Kas ainult rattad või ka sild, mootor jne?
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
LAZ-699 olidki juba sellised rattad. Mootor raamatu andmete järgi "bensiiniõgard" ZIL-375 (LAZ-699A). Ei tea mis vahe on sellel mootoril ja ZIL-130-ga aga hääle järgi paistavad mõlemad samad olevat.
mootoriga ZIL-130 varustati LAZ-695-d ja ZIL-375 aga LAZ-697-d ja 699-d.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 463
Teemad: 6
Liitus: Jun 2004
Maine:
12
EdR Kirjutas:LAZ-699 olidki juba sellised rattad. Mootor raamatu andmete järgi "bensiiniõgard" ZIL-375 (LAZ-699A). Ei tea mis vahe on sellel mootoril ja ZIL-130-ga aga hääle järgi paistavad mõlemad samad olevat.
Mootoril ZIL-375 on silindri läbimõõt 8 mm suurem (108 vs 100mm), sellest tuleb ka võimsuse ja töömahu vahe - ZIL-375 7,0 L ja 180 hj; ZIL-130 6,0 L ja 150 hj.
Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Mind huvitab,kas ZIL-375-te ka mõne veoka peal kasutati? Pole väga põhjalikult uurinud aga siiani on see mootor mulle vaid LAZ-de peal silma hakanud.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Lisaks pruugiti ZiL-375 mootorit ka liassikutel (677 versioonid).