Teema on suletud

No UHTI, räägi!!!!
#1

Pane nüüd ilusti kõik kirja, kuidas, miks, kus , millal ja millega te neid autosid ehitate!

Tegin uue teema sellepärast et siis võivad kõik rääkida autode nullist alates üles ehitamisest.

Loodan, et pole ainuke kes selles midagi ei tea! Sad
#2

Et neid Estfielde üldse ehitama hakata, siis alustuseks pidime tegema valmis raamirakise. Ilma selleta on väga raske saada sirget ja täpset raami. Raame teen ma nelikanttorudest. Momendil on mul tegemisel töö juures 5 raami ja lisaks 1 kodus. Kodus on mul oma raam, sellele panen hetkel plekki peale. Ühe raami teeb valmis üksinda umbes nädal aega. Raami tegemise juurde kuuluvad ka mootori ja käigukasti kinnitused.

Siiani olen teinud ühe raami Audi 1,8-se jaoks, 4 väikse 4-silindrise BMW jaoks, 2 VW 2,0 DOHC-i jaoks, 2 TOYOTA 1,6 DOHC jaoks, 1 Alfa Romeo raam ja 1 suur 6-silindrine BMW, mis on minu arust mõttetult suur mootor 2-liitrise kohta, aga klient on kuningas.

Lisaks on meil 3 projekti kiirendusvõistluste jaoks. Minu oma auto tuleb kuni kahe litraste klassi, 1 tuleb 2,7 BMW MK motospordi mootoriga ja 1 5,7 Chevi motoga.

Raamist edasine töö on veidi loomingulisem. Tuleb neetida peale alumiiniumplekk ja muud vidinad. Siis elekter ja turvakaar, istmed jne. Nina, poritiivad ja armatuur on klaasplastist, tehtud vastava vormi järgi. Kõik muidugi vastavalt kliendi soovile. Kunas Estfieldi mootor asub kõvasti tagapool esisilda, siis on tal väga hea kaalujaotus ja püsib seetõttu väga hästi ka teel ja tänu sellele on ka kiirendus päris hea.

Momendil ongi kõige kiirem see 1,6 Lada mootoriga Estfield. See koosneb: natuke forsseeritud mootorist, millel on 160 hj, plokklülitusega käigukastist, Lada lukuga tagasillast. Esisild on tehtud enda keevitatud A-hoovast ja Lada käändmikust ja piduritest.

See oleks nagu kõik, mis hetkel pähe tuli.
Aga küsimustele vastan meeleldi.

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#3

Selge!
Kohe ei oskagi midagi küsida.

Joonised oleks küll kõvad.


A kus sa seda üldse teed

#4

Paneks küll teile siia joonised, aga lugu nii, et nendel on Inglise mõõdud ja neist pole kasu. Aga meie firma on nagunii litsentsi endale ostnud ja ARKis keegi iseehitaja sellist Estfieldi enam registreerida ei saa . Aga muidu ehitame me neid Tähe tänaval. Aga kodus olevale on ligipääs muidugi lihtsam.

Aga jälle on ehitamise juures agad, sest raam tuleb kindlalt teha rakisel ja terasest ja siis veel see, et ninaosa ja koopad on plastikust, mis on ka meie firma litsentsiga. Jälle takerduks asi...

Tallinnas kuulsime, et paljud olevat Eestis ise ehitada üritanud, aga välja ei tule miskit, sest mõõte peab teadma ja põlve otsas seda ei tee - läheb kõveraks.

Aga minul endal poleks selle vastu miskit, kui kõik selle auto teeksid, sest seltsis ju segasem.

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#5

Lugemist Estfieldist,mida teeme, leiab ka lehelt:

://www.zone.ee/kitcarpage/23estfield.php

ja meie kodulehelt:

://www.racetech.ee/



NB! PANGE IGALE AADRESSILE ISE \"http\" ETTE

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#6

Ma ise tükk aega seda Estfieldi peilisin nagu kass ümber palava pudru, nüüd juba konkreetseks jutuks läinud. Tegemist on kindlasti hea HP/Kg suhtega autoga, millel ka mõistlik juhitavus. Sisuliselt on tõesti tegemist selles mõttes klassikaga. Positiivne on ka sisuliselt madal omahind, mis teeb auto lihtsamalt kättesaadavaks. Wink

NB! Milline Estfield 350cid auto kaalu ja HP suhe võib olla?
#7

Tsitaat:NB! Milline Estfield 350cid kaalu ja HP suhe võib olla?

See huvitaks mindki
#8

Arvatavasti tuleks sellisele gaasipiiraja peale panna Big Grin, justkui nagu Corvette ZR1 , millel käigukangikonsooli juures veel üks \"süütelukku\" meenutav koht, millest siis võtmega vastavasse \"power\" asendisse keeratakse (evil vms.), vastavalt juhi soovile. Karmid lood.

Tegelikult on minul võimekate autode üle siiralt hea meel. Auto ise ei ole ohtlik. Aga mees roolis peab autost üle käima.

Arvan, et Estfield 5,7 võib ikka väga ahvatlev auto olla. Ja need V8 hääled! Smile
#9

Milline Estfield 350cid kaalu ja HP suhe.

See suhe on 2kg/1HP, kui ikka mootor korralikult teha ja tasakaalustada.

Aga LADAl on see suhe 3/1. Igati OK.

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#10

Pisut infi on kajastatud ka leheküljel:

://www.zone.ee/estfield/


:o
sellele aadressile pange ka ise http ette ja ka kõigile järgmistele

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#11

Ja siis veel selline jutt Postimehest:

Estfield nõuab ilmastikukindlaid riideid
08.10.2001

POSTIMEHE PROOVISÕIT

Estfield on mõeldud kurvide kiireks läbimiseks, siis on nauding kõige suurem, kinnitab auto omanik Felix Paves.
AS Võidusõidutehnika ehitatud Lotus Seveni välimusega rodster Estfield pakub oskajale sõidumõnu, harjuda tuleb aga kiirusega kaasnevate meeletute tuuletormidega.
Estfieldiga sõites on garanteeritud vaimustunud pilgud ning uudistajad auto peatumisel, sest niisuguseid sõidukeid ei näe Eesti teedel just sageli. Kui vastata küsijale, et auto on Eestis ehitatud, ei usuks seda esimesel hetkel isegi. Neli aastakümmet tagasi valminud Lotus Seveni välimusega ning Alfa Romeo logosid kandva auto puhul on tõesti raske tootjat kindlaks teha.


Auto raam ning kere pärinevad Tartu AS Võidusõidutehnikalt, mootoriks valis sõiduki omanik AS Grafimill juhatuse esimees Felix Paves Alfa Romeo jõuallika, ka välimus on osaliselt omaniku disainitud. Alfa mootori valis Paves põhjusel, et sidur, käigukast ja reduktor on koos piduritega ühes tükis, asudes kõik taga. Nii tuli auto kaalujaotus parem.

Proovisõiduautoks oli Estfield, mida omanik kasutab mitte ainult nädalavahetusel sõitmiseks, vaid ka pikemateks reisideks. Tuleval aastal on näiteks kavas minna Estfieldiga Bordeaux’sse.

Rahvusvaheline auto


Edasi saate ise lugeda!




Vo selline lugu!
:lol

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#12

Aadress on sellel selline:

://www.postimees.ee/index.html?op=lugu&id=34905&number=321&rubriik=52

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#13

JA VEEL SELLINE LUGU AUTOLEHEST:

Unistuste auto Tähe tänavalt.
Mullu ilmavalgust näinud Tartu sportauto Estfieldi prototüübile on tänaseks Valter Teppani ettevõttes Race Tech sündinud järglasi ning firma peab laienemisplaane. Tähe tänava töökojast on juba mitu perekonda uue neljarattalise liikme saanud.

Estfieldi märki kandvate sõidukid on omaniku nägu. Teppan ja tema firma spetsialistid aitavad auto tulevase omaniku unistuse ellu viia. Estfield on palju rohkem kui tavaline auto tavalisele inimesele - see on kordumatu teos, mis suudab pakkuda ainulaadset elamust; see on kui elustiil ja olemise viis.

\"Proovisõitudelt tehtud fotosid on mõnus vaadata, kõigil näod rõõmsad ja silmad säramas,\" räägib Teppan fotopakki lapates. \"Kallite autode müügisalongis vaevalt et niisugust pilti näeks.\"
Teppan lisab, et Estfieldi üks missioon on sõiduoskuse ja laiemalt võttes kogu liikluskultuuri tõstmine. \"Tartus Raadi lennuväljal või ükskõik millisel muul liikluseks suletud ja ohutul alal võimed proovile pannud, saab iga juht teada oma oskuste lae. Estfield annab võimaluse ringrajal kihutades end välja elada, õppida nii autot tundma kui ka sõidukit ja ennast piirolukorras valitsema.\"

Samas vastab Estfield kõigile tänavasõiduautodele esitatavatele nõuetele ja on igapäevaselt liikluses kasutatav. Estfieldi ühtset hinda ei saa välja tuua, see sõltub paljudest muutujatest (doonorauto hind, sealt saadavate varuosade seisukord, omaniku ja Race Techi tehtavate tööde vahekord jne). Näiteks käesolevas lehenumbris tutvustatav BMW-l baseeruv Estfield maksis ligikaudu 85 000 krooni.


Töökoda vajab laiendamist

Pärast esimese auto valmimist ja selle õnnestunud katsetusi langetas Teppan otsuse investeerida tootmisvahenditesse ja viia sellega Estfieldi ehitamine täiesti uuele tasemele - lähemale seeriatootmisele. \"Otsustasime säästud investeerida keevitusrakistesse, vormidesse, erinevatesse seadmetesse. Põlve otsas nokitsemine oleks auto arengut hakanud pärssima,\" meenutab ta.

Estfield sünnib koostöös kliendiga, ehk tegemist on siiski iseehitatud autoga ja seeriatootmisest selle tavapärases mõistes rääkida ei saa. \"Raami ja veermiku ehk rolling chassis\'e teeme meie valmis, sest selles osas ei ole väiksemadki apsud, mida iseehitajal ikka võib ette tulla, lubatud. Kvaliteedist ja lahendustest sõltuvad nii ohutus kui ka sõiduomadused. Kõik ülejäänu võib auto tellija kas täiesti ise või meiega koos teha.\"

Ühe raami tegemiseks kulub Race Techis poolteist tööpäeva, lisaks viimistluse ja värvimise aeg. \"Nädalas kahe kuni kolme raami valmistamine on meile täiesti jõukohane. Kui auto tellijal on erisoove, kulub muidugi aega rohkem.\"
Augusti kolmandal nädalal oli Race Techi töökojas Tartus koostamisel kuus autot. Rootsist on Teppanilt kokku tellinud 26 sõidukit, neist kuue valmistamiseks on juba lepingud sõlmitud. \"Järjekord ei luba meil enne uut aastat ühtegi tervikliku auto koostamise tellimust sisse võtta, raame ja nn rolling chassis\'eid jõuame aga teha küll.\"

Tootmise laiendamine viib Teppani ettevõtte Raadi lennuvälja praegu kasutult seisvasse endise N. Liidu armee töökotta. \"Saame seal paarituhande ruutmeetri suuruse tootmispinna. Tühjalt seisnud hoone on üsna armetus korras ja kommunikatsioonideta, enne kolimist tuleb seal kõvasti tööd teha. Töökoja asukoht Raadil muudab lihtsamaks autode testimise ja rentimise, samuti sõidukoolituse andmise.\"

Teppan ei planeeri käeoleva aasta lõpuks Estfieldi valmistamisega kasumisse jõudmist. \"Investeeringud on olnud suured, samuti kaasnevad kulud kolimise ja uue töökoja sisseseadmisega. Kindlasti ei tähenda aga laiendamine kliendile hinnatõusu, vastupidi saame muuta tootmise efektiivsemaks ja pikemas perspektiivis kulud vähenevad. Estfield peaks suutma tulevikus katta temale tehtud kulutused ja väikest kasumit teenida. Seni katame Estfieldi arendamiseks tehtavad väljaminekud kardidetailide tootmisega Rootsi ja Inglismaa turule.\"


Valmis on viis autot

Hetkel on valminud viis Estfieldi. Esimene oli varustatud Audi 80 1,8 mootoriga (vt Autoleht nr 16(34) 24.08.2000. test nr 4), järgmisele paigaldati BMW 3. seeria 1,8-liitrine mootor (vt test nr 26 lk...). \"Alates sellest mudelist kasutame tagavedrustuse komponentidena Peugeot 306 ja 405 tagumisi amortisaatoreid. Muide, vedrudeks sobivad hästi traktori T40 esisilla keerdvedrud,\" lisab Teppan.
Kolmas Estfield baseerus 1986. aasta tagaveolise Toyota Corolla agregaatidel. \"Selle auto eripäraks on piiratud libisemisega diferentsiaal,\" sõnab Teppan.

Neljanda doonorautoks oli kaheliitrise mootoriga Alfa Romeo 90. \"See peaks olema senivalminud autodest parima kiirendusvõimega. Kui kõik teised on varustatud 13-tolliste rehvidega, siis sel on 15-tollised, samuti on kliirens umbes 5 cm võrra suurem. Eripäraks on tagasilla diferentsiaaliga kokkuehitatud käigukast ja sidur.\" Viienda auto näol on tegemist rohkem võidusõidu- kui tavaautoga. Forsseeritud Lada mootoriga Estfieldiga osalevad Valter ja tema vormelisõitjast poeg Indrek Teppan eeloleval nädalavahetusel Rootsis Mantorpi ringrajal toimuval sportautode kokkutulekul. Autot võib näha sõitmas 1. ja 2. septembril Tallinnas Linnaringi võistlusel.

Ehitamisel on kaks BMW mootoritega Estfieldi: kuuesilindriline kaheliitrine ja neljasilindriline 1,8-liitrine. Viimane on eelpoolkirjeldatud BMW-le baseeruva auto kaksik, kuid teine uudne. \"Käigukast, sidur ja diferentsiaal on samuti BMW-lt, kuid poolteljed paneme kohandatud Volvo 340 omad,\" lisab Teppan. Järgmisel aastal valmib 1,3-liitrise töömahuga VW Golfi mootoriga varustatud, kuid muus osas Lada agregaatidel põhinev pehme katusega Estfield. Kõigi seniste Estfieldide esitelje detailid pärinevad suures osas Ladalt.

\"Tulevikus peaks olema kaks või kolm n-ö tüüpautot, üks näiteks BMW 3. seeria agregaatidel, teine Lada omadel. Ülejäänud oleksid erimudelid,\" räägib Teppan. \"Lada mootoriga autode jaoks plaanime käivitada võistlussarja. Autod oleksid kõigil võrdsed, loeks sõiduoskus.\" Esimesed stardid võivad saada antud juba järgmisel aastal.



:bounce :bounce :bounce


Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#14

://www.auto.ee/autoleht/pildid/58_1.jpg

Kas pole ilus?! :lol

Pilti saate ise vaadata!

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#15

Hea, et hakkajaid inimesi Eestis. Igatahes on Estfieldi tootmine, arendamine Eesti autoelule kindlasti positiivne süst.

Näiteks mootorratastest kirjutati kunagi (u. 6 aastat tagasi?), et läheb ikka aega, kuni lääne toodangut hakkab tavakodanike kätte rohkem tekkima (et kallis eestlasele), siis autodest rääkides kindlasti on tarbesõidukitele alternatiivi pakkuv ka

1) kallid seeriaautod
2) seeriaautode modimine (tõsisemas mõttes)
3) muud variandid

hea suund. Smile
#16

://www.cameltoe.net/images/cobra.jpg


Aga kes sellist kesta oskad peale ehitada!? Wink


Ei, ausalt ma mõtlen....
#17

ok

aga uhti?
#18

Hakkame neidki kunagi tegema, aga ennem teeme Estfielde :o, et saaks Raadil rallida nendega Toungue. Ja siis võtame ette järgmise :lol

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#19

Estfield on nüüd küll seeriatootmises juba, äsja öeldi, et novembri lõpuks peab lisaks olemasolevatele valmis saama ka 10 raami, seega oleks neid juba meie majas tehtud siis ligi 25 tükki. Kõigest poole aastaga!? :lol Ja siis veel kindel plaan teha neist omale mingi hulk sinna Raadile kimama. :bounce

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
#20

Siin oli muidu pilt meie töökojast, aga enam pole! :lol

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne