Postitused: 98
Teemad: 32
Liitus: May 2007
Maine:
2
mure on selline et kui vänta lööd siis see ei taha ülesse tulla. kui käega tõmmata siis tuleb ka suht raskelt. järsku tõmbad siis kõriseb nagu peab aga kui aeglaselt tõmmata siis hakkab mootorit tagurpidi vedama. sai siis käigukast maha kistud ja tagant kaan lahti. sellel võllil mida vänt ümberkaudu hakkab ajama kui vänta lüüa on ju selline seibide ja hammasrataste järjekord: seib, hammasratas, hammasratas, seib ja vedru. hammasrattaid ühtepidi keerates veavad ja teistpidi käivad üle nagu peab vaatasin seda võlli kus otsas vänt on ja see vänderdas jube palju. mõtlesin et äkki see puruks murdunud aga ei julenud seda võlli välja võtta sest naaber rääkis, et tal jäi emmil see sinna tagasi saamata. suht segane jutt, aga ehk saate aru
Iz 56, K-750, K-750
Postitused: 147
Teemad: 30
Liitus: Feb 2006
Maine:
3
Eh, ei saa aru. Aga, K750 käigukast on minu arust ülilihtne. Dnepri omast palju lihtsam. Oli esimene käigukast mida ma eales võtsin lahti, ise supermehanik kindlasti ei ole, aga polnud probleemi kokku kruvima. Ära karda.
Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Postitused: 98
Teemad: 32
Liitus: May 2007
Maine:
2
14-07-2008, 12:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-07-2008, 12:33 PM ja muutjaks oli
zizzalik.)
see võll kuhu otsa vänt pannakse see vänderdab päris palju. kopsisin haamriga sisse poole aga ikka suht sama. kas on võimalus et see võll on pooleks ? kas seda vedrut on kerge tagasi paika saada ?
kas see 2 väikese kruviga kaan tuleb ka eemaldada?
Iz 56, K-750, K-750
Postitused: 176
Teemad: 6
Liitus: Dec 2003
Maine:
0
Kui ma kõike õigesti mäletan, on käivitusvända võlli eesmises otsas tagastusvedru, see tuleb enne kokkupanemist üles keerata. Võll koos vedruga kinnitub käigukasti korpuse eesmise, sidurikoja poolse, seina külge. Võlli ots on ilma laagrita eraldi pesas, mis kinnitatud kahe peitpeaga kruviga. Vedru üles keeramiseks tuleb seda pesa enne kinnitamist keerata tagantpoolt (ehk siis masina pikisuunas) vaadates poolteist pööret päripäeva. Käivitusvända võllil on hammasratas, mis liigub võllil vabalt ning on vedava võlliga pidevas hambumises. Hammasratta ühel küljel on veidi väljatooduna hammasring, mille hammastesse haakub käivitusvända lukustushammas. Lukustushammas kinnitub käivitusvända võllile needitud teljega, vastu hammasringi surub seda pisike vedru, mis vajadusel on asendatav nt sobivas mõõdus pastakavedruga. Lukustushammas kipub ajapikku kuluma, kuna ta on aga hambumises kõigest pooles laiuses, saab seda vajadusel ümber pöörata.
Sümptomite järgi otsustades pakun, et purunenud on käivitusvända võlli eesmine kinnituspesa, mõnikord on see ajapikku rabedaks muutuvast plastist ning ühel korral olen ka ekspluatatsiooni käigus purunenud detailiga kokku puutunud. Selle tulemusena on vabanenud pinge alt käivitusvända tagastusvedru ning seoses võlli nurkliikumisega kiilub kohati kinni käivitusvõlli hammasratas. Lihtsama variandina on erinevate detailide kulumisel käivitusvända võll pikisuunas liikunud ning võlli ots pesast väljunud. Igal juhul tuleb vähemalt võlli eesmine pesa eemaldada, soovitalt võtta lahti ka käigukasti üks eesmine kaas, et veenduda mehhanismide korrasolekus ning vajadusel asetada võllidele lisareguleerimisseibe.
Postitused: 326
Teemad: 17
Liitus: Jan 2002
Maine:
0
Millegipärast mulle tundub et teema püstitajal on K-750-l dnepri tagurpidi käiguga kast, kuna sai otsakaane maha võtta ja ja vända hammasrataste süsteem ka teine. Juhul kui dnepri kast siis on võimalik et see vända ülestõste vedru on puru või on see nii maha keeratud kellegi poolt kunagi varem, see võll loperdab küll väheke mis nii väga miskit ei määra aga kui nüüd käimarit siduri poolt vaadata siis peaks sellel olema üks kahe kruviga kaan seal võlli vastas mille lahti päästmisel saab vedru pingesse keerata.[/i]