26-08-2008, 20:55 PM
See küsimus on mind ammu painanud, kuid täpset vastust pole ma sellele saanud - on saadud vaid umbmääraseid vastuseid "kusagil 1960ndate teisel poolel".
Äkki teab keegi kaasfoorumlastest siiski sellest midagi konkreetsemalt, täpsemalt:
a) Mis võis olla esimene aasta, mil tehastes hakati nõukogude veoautodele (GAZ, ZIL jms) paigaldama võru, klaasi ja kahe tihendiga tagatulehajuti asemel plastist hajutit, mis ooli masskasutuses kuni 1980ndate lõpuni?
b) Eeldatavalt (nõukogude majanduse/tööstuse ülisuurt inertsust arvestades) ei toimunud üleminek plastklaasile ühekorraga, vaid mitme aasta jooksul sujuvalt. Siit teine küsimus - mis võis olla viimane aasta, mil tehases pandi veoautodele külge vanatüübilisi metallvõru ja klaasist hajutiga tagatulesid?
Niipealju tean ise, et 1971.a. oli hajuti juba plastist - kunagi sattus kätte selle aasta templit kandev tuttuus kasutamata tagalatern...
Äkki teab keegi kaasfoorumlastest siiski sellest midagi konkreetsemalt, täpsemalt:
a) Mis võis olla esimene aasta, mil tehastes hakati nõukogude veoautodele (GAZ, ZIL jms) paigaldama võru, klaasi ja kahe tihendiga tagatulehajuti asemel plastist hajutit, mis ooli masskasutuses kuni 1980ndate lõpuni?
b) Eeldatavalt (nõukogude majanduse/tööstuse ülisuurt inertsust arvestades) ei toimunud üleminek plastklaasile ühekorraga, vaid mitme aasta jooksul sujuvalt. Siit teine küsimus - mis võis olla viimane aasta, mil tehases pandi veoautodele külge vanatüübilisi metallvõru ja klaasist hajutiga tagatulesid?
Niipealju tean ise, et 1971.a. oli hajuti juba plastist - kunagi sattus kätte selle aasta templit kandev tuttuus kasutamata tagalatern...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel