janar08 Kirjutas:Mina näen kontaktide vahel päevavalgel ka sädet.
Kui säda on juba päevavalgel selgelt nähtav, siis on ülisuure tõenäosusega kondensaator oma töölepingu üles öelnud (loe: tema mahtuvus on läinud nulliks või nullilähedaseks, sest lühises kondensaatori korral ei anna sädet ei küünal ega kontaktid).
Soovitan soojalt kondensaator ära vahetada - peaks sobima igaasuguse vanatüübilise katkestisüütega 12V isendi oma.
janar08 Kirjutas:...asi võib olla kondensaatoris, aga ei tea kas see vastab tõele ja ei tea kuidas seda kontrollida.
Lühises kondensaatori korral näitab oommeeter (testri takistusepiirkond) seal mingit lõpmatusest erinevat takistust. Korras kiondensaatori korral võib testri tahapanemise ajal osuti kõikuda (kondensaator "võtab" täislaadimise ajal veidi voolu), kuid hiljem neid kontakte seal taga hoides peab takistus näitama lõpmatust (kui kondensaator on saanud täis, siis enam ei tohi ta "voolu võtta").
Oma mahtuvuse täielikult või suures osas kaotanud kondensaatorit saab kontrollida koduste vajhenditega järgmiselt. Kui laed kondensaatrori täis (nt miski 4,5 või 9V patareiga või muu alalisvooluallikaga), siis selle järel kohe sinna osutiga voltmeetrit (nt "vanakooli" osutiga testri voltmeetripiirkonda) taha ühendades peaks ta algul pinget näitama ja siis vaikselt voltmeetrit taga hoides osuti nulli vajuma. Kui mahtuvust pole, siis ei näita voltmeeter midagi, kui mahtuvus on aga olulisel määral vähenenud, siis kukub voltmeetri osuti nulli liiga kiiresti.
Eeltoodud võte võimaldab ka ligikaudu kontrollida kondensaatori mahtuvuse suurust, kui kõrval on olemas teadaolevalt korras sama nimimahtvusega teine kondensaator. Nimelt peaks sama patarei ja sama voltmeetri korral laetud kodensaatorile ühendet voltmeetri osuti vajuma mõlema kondensaatori korral nulli võrdse kiirusega. Liiga kiire nullivajumine/-kukkumine viitab mahtuvuse olulisele vähenemisele ja selline kondensaator vajab süüte-madalpingeahelas kindlasti vahetamist, et mitte rikkuda üsna kiiresti katkesti kontakte.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel