Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Tundub, et küsimusele lähenetakse valelt poolt. Trummel on tõesti ideaalsetes tingimustes (ehk teoreetiliselt) efektiivsem, aga praktikas on süsteemi valikul määravaks, kumb toob endaga kaasa vähem halbu külgi. Ja siin ruulib igal juhul ketas oma parema jahutuse (seetõttu suhteliselt konstantne pidurdusvõime), peaaegu lineaarse doseerimisjõu, kiire rakendus- ja lahutusvõime, hõlpsama montaaþi (lihtsam klotse vahetada), piduritolmu parema eemalejuhtimisega jne.
Pealegi on trummelpiduri isevõimendus tänapäeva sõidustabiilsuselektroonikat täis tuubitud autodel pigem puuduseks (pikad reaktsiooniajad, mittelineaarne toime).
Postitused: 1,585
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Nobody Kirjutas:Ning pole mõtet väita, et ketta puhul on kontaktpind suurem, see ei loe, sest hõõrdejõud ei sõltu kehade pindalast.
Millest kuradist ta siis veel sõltub? Uisuterad võiks ka 10 senti laiad olla, seisaks paremini püsti, lõhuks vähem jääd.
Ja ikka libiseks sama hästi edasi
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
Tsitaat: Näiteks ei tohi sildu ületada marssides. Tekib dünaamiline koormus, mida ei olda veel võimelised välja arvutama, et sild püsiks püsti. Marssides on ajaloos varemgi sildu kokku kukutatud.
Selle nähtuse nimi resonants? Kunagi näitas väga effektselt ka telekas seda.
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Postitused: 1,585
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Mõne tarkpea heietuste kohaselt võiks autode rehvid olla kordi kitsamad - hõõrdejõud ei sõltu ju kokkupuutuvate osade pindalast. Pealegi ei ole sõiduauto mass nii suur, et kitsamate papudega läbi asfaldi vajub.
Ketaspidurid on isegi lihtlabasele jalgrattale jõudnud ja see ei ole ainult iluasi, ikka pidurdada saab ka.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!