Nobody Kirjutas:stihl Kirjutas:Trumliga ei jää seisma ju.
Kusjuures korralikult reguleeritud trummel on pidurdamisel suurema efektiivsusega (eeldusel, et pidurisilinder ja trumli suurus on samad, mis ketta puhul.)
Põhjus väga lihtne:
Trumli puhul haagitakse klots vastu trumlit veelgi tugevamini kinni. Ning pole mõtet väita, et ketta puhul on kontaktpind suurem, see ei loe, sest hõõrdejõud ei sõltu kehade pindalast. ...
Nonii. Kuna kõik teoreetikud ja wikipediast oma lollidele teooriatele toetust otsivad kodanikud on lõpetanud, siis paneks kirja oma PRAKTILISE kogemuse.
Nooruses kasutasin trummelpidurit päris palju. Võrrid, mopeedid, 2140, ladad jne.
Poest sai ostetud isegi tuttuus 638, mille pidurid tundusid algul küll päris head, hiljem, aga kui GS500E sai soetatud, tundusid ka need nagu kukep...s. Vähemalt esipidur. Jawal vajutasid kõige nelja sõrmega, 500E-l piisas nimetissõrmest.
OK, ma ei osanud korralikult reguleerida. Kodanik Nobodi Iz-i korralikult reguleeritud esitrummel kindlasti pidurdab paremini, kui suvalise japsipuki esiketas. Aga see selleks.
Siis tulid mu autodel kettad. Capril oli ees ketas, taga trummel - ei olnud probleemi. Sama Sierra XR4-ga. Mõnus. Lancia Beta Coupe pidurdas mul esimesena nelja kettaga. Cool. Nagu vastu seina.
Isegi oma Alfa 75-l sain tagasupportid tööle, auto hakkas pidurdama nagu mõte. (väga paljud tõmblesid omal ajal oma 75te tagapiduritega, kuna see käsipidurisüsteem, mis läbi supporti käib, on kordi "haigem" vanade VAG-i omadest).
Siiamaani pidurdab. Ainsa puudusena võib märkida, et tagaklots kulub liialt kiiresti (20000km võrreldes tavalise esiklotsiga 60 - 80tuhat km). Aga selle võib panna vast selle auto võrdse kaalujaotuse arvele (ees - taga 50%) ja tagaklots on 3x väiksem, kui esimene Brembo klots.
Nüüd on mul valdavalt ketaspiduriga autod. Uutest pole mõtet rääkida, aga isegi 30 aastat vana Jaguar II seeria pidurdab oma nelja kettaga täiesti tänapäevaselt. Maanteekiiruselt põhja pressides jääb ta ikkagi kohe seisma ja sõita on suht julge tunne. Loomulikult ei pidurda ta nagu mõni Lotus Omega (mida sain esimest korda proovida aastat 10 tagasi; see oli täiesti kirjeldamatu, kuidas üks auto võib seisma jääda - hiljem kusagilt lugesin, et tema pidurdusteekond on lühem, kui omaaegsel Ferrari lipulaeval F40-l....), aga olen rahul.
Millega, aga EI OLE rahul, on mu Jaguar Mark 7, aastast 1955. Auto taastamisest võid lähemalt lugeda:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17930
Neli hiigelsuurt trumlit, kõik normi piires kulunud (tegelt kõvasti alla selle, ilmselt on mingi aeg vahetatud, isegi ranti ei pidanud treima...) , uued pidurisilindrid (kokku 6, ees on neli), renoveeritud pidurivõimendi, loomulikult ka uued torud ja voolikud. Klotsid, muidugi ka. Isegi peapumba ostsin tuttuue (nad teevad selliseid asju siiamaani!, 7.5 k maksis meie rahas), kõik klotsid reguleeritud ratta takistamispiirile. Klotside materjal isegi parem, kui 55ndal ja on täiesti kaasaegne.
Auto pidamine, aga on ikka nagu 55ndal aastal tehas ette nägi, s.t vilets. Ta jääb küll seisma, aga ketaspiduriga autoga ei anna võrrelda. Pedaalil on ikkagi mingi käik, enne, kui pidur rakendub (klotside teekond trumlini on ikkagi pikem, kui ketastel oleks + AINULT üks pidurikontuur) - versus ketaspiduriga autol on pidur pedaali all KOHE olemas. Esiklotse ei anna reguleerida, tagaklotsid on reguleeritavad ja seda on ka tehtud, niikaugele, kui juba tugevalt takistama hakkab.
Tagaklotsi regulaatorid töötavad, vigased rattalaagrid on vahetatud, rehvid on uued, amordid on head, piduriosad on uuendatud, ühesõnaga, KÕIK on tehtud, et auto pidurdaks paremini, kui ketaspiduriga, nagu nobody väidab, aga ikka EI PIDURDA. Tagarattad lähevad enne libisemisse, siis esirattad, rehvilaius on õige (aga see ei pidavat lugema), rehvi vilisemine on ehe, aga pidurdusteekond ( reageerimisaeg + pedaalivajutus + pidurite rakendumine + auto seismajäämine) on ikkagi pikem, kui suvalisel kettaga autol ...(noh, mitte ka päris suvalise, paljudele vanadele pannidele teeb ta ka ära....
)
Seega, teen järgmise üleskutse.
Viin oma auto kodanik Nobody juurde, kes KORRALIKULT reguleerib Mark 7e pidurid ja paneb ta pidurdama paremini, kui ükskõik, millise ketaspiduriga auto (võrdlusmaterjaliks sobib Mazda 6 GT, 2.3 mootoriga, 2007 a väga hästi; ei ole mingi eriline sportauto ja tegelt, lipulaevadega võrreldes, täiesti saastpiduriga). ABS-i kaitsme võtame, loomulikult, enne välja.
Mõõdame 100pealt pidurdusteekonda.
Kui on PÄRAST regulli parem, premeerin kodanik teoreetikut 5000.- eeguga ja tunnistan, et teooria ruulib. Ja asun õppima....
Vastasel korral maksab Nobody MULLE 5000.- krooni ja tunnistab, et ketaspidur on siiski parem.
Ja rohkem oma teooriatega siin foorumis ei kõvata, kui välkuvate ketastega japsid tema Iz-ist mööda kihutavad....
Mis arvad, hr. Nobody?