mootori korrasolekut nüüd küll ainult suitsu järgi ma ei hindaks
kui sinna on ikka peale retsitud russi pump või on lihtsalt mingi debiilik pumpa sättinud siis suitseb see neljakümne mootor ka siis kui kolvigrupp korras. ja kui pump fekaal pole ka mootoril õiget käimist ega jõudu. Sidur on tal tõesti nõrguke (russ vedas veel kaheteljelist palkidega ka siis kui kettal oli väga vähesel määral katteid peal, 40 oleks ammu kohal seisnud käiguga) ja tõsisel töötegemisel (näiteks heinapressimine) kus on vaja pidevalt siduriga mängida (märg hein vene prp 1,6 pressiga) saab ta tõesti otsa intervalliga üks sidur vähemalt aastas. Käised kipuvad tal tõesti lahti tulema küljest. Meie tegime korpusesse astmega tikud mis said omakorda selle "vedela metalliga" sisse keeratud - nüüd püsivad. Ja mis puudutab roolivõimu siis see on suhteline, meil kõige vanem 40 on aastast 1968 ja orikas võim peal (traktor tuli otse kolhoosi farmist meile 1977 aastal koos vanaisa pensionile minekuga sestap julgen nii kindlalt väita) ja töötab nagu kulda, uuemal aga on see kapitaalselt peees. Hüdroõliks soovitan, ei tegelikult KÄSIN TUNGIVALT kasutada sama õli mis mootori karteris. Talvel on jama küll kui õlid külmanud ja paksud aga noh... paljukest meil siin maal enam talve selles õiges tähenduses tuleb
ja kui karterisse paigaldada soojenuds ja peale käivitamist alles hüdropump järgi lükata siis saab hakkama (järel proovitud siin nii mitmelgi)Kui hüdrapumba tihend läheb ja hüdrosüsteemis on mingi peen lääne õli siis see ei pruugi saaledele hästi mõjuda
Ja tegelikult töötundidelugeja on viimane asi mida ma traktoril vaatan - mõelgem nüüd kõik järgi, et see kinnitub kolme kuuese poldiga
üldmuljet peab ikka vaatama mitte lugejat. lugeja võib mitte töötada või olla vahetatud sest eelmine purunes näiteks süüte panemisel (kukkus õli sissevalamissuudmega koos vasta maad ja pilbasteks ning otsiti riiulist mingi muu ront augu ette).
ja tegelikult kui ma nüüd järele mõtlesin siis meie vanemal 40-l polegi midagi muud vahetatud küljest kui kõrgsurvepumpasid (peaks olema peal neljas pump) ja üks silinder koos kolvi, kepsu ja plokikaanega ja hammasvöö ning 40 normaalse kuluosana ka sidurikatteid. Klapp nimelt läks poooleks ja kukkus sisse. sestap sai üks püta ära vahetatud. ja see on ka kõik (no kummid ka loomulikult) ja liigub siiani. Kuigi nüüd kasutame Teda juba vähem. Kartulipõllul ja heina kaarutamisel ja vahel ka pressimisel. Ja tõesti praegu tuleks tegelikult minna juba kolvigrupi kallale, ei taha enam normaalselt käivituda külmade ilmadega ja karterituulutusest ja sumbutist on tomu järgi ka. Aga Ta (suhtun respektiga sellesse masinasse) on ka väga hästi teeninud. Vanemad traktorid, mis on säilinud, need on millegipärast kõvemad kuidagi kui uuemad mudeli...