http://www.postimees.ee/?id=43661 - järjekordne kabelimats Tallinn-Tartu maanteel
Sõitsin just tund tagasi sama trassi - üle pika aja, sest tavaliselt eelistan sellele surmatrassile Mäo-Roosna-Alliku-Kaalepi-Albu-Lehtmetsa-Alavere-Peningi-Kulli-Lagedi trassipidi kulgemist (mõni km pikem, aga ülirahulik).
Ja mida ma nägin - ülitihe liikluskoormus, mitmed 90 asemel 70-80ga sõitvad juhid, mis koosmõjus kurvilise teega tekitasid mitmekümneautoilisi jorusid, kõik tihedalt üksteise p...s kinni (liikluspeded, sest peded tavaliselt käivad ju p...s
). Vahel harva hõredama koha pealt mõni esimestest saab-julgeb joru algusest ka mööda sõita. Ja siis vahetevahel "kamikadzed" - joru lõppu ilmunud "mustanärvilised", kes külma kõhuga kogu jorust 120-140ga mööda uhavad. Sealhulgas ka kurvides ja vastassuunas liiklejate nina eest. Mitu korda tekkis mõte, et täna siin pauk tuleb...
Mõõtsin ära - esimeses jorus (keskmine kiirus ca 70 km/h) sõitsin ühtjärge 16 kilomeetrit. Siis veiei vaba teed ja ca 10 km järel teises jorus (keskmine kiirus ca 75-80 km/h) 14 kilomeetrit.
Tallinnas arvuti taga istudes vaatasingi, et oli kabelimats olnud
Inimesed, tulge mõistusele! Soovitan ...
a) ... aeglastel liikuritel suurtel maanteedel hoiduda paremale serva, et Teist saaks ohutult mööduda; pika joru tekkimisel korraks peatuda ja joru mööda lasta (lätlastel ja poolakatel eriti on see meeldiv komme, eestlastel kahjuks seda pole, näib et eestlased on äärejoone ära fetiðeerinud);
b) ... hoida jorus pikivahet, et kui üks pidurdab, siis ei tekiks koheselt lauskokkupõrget;
c) ... hoida oma närvid korras, et pika joru lõpus venides ei tekliks kiusatust sellest mööda tuhiseda;
d) ... valida Mäo-Kose lõigu asemel mingi teine tee, kui vähegi võimalik;
e) ... torkida poliitikuid tagant, et kiirendatud korras saaks Tallinn-Tartu maantee valmis ehitatud...
f) ... torkida politseid rohkem tagant, kes võtaks "rajalt maha", sh nii kamikadzesid kui ka joru alguses venijaid...
g) ... jorust eluohtlikul viisil möödatuhisevatest kamikadzedest kindlasti teatada 110.
Igahates see, mida ma täna seal nägin, võttis minult ära igasuguse isu seal teel lähitulevikus sõita... tõenäoliselt kasutan edasi jätkuvalt teidi teid.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel