unimüts Kirjutas:Hea on kui sul on üldse võimalik niimoodi kange liigutades ta käima saada. 90% masinatest ei ole starteriga varustatud enam, sest põllumees on nii vaene, et ei jõua akut osta. Sitemal juhul ka puruksläinud käivitusmootori starteri asendus on probleemne.
Enda tutvusringkonnas lähevad praktiliselt kõik aktiivset tööelu elavad T-150K-d käima ikkagi kabiinist, omades nii akut kui starterit.
Kui ikka sellisele masinale seda 55Ah akut osta ei jõua, siis on vast tõesti viimane aeg selle firma või talu eksistents lõpetada.
Kui akut juba osta ei jõua, siis ülisuure tõenäosusega jääb see masin ilma ka elementaarsest hooldusest. See omakorda tähendab selle masina kiiret surma. Ja seejärel ootab teda tõesti juba Kuusakoski.
Ei ole küll seni kohanud, et keegi ei leia oma T-le starterit. Mõni aeg tagasi vastavas poes käies oli letikaup.
unimüts Kirjutas:Samas ütle mulle, milline jobu sinna kabiini istub. Millise mehe sa palkad, et ta tööd selles masinas veel teeks. Noor koolilõpetanu kaeb esmalt masinapargi üle ja kui tõesti kuskilt paremat tööd pole võtta, siis suure punnimise peale läheb ka selle masina peale.
Vanad pässid ei suuda enam seal 8h ja 5p nädalas peal olla. Läbikatsetatud teema. Ja need kes suudavad räägivad palganumbrist mis on vähemalt kahekordne keskmine.
Siinkohal vastu ei vaidle. Enamus masinaid on mitmete meeste käest läbi käinud. Pole harv ka see, et masin on hooldamatta ja niivõrd rappeks tehtud, et sinna peale ei kipu niisama küll keegi. Liigub aga ka korralikumaid isendeid. Läbiaetud rappe peale tööle minnes oleks hea sellele praktiliselt kapremont teha(hoidku jumal ühe teatud eestis selle masina agregaatide kapremondiga tegeleva firma toodangu eest,mis mingit kriitikat ei kannata). Muidu ei saagi sellega ju praktiliselt korralikult tööd teha, sest pidevalt annab midagi kuskilt järgi. Sellisest asjast aga ei ole enamus omanikke huvitatud.
Isiklikult see remont aastate(üle 10a tagasi praktiliselt) eest läbi tehtud. Tulemuseks oli masin, mis sõitis 4aastat igapäevaselt tööd tehes praktiliselt ilma suurema remondita. Vaja oli ainult hooldust ja üht-teist nipet-näpet.
Palgaga ongi nii, et korralik mees, kes masinast ka üle on, võibki küsida vähemalt paarikordset keskmist. Küsisin isegi omal ajal. Ja sain ka.
Need vennikesed, kes "abiraha" eest tööle tulevad, sest neid kuskile mujale ei võeta teatud põhjustel, võtavad päeva korraga ega hooli oma masinatest karvavõrd.
Kaadriga on põllumajanduses tõsised probleemid.
unimüts Kirjutas:Kuid üldiselt on see masin suht ajalugu. Hetkel on suht selge see, et pankrotti läheb see, kes põllumajandusest elatub ja kolhoosiaegse tehnikaga läbi ajab.
Tänapäeva tehnika on niipalju arenenud, et tuleb mõelda põllumehel kas suurendada, leida põllumajanduse kõrvale teine töö või lõpetada.
Kust võtab see põllumees, kellele elementaarne hooldus, või siis näiteks aku ost üle jõu käib, raha selle uue lääne tehnika ostuks?
Ja ei ole see lääne tehnika iseenesest paljudel juhtudel nii odav pidada.
Kui peaks midagi p...se minema, siis remont ei ole mitte eriti odav.
Näiteks tähendab tõsisem käigukastiremont tavaliselt ca paarisajatuhandest väljaminekut, mootor ca sajatuhandest väljaminekut. Kui peaks mõni aju ära minema, siis räägime vähemalt paarikümnest tuhandest. Ja neid remonte tuleb varem või hiljem ette, sest kõik, mis liigub see ka kulub.
Vene tehnika remont iseenesest on ikka kordades odavam.
Sel aastal on Kuusakoski kandidaate kõvasti lisandumas, sest päris paljudel on tõsised majandusraskused seoses sita suve ja sügisega.